Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeshow på Ler 2. & 3. Februar

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Legger den ut litt vel tidlig, men la gå.

"Norsk spanielklubb avd. Trøndelag holder valpeshow for alle raser (unntatt Norske Harehunder) i Flå Samfunnshus på Ler, Melhus den 2.februar 2008. Dommer er Line Haugen. Påmeldingsadresse er: NSK avd. Trøndelag v/Gunda Kayar, 7525 Flornes. Påmeldingsfrist er 20.januar 2008. Påmeldingsavgift er kr. 170,- pr. valp til kontonummer 0540 0627721 . Påmelding e-post : [email protected] . Tlf. Gunda 934 13 891 eller Elin 47839199"

Noen som kommer ?:)

Vegas stilles iallefall for siste gang.

Guest Christine
Skrevet

Når du kommer til rundkjøringen ved klett så tar du til venstre mot Melhus. Får ikke helt til å forklare da vi rota oss litt bort i fjor, men du kjører et stykke innover til du kommer til Ler Derfra blir det i år som i fjor skiltet tror jeg. Får sikkert veibeskrivelsen når jeg har meldt på, så legger den ut her da.

Dere skulle gjerne fått sitt på med oss, men har desverre ikke plass til hund da jeg skal ha med både Vegas og en terv.

Skrevet

Hadde vært fint om du kunne lagt ut veibeskrivelse når PM'en kommer. Er jo en stund til enda, så hvis jeg er virkelig heldig kanskje pappa kjører meg. Tenkte å ta med meg Nika..

Hvem sin Terv skal du ha med?

Guest Christine
Skrevet

Legger ut veibeskrivelsen så fort jeg får den. Gleder meg forresten til å hilse på Nika :)

Det er veninna mi sin tervueren. Hu blir mest sannsynelig med for å stille selv, så det blir gøy ;)

Guest Christine
Skrevet
Gleder meg til å se Vegas stille jeg, har faktisk aldri sett han i ringen før jeg :)

Uhm. *kremt* Gjør deg klar til hopp&sprett, sitte-anfall og raptuser osv da ^_^

Skrevet

Kjør til rundkjøringa på Klett, videre mot Melhus, bare følg motorveien rett fram til du kommer til Ler. På høyre side dukker det opp en Prix-butikk, da svinger til til venstre. Er ikke langt etter at man har svingt av (skal til venstre og opp en bakke), de står som regel og dirigerer + at det er skiltet :)

Skrevet

Om babyen i magen snart finner veien ut, så kommer vi sannsynligvis med valpen vår. Hun er nettopp blitt 4 mnd :D

Skrevet
Han har ikke kommet enda nei? Spennende ^_^

Har så god tid vet du :rolleyes: Men valpeshow er det ikke flust av, så det blir vel så Lindsay blir påmeldt ja. Har så lyst til å stille henne :barfy:

• 2 weeks later...
Skrevet
Arucas født 29/10-07 i Meråker har lyst til å være med tror jeg da. Kanskje noen brødre eller søstre kommer?

Han er nok for ung. Må være fire måneder for å delta på valpeshow.

Guest Dratini
Skrevet

Skulle ønske at jeg hadde valp å stille der... Men den minste her i huset blir snart 2 år...

Guest Christine
Skrevet

Fikk mail om at showet er blitt del på to dager, sånn at folk vet det.

For de interesserte:

Vi har vært så heldig å få MANGE påmeldinger. Så mange at vi måtte dele showet på to dager. Når det er valpeshow, så er det mange valper som ikke er vant til utstillings situsjonen. Og det er mange nye utstillere også. På grunn av dette behøver en god tid på hver enkelt ekvipasje. Så både for utstillerne og dommeren er det best og ta hensyn til dette.

Lørdag den 2 feb. går gruppene: 1 (bruks,-hyrde og gjeterhunder)

-2 (pincher-, schnauser-, molosser-, og sennenhunder)

-3 (terriere)

-4/6 (dachs-, drivende-og sporhunder)

og 5(spisshunder)

søndag den 3 feb. går gruppene

-7 (stående fuglehunder)

-8 Apporterende hunder)

-9(selskapshunder)

- og 10(mynder)

Vi er iallefall påmeldt, men får se om vi kommer :|

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...