Jump to content
Hundesonen.no

Hvilke fisker går ikke sammen?

MarieR

Recommended Posts

Noen som har en oversikt over hvilke fisker man ikke bør ha i samme akvarium? Vet at de fleste slørhaler er utsatt..

Skal kjøpe inn noen nye fisker til akvariet, har neontetra, norsk flagg tetra (den har jeg ikke funnet noe om, er dette bare et klengenavn, noen som vet?), neontetra, praktbotia, dalatinertetra(?), kileflekkrasbora og en malle. Også har jeg noen gule fisker med noe sort på, prikker nermest, som jeg ikke husker navnet på. De stimefiskene jeg har begynner å bli litt utslettet, så tenkte å kjøpe flere neontetra og kileflekkrasboraer. Om jeg ikke gjør det tipper jeg det blir noen platyer eller guramier. Guramien er litt aggresiv mot andre fisker, er den ikke det?

Hvor stort er akvariet og hvordan er vannverdiene dine? Litt lettere å svare når man vet det...

Norsk Flaggtetra er rett navn det.

Ellers så høres det ut som om du har mer enn nok med alle de forskjellige stimene du har og bør vel absolutt ikke tilsette flere av en annen stimart. Vil anbefale deg å kutte ned til en stimart, eventuellt to avhengig av størrelsen på karet ditt, og heller ha litt størrelse på stimen - mye bedre for fisken og mye penere for deg å se på.

Med så mange stimer som alle oppholder seg i midtsjiktet bør du få inn noen fisker som går i bunnsjiktet. Hva med et par dvergciklilder eller corydoras?

Platyer bør ikke blandes inn i tetra-"suppa" de først og fremst siden de krever andre vannverdier enn tetraene. Gurami kan gå men noen av dem kan være noen skikkelige jævler samt at de er generellt svake og lett utsatte for div. sykdommer.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...