Jump to content
Hundesonen.no

Noen som går vg1 media og komunikasjon her inne ?

ipadda

Recommended Posts

Hvis det er det,

Fikk dere programmer som office pakke, photoshop osv av skolen ?

Den gangen jeg gikk MK fikk vi ikke slikt til privat bruk, kun på skolens maskiner. Nå begynner det å bli noen år siden, men sånn var det iallfall på to skoler her i området.

Søstra mi, som gikk ut fra vgs i vår, fikk heller ikke programmer av skolen på sin private mac, og jeg har ikke hørt at skolen jeg går på nå gir bort sånt til medieelevene.

Men nå har jo kunnskapsløftet kommet og alt skal være gratis, så hvis dere bruke programmene hjemme på egen pc, skulle man jo faktisk tro at skolen spanderte det på dere. Førsteklassingene har jo heller ikke noe utstyrsstipend å falle tilbake på, og utstyrsstipendet til andreklassingene er jo ikke stort nok til å kjøpe f.eks. photoshop.

Nei har det bare på skole pc'ene. Men skolen har vistnok kjøpt stor nok lisens så alle elevene kan få det hjemme.( er snakk om ca 27 elever, 1 og 2 klasse). Men tror de ikke fikk til dette likevel.

Men nå er det da en som har alle adobe programmene på brenne cd som han låner bort til de som trenger det til hjemme pc'en sin, så vi klarer oss fint ;) Lærerne bryr seg heller ikke om vi gjør det på uloveligvis :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...