Gå til innhold
Hundesonen.no

Aloe Vera


ElinT

Recommended Posts

Molly har en skade på benet som er helt åpent. Det er mange som sier at jeg kan bruke aloe vera på det og at det da vil lukke seg raskere...? Jeg trodde egentlig det bare kunne brukes på små rifter og skrubbsår, noen som vet?

Hehe, jeg er litt små desperat for å få det til å gro sånn tålig før 6januar pga agility konkurranse.... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med saltvann?

Kok opp en liter vann med ei lita spiseskje salt (sånn ca). avkjøl, og bruk som sårskyll.

Jeg renser selvfølgelig. Bruker klorhexidin/pyrisept,det blir jo det samme. Men aloe vera skulle visst hjelpe så det gror raskere, jeg vet det hjelper på skrubbsår og sånt, men var usikker på om det kunne brukes i åpne sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint bruke aloe vera på åpne sår. :blink:

Når Charlie ble kastrert fikk jeg med aloe vera gelé fra veterinæren for å smøre såret. Det samme rådet har jeg fått av veterinæren med avrivde silblødende klør og når Töddel på en eller annen måte klarte å flenge av en stor bit av to tær.

aloe vera er helt knall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint bruke aloe vera på åpne sår. :blink:

Når Charlie ble kastrert fikk jeg med aloe vera gelé fra veterinæren for å smøre såret. Det samme rådet har jeg fått av veterinæren med avrivde silblødende klør og når Töddel på en eller annen måte klarte å flenge av en stor bit av to tær.

aloe vera er helt knall.

Flott! Da prøver jeg det. Hun har ødelagt den "puta" som er litt oppe på frembenet, hvis du skjønner hva jeg mener? Hun kuttet seg på noe så den ble delt i to... Det ble sydd men det gikk bare opp igjen (huden rundt som rakner-ikke stingene) så nå er det helt åpent igjen. Håper på at det lukker seg raskt selv om den ikke blir "normal" igjen.

Molly synes det begynner å bli fryktelig kjedelig å være i ro og det er utrolig teit at Tjukken får løpe løs og hærje og ikke hun... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! Da prøver jeg det. Hun har ødelagt den "puta" som er litt oppe på frembenet, hvis du skjønner hva jeg mener? Hun kuttet seg på noe så den ble delt i to... Det ble sydd men det gikk bare opp igjen (huden rundt som rakner-ikke stingene) så nå er det helt åpent igjen. Håper på at det lukker seg raskt selv om den ikke blir "normal" igjen.

Molly synes det begynner å bli fryktelig kjedelig å være i ro og det er utrolig teit at Tjukken får løpe løs og hærje og ikke hun... <_<

Det var akkurat de pute/tærne som Töddel "skar" av en bit på og. Jeg skjønner ikke hvordan han får sånt til, men plutselig så jeg at forbena var dekket med blod. Han hadde vært løs i to minutt liksom? Og begge to på en gang? Han er en raring.

Jeg har forøvrig god erfaring med Forever Living Products, det er det jeg bruker av aloe vera produkter. Kjøp gelén som er i en hvit tube med grønn skrift på, og klin i vei.

Grattis med Tjukken forresten! :blink: Moro at det er resirkulering av hunder på sonen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var akkurat de pute/tærne som Töddel "skar" av en bit på og. Jeg skjønner ikke hvordan han får sånt til, men plutselig så jeg at forbena var dekket med blod. Han hadde vært løs i to minutt liksom? Og begge to på en gang? Han er en raring.

Jeg har forøvrig god erfaring med Forever Living Products, det er det jeg bruker av aloe vera produkter. Kjøp gelén som er i en hvit tube med grønn skrift på, og klin i vei.

Grattis med Tjukken forresten! :blink: Moro at det er resirkulering av hunder på sonen. :P

Aner ikke hvordan Molly heller klarte det, hun løp rundt og koste seg og plutselig var benet fullt av blod...

Det er den samme aloe veraen jeg har, så da kliner jeg på :P

Tjukken er en hærlig kar! Jeg er ikke spesielt begeistret for valper, de er søte og alt det der, men det er så mye greiere å få de "halv-ferdige" og klare til trening, så da er det kjekt at noen har en hund eller to å avse til ett godt formål, hehe ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var akkurat de pute/tærne som Töddel "skar" av en bit på og. Jeg skjønner ikke hvordan han får sånt til, men plutselig så jeg at forbena var dekket med blod. Han hadde vært løs i to minutt liksom? Og begge to på en gang? Han er en raring.

Jeg har forøvrig god erfaring med Forever Living Products, det er det jeg bruker av aloe vera produkter. Kjøp gelén som er i en hvit tube med grønn skrift på, og klin i vei.

Grattis med Tjukken forresten! :lol: Moro at det er resirkulering av hunder på sonen. :P

Signerer denne. jeg er og stor tilhenger av FLP-produktene. Selv har jeg propoliskremen som favoritt, som jeg bruker til alt. Kuldekrem, potekrem, sårsalve, til tørre hender, albuer, utslett osv... Gel'n (den med grønn skrift) svir i åpne sår på meg, men det virker ikke som om bikkja merker noe til det... Men som sagt; propoliskremen er min favoritt + leppepomaden da, den er bare et must!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer denne. jeg er og stor tilhenger av FLP-produktene. Selv har jeg propoliskremen som favoritt, som jeg bruker til alt. Kuldekrem, potekrem, sårsalve, til tørre hender, albuer, utslett osv... Gel'n (den med grønn skrift) svir i åpne sår på meg, men det virker ikke som om bikkja merker noe til det... Men som sagt; propoliskremen er min favoritt + leppepomaden da, den er bare et must!

Signerer denne propoliskremen. Sleit veldig med et stygt sår i labben til Vida i fjor, som absolutt ikke ville gro. Par dager med propolis, så tørket såret inn og grodde veldig raskt. Et "must" å ha med i sakene til hundene når vi reiser noen plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer denne propoliskremen. Sleit veldig med et stygt sår i labben til Vida i fjor, som absolutt ikke ville gro. Par dager med propolis, så tørket såret inn og grodde veldig raskt. Et "must" å ha med i sakene til hundene når vi reiser noen plasser.

Hvor kan man få tak i denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere dyreklinikker som selger den i hvert fall... Bl.a AlternatiVet.

Ellers kan jeg kjøpe med for deg på Lørenskog dyreklinikk, like borti veien her.

Det hadde vært supert! Greit å ha slikt i nødstilfeller, Normalille tryner og slår seg i alle retninger :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Propolisen er genial! Den tok knekken på de fleste av Bacons furunkler, og hjelper helt klart på eksemen min også. :lol: Men leppepomaden smaker høgg, så den ble gitt bort.

Også har de en Veterinary Spray som jeg bruker til rens av absolutt alt! Bruker aldri saltvann eller pyrisept eller noe lengre.

Om dere googler Forever Living Products på sider fra Norge, så kommer det opp endel distributører. Jeg handler hos Alternativet.

Mari <3 aloe vera :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly har en skade på benet som er helt åpent. Det er mange som sier at jeg kan bruke aloe vera på det og at det da vil lukke seg raskere...? Jeg trodde egentlig det bare kunne brukes på små rifter og skrubbsår, noen som vet?

Hehe, jeg er litt små desperat for å få det til å gro sånn tålig før 6januar pga agility konkurranse.... :lol:

Det aller beste er å gjøre ingenting sålenge såret er rent eller ikke er betent eller at bikkja slikker eller gnager på det. La det gro, men ta på sokk som beskyttelse mot møkk og veisalt ute.

Hva med saltvann?

Kok opp en liter vann med ei lita spiseskje salt (sånn ca). avkjøl, og bruk som sårskyll.

AU! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Propolisen er genial! Den tok knekken på de fleste av Bacons furunkler, og hjelper helt klart på eksemen min også. :lol: Men leppepomaden smaker høgg, så den ble gitt bort.

Også har de en Veterinary Spray som jeg bruker til rens av absolutt alt! Bruker aldri saltvann eller pyrisept eller noe lengre. Om dere googler Forever Living Products på sider fra Norge, så kommer det opp endel distributører. Jeg handler hos Alternativet.

Mari <3 aloe vera :P

Ja, vet.sprayen er og super! Ei venninne har brukt denne på portisen sin som har slitt med kløe. Han har blitt himla mye bedre på kort tid!

Leppepomaden er bare fantastisk (og ett must om man sliter med munnsår), og smaker slettes ikke høgg (??).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leppepomaden er bare fantastisk (og ett must om man sliter med munnsår), og smaker slettes ikke høgg (??).

Jeg skiftet til Prolip Herstat jeg. Propolis det og, men uten den ekle ettersmaken.

Ok, så vet jeg vel egentlig ikke hva høgg er. Du tok meg der... Men den smaker ikke bringebær ass! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så vet jeg vel egentlig ikke hva høgg er. Du tok meg der... Men den smaker ikke bringebær ass! :lol:

OT - men høgg - huggorm - ikke noe du har lyst til å smake, smøre på deg eller lignende. Brukes om ting som lukter veldig vondt, smaker veldig vondt, ser ordentlig ekkelt ut osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg renser selvfølgelig. Bruker klorhexidin/pyrisept,det blir jo det samme. Men aloe vera skulle visst hjelpe så det gror raskere, jeg vet det hjelper på skrubbsår og sånt, men var usikker på om det kunne brukes i åpne sår.

Dersom du ønsker at det skal gro fort, er det en dårlig ide med klorhexidin - det hemmer nemlig sårtilheling og skal bare brukes til overflatesår.

Sterilt saltvann eller medisinsk grønnsåpevann er best hvis du absolutt må rense, men det aller beste er å la det være så lenge det er rent og pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ønsker at det skal gro fort, er det en dårlig ide med klorhexidin - det hemmer nemlig sårtilheling og skal bare brukes til overflatesår.

Sterilt saltvann eller medisinsk grønnsåpevann er best hvis du absolutt må rense, men det aller beste er å la det være så lenge det er rent og pent.

Ok, det med klorhexidin visste jeg faktisk ikke... Men jeg brukte det bare første dagen for jeg hadde ikke mer pyrisept igjen.

Det virker som om aloe vera har hjulpet, sårene har begynt å gro (juhuu!). Det gror ikke sammen for stingene gikk jo ad undas, men begge "delene" gror hver for seg. Ser litt merkelig ut men regner ikke med at det er så farlig på den puta der. Hun går med bandasje og er veldig flink til å ikke røre den... Beste Mollen det, da ser det ut som det kan bli konkurranse på oss likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Tatt i betraktning at jeg kjenner Molly og selv har søsteren så er jeg ikke det minste overrasket over at man skader seg liksom *ler* - Det går jo unna i svingene, det er jo bare dumt å ta det med ro må vite - enten så sover man eller så er det full pupp liksom - noe midt i mellom er skrekkelig barnslig.

Aloe Vera er veldig bra har jeg hørt, og jeg fikk en sånn leppepomade her for ett par dager siden - jeg har skrellet av den plasten rundt, men den lukter - hmmm........ godt? Altså - jeg vet ikke, men kanskje den lukter bringebær eller noe - og den smaker overhodet ingenting. Ikke det at jeg bruker å spise sånne ting altså - men jeg har ikke lagt merke til at den smaker noe - men den virker - og den er fantastisk faktisk. Hadde sånn "kuldeskuv" smørte på aloeveragreia og vips over natten så var det bortevekk......

Håper såret til Molle gror fort........... sånn at Tjukken får noen å løpe med igjen *ler* Lykke til den 6. forresten......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...