Gå til innhold
Hundesonen.no

Reparere dekken

Nirm

Recommended Posts

Vida beit hull i dekkenet til Nirm i fjor, og jeg tenkte det kanskje gikk an å reparere. Overflaten er ikke stoff, så å bare sy flengene sammen fungerer litt dårlig. Yttersiden på dekkenet minner litt om regntøy egentlig. Er det noen måter å få lappa sammen det? Evt med hva og hvordan? Eller gjør systuer slikt kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan også bruke gaffateip/duckteip. Teip en bit over hullet på undersiden og en bit på oversiden. Pass på at plagget er noen lunde flat og tørr. La den få litt tid på å feste seg etter du har teipet, da sitter den som et skudd. Vanntett er den også. Holdbarheten på teipen er som regel like lenge som plagget selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan også bruke gaffateip/duckteip. Teip en bit over hullet på undersiden og en bit på oversiden. Pass på at plagget er noen lunde flat og tørr. La den få litt tid på å feste seg etter du har teipet, da sitter den som et skudd. Vanntett er den også. Holdbarheten på teipen er som regel like lenge som plagget selv.

Det er "teddyfôr" på innsiden, så blir litt vanskelig å tape på hver side da, om jeg ikke skal demontere det i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhhhh... jeg tror da det ? Hehehhehe... det er ikke den type butikker jeg frekventerer oftest kan man si :lol:

Og jeg som tenkte at du løp ned slike butikker. :lol:

Repreringssett for vadere fungerer også veldig bra:) Det får en kjøpt for en billig penge på sportsbutikker.

Takker. Er de sterkere enn slik til regntøy kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Er de sterkere enn slik til regntøy kanskje?

Det er ofte sterkere enn til regntøy ja, det skal tåle en del mer, som oftest. En del regntøy går vel også igjennom en del heftig behandling, men min erfaring er at lappesaker til vadere er sterkest. Eller du kan gå en litt dyrere klasse opp, og kjøpe rep. saker til Alley-kano;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
  • Opprett ny...