Gå til innhold
Hundesonen.no

Mann drept av tigre (India)


Nirm

Recommended Posts

Skrevet
Ja, jeg viste denne til Miriam inatt... Det er helt utrolig at folk hopper over høye gjerder, trosser advarsler fra voktere OG stikker armen sin inn i buret :P Det er nesten til å le av faktisk :P

Det er da man lurer på om man egentlig gjerder dyrene inne, eller om det er menneskene man gjerder ute...

Skrevet

Vi var i Kålmården Djurpark i Sverige da jeg var liten, og kjørte bl.a. igjennom en safaripark med løver. To dager etter at vi hadde vært der leste vi i avisen om en mann som var blitt drept i denne parken, da han hadde gått ut av bilen for å "få et ordentlig bilde". Familien hans satt i bilen og så på.

Helt utrolig hva folk kan få seg til å gjøre.

Skrevet

Ja det er utroligt hvad folk kan finde på af dumme ting.

Noget som dette er en af grundene til at Knuthenborg safaripark i Danmark, har i åbningstiderne en bemandet jeep inde hos deres tigre, i tilfælde af at en eller anden der ikkke tænker sig om, skulle finde på at stige ud af bilen.

Skrevet

Det er vel en konsekvens av at menneske har tatt slik kontroll over ville dyr i utgangspunktet. At man i det hele tatt kan se sånne dyr på nært hold (nå også løve i norge!) "ufarliggjør" det sikkert litt for mange.

Litt OT, men jeg var i en dyrehage i Estland for litt siden, der de hadde isbjørn. Jeg har aldri sett noe så trist før... Bjørnen gikk bare rundt og rundt på en ca 15 kvadratmeter stor flekk. Alle bevegelsene var på autopilot, og han gjentok akkurat det samme for hver runde han gikk...

Skrevet

Synes det bare er komisk at folk gjør slike dumme ting! Han må da vite at man ikke stapper armen inn i buret til tigrer...

  • 2 weeks later...
Skrevet

Hadde forstått at en liten rampeunge ville komme nære tigere.. De skjønner jo ikke bedre menn en VOKSEN MANN ;O

Skrevet
Ja det er utroligt hvad folk kan finde på af dumme ting.

Noget som dette er en af grundene til at Knuthenborg safaripark i Danmark, har i åbningstiderne en bemandet jeep inde hos deres tigre, i tilfælde af at en eller anden der ikkke tænker sig om, skulle finde på at stige ud af bilen.

Den dyreparken tror jeg kanskje jeg har vært i! Utrolig moro å få se dyrene på nært hold. De var jo også veldig strenge med reglene før man fikk kjøre inn til tigrene.. Ikke lov å ha vinduer åpne, og ikke lov til å ha noe form for mat i bilen.. Likavel så vi folk som prøvde å kjøre inn uten at vinduene var lukket helt.. Dyrepasserne hadde temmelig god kontroll følte jeg, og stoppet den før de var gjennom siste sikkerhetsport inn til tigrene..

Men til menneskene som dør grunnet dumskap, det er jo synn på dem, rett og slett fordi de er så dumme, men de ber faktisk om det når de stikker armene inn til store rovdyr..

Skrevet
Legg merke til at det er menn som gjør dette.... *flirer* Sorry, måtte bare ;)

Det er et urinnstinkt i mannen som kommer fram i nærheten av ville dyr. Så han må vise seg for sin make, slik at hun ser at han er verdig å føre slekten videre med. ;) Eller noe sånt...

Skrevet
Det er et urinnstinkt i mannen som kommer fram i nærheten av ville dyr. Så han må vise seg for sin make, slik at hun ser at han er verdig å føre slekten videre med. :) Eller noe sånt...

Ja det er nok det det handler om....! :rolleyes: Har ingenting med dumdristighet å gjøre, neeeeeei da *flirer*

Skrevet
Ja det er nok det det handler om....! :rolleyes: Har ingenting med dumdristighet å gjøre, neeeeeei da *flirer*

Selvfølgelig ikke. Det stammer vel fra "Me Tarzan. You Jane" epoken.

Skrevet

I mine øyne var han en skikkelig egoist... Tøffe seg på den måten rett foran øynene på familien og andre familier. Tenk å se din egen far bli revet opp av tigere! Og tenk hvordan livet til barna hans, og de andre barna tilstede, blir?! For en drittsekk.. Foreldra hans skulle vært sterilisert for over 50 år siden.. <_<

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...