Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling i Danmark


jaktlykke

Recommended Posts

Rabiesvaksinen er i boks så nå kan vi dra utenlands om vi vil. Jeg har fundert på å å dra til Danmark i mai på utstilling men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gå fram. Tenker på påmelding, papirer osv. Kan noen av dere komme med noen tips?

Eneste jeg vet er at Amigo må stilles i åpen klasse selv om han er champion her hjemme - ellers går det ikke an å oppnå dansk championat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv at gå ind på Dkk's hjemmesider

Den "største" af udstillingerne er i Hillerød på sjælland plejer at være omkring maj/juni.

Husk blodprøver 120 dage efter rabies vaccinen

Husk at hvis i tager til Danmark skal der bestilles tid hos en dyrlæge før i tager tilbage til Norge, som så kan give jeres hund en ormepille(hvis det er Hillerød i tager til, kender jeg en flink/billig dyrlæge, som jeg har nummer på, ca 5 km væk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi var på KBHV så var det vetrinær på stedet som tok seg av den pillen (som jeg absolutt ikke skal prøve meg på å skrive navnet på...). Lykke til i Danmark! :D

Dette er standard i DK mener jeg, men ta med pille selv for det er dyrt å komme uten pille!

Jeg skal også til DK, på nyåret, så jeg skal spørre oppdretteren jeg stiller for som jeg var med sist gang for hun har peiling på dette, så kan jeg evnt. videreformidle det her om det ikke er kommet noe svar til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men papirer ol. så er det vel likt som i sverige at du må sende en kopi av stamtavlen så hunden blir reg. i deres database.? han aldri stilt i danmark så er usikker men måtte gjøre det nor jeg skulle stille i sverige=)

lykke til på utstilling. . håper jeg også klare og komme meg til danmark og stille snart. . . ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg pratet med oppdretteren min og hun meldte på vanlig på online påmelding, noen hunder er registrert i databasen og kommer automatisk opp når du taster inn reg.nr. mens andre ikke og da må du gå inn på "klik her for at registrere en ny udenlandsk hund." også kan du melde på helt vanlig måte. Du må forresten registrere deg som bruker på hundewebben for online påmelding, helt gratis. :)

Husker også at sist hun meldte på hadde hun glemt å få med noe og da var DKK så snille at de sendte henne mail om hva de manglet etter fristen hadde gått ut og hun sendte dette så gikk det i orden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...