Gå til innhold
Hundesonen.no

Romjulstreff


Fillerya

Recommended Posts

Vi er litt flate etter at Fibi hurpa seg gjennom en tur med Joisie og Snorre, men er selvfølgelig alltid klare for tur. Må bare lese meg fram til tidspunktet. Var det klokka 9 om morgenen 2.juledag, sa dere? :lol: Røyken, bikkja og jeg stiller, vi. I den rekkefølgen. Ellers er det bare å gå til vægaskjælle og ta til høyre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar
Vi er litt flate etter at Fibi hurpa seg gjennom en tur med Joisie og Snorre, men er selvfølgelig alltid klare for tur. Må bare lese meg fram til tidspunktet. Var det klokka 9 om morgnen 2.juledag, sa dere? :lol: Røyken, bikkja og jeg stiller, vi. I den rekkefølgen. Ellers er det bare å gå til vægaskjælle og ta til høyre...

Kl 9, særlig at vi er ute av senga da :P

Vægaskjælle og til høyre? *ser for seg at man aldri kommer seg hjem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går jeg helt surr. Det er jo to turtråder på en gang. Litt gamle røykende damer tåler ikke slikt. Kan noen si meg hvor og når jeg skal møte opp, så gjør jeg det. Snille forsikringsdamen ga meg ny mobil og den unge mannen på Expert puttet inn SIMkort og fikset det som fikses skulle, så nå har jeg ny mobil med samme gamle nummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at jeg og er en gammel, røykende (dvs dum) dame, henger jeg ikke helt med jeg heller..

Men jeg tror det har endt opp med å bli Skullerud, 26. desember kl. 12. Altså til onsdag. Regner med at det er parkeringen til Skullerudstua som gjelder (med mindre boller på Rustadsaga inngår, da er det vel skullerud skole som passer best?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at jeg og er en gammel, røykende (dvs dum) dame, henger jeg ikke helt med jeg heller..

Men jeg tror det har endt opp med å bli Skullerud, 26. desember kl. 12. Altså til onsdag. Regner med at det er parkeringen til Skullerudstua som gjelder (med mindre boller på Rustadsaga inngår, da er det vel skullerud skole som passer best?).

Fineste stedet! (aner ikke hvor det er), men hva ble dere egentlig enige om nå. Skolen eller parkeringsplassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkeringsplass please! Jeg eier ikke retningssans, og parkeringsplassen er det eneste stedet jeg husker. :P Oscar blir nok ikke med. Han er i verste pubertetsalder, og jeg orker ikke å bare gå å kjefte på han fordi han henger i damerumper <_< Sist tur var han jo deeply madly in love med Fibi, men det var ikke akkurat gjennsidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du helt seriøst å komme uten gutta..? :P Bare så du kan røyke? *ler meg fillete* Godt du er søt assa! :P:P

Jepp :icon_fun: Sosial er viktig! Så kan gutta ha det så godt når de ikke kan oppføre seg ute blandt andre hunder :P

Kanskje, hvis jeg er i riktig godt humør, så får han trene bittelittegranne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oscar blir nok ikke med. Han er i verste pubertetsalder, og jeg orker ikke å bare gå å kjefte på han fordi han henger i damerumper <_< Sist tur var han jo deeply madly in love med Fibi, men det var ikke akkurat gjennsidig.

*flirer* Det er vel ikke bare Fibi som har fått gjennomgå av pubertetslusa di vel :P

GAD! Jeg har lyst men vet ikke om jeg får tid! Jobber 27 - 28 og så er det noe julemiddag greier de to andre dagene :P

:P

Jepp :icon_fun: Sosial er viktig! Så kan gutta ha det så godt når de ikke kan oppføre seg ute blandt andre hunder :P

Kanskje, hvis jeg er i riktig godt humør, så får han trene bittelittegranne.

*flirer* Jepp, sosialt er viktig! :P Skal prøve å huske den lille bamsen til Hellemor også da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis at Margrete og Marianne sine hunder ikke er enige om hvilken rase man skal like:P

Men Rex setter sikkert pris på å ha en tispe som fan, er jo tross alt en mann i sin beste alder;)

Peers: jeg er med på felles avreise fra den vestre delen. Vi får bare bli enige om tid og sted litt nærmere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*flirer* Jepp, sosialt er viktig! :P Skal prøve å huske den lille bamsen til Hellemor også da :P

Oi, den hadde jeg helt glemt... :P

Tydeligvis at Margrete og Marianne sine hunder ikke er enige om hvilken rase man skal like:P

Marianne sine hunder liker ikke elgen her i huset... Største schnuppa hennes synes han er ekkel, minsten synes bare de er totalt unødvendige.

Så egentlig liker ingen mine hunder :P Bortsett fra valpen til Peers da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, er på julebesøk ting 26.. og jobber 27 og 28.

29 og 30 derimot :P

Hadde nok bare kommet med Talli "bahn" musen... Blaze liker seg best i skogen alene, sånn ca 10m forann alt på 2 og 4. Hun eier jo all mark hun setter sine ben på, og alt som beveger seg er henne undersåtter. Sære frøken fryd. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det 26. det er snakk om?

I såfall så er det kanskje æsj, for tror ikke jeg kan da :glare:

26. ja.

Er det bestemt noe klokkeslett? Innbiller meg at jeg leste noe om 12, men å sjekke er jeg for lat til i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, den hadde jeg helt glemt... :P

Marianne sine hunder liker ikke elgen her i huset... Største schnuppa hennes synes han er ekkel, minsten synes bare de er totalt unødvendige.

Så egentlig liker ingen mine hunder :P Bortsett fra valpen til Peers da.

I love'em!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongelig! Bikkja stakk av på tur idag, så fare for at sonentur blir streng båndtvang!

Er vel bare å forvente at en jakthund finner ut at han skal jakte, men gleder meg til den dagen han er gammel og grå slik som pappas ene hund. Hun gidder aldri å tasle mer enn 15 m frem før hun kommer tilbake når vi er på bytur. det hadde vært noe, fremfor den stortgående tullingen min:P

Men vi er fortsatt med, han får bare øve seg på å være sivilisert!

Peers: du må ut tidlig på bygdøt imorgen, så kanskje vi treffes. Pappa truer med å dra meg opp kl 8 for å gå tur *sukk* så mye for ferie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så egentlig liker ingen mine hunder :) Bortsett fra valpen til Peers da.

Tøysekoppen! Emma liker dine hunder.. Dina syns Faro er unødvendig stor, men hun liker Z, hun syns bare ikke at han trenger å ha nesa i rompa hennes når hun ikke har løpetid, sære dronninga *flir*

Hadde nok bare kommet med Talli "bahn" musen... Blaze liker seg best i skogen alene, sånn ca 10m forann alt på 2 og 4. Hun eier jo all mark hun setter sine ben på, og alt som beveger seg er henne undersåtter. Sære frøken fryd. ;)

Jeg har bare med yngstefrøkna jeg og, Dina syns strengt tatt ikke at det er nødvendig med veldig mange lekekompiser på en gang.. Dessuten hører Emma bedre når Dina ikke er der (tror jeg? Håper jeg? hehe) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*flirer* Det er vel ikke bare Fibi som har fått gjennomgå av pubertetslusa di vel ;)

Hysj! Jeg har fortrengt det. Oscar oppfører seg ALLTID helt eksemplarisk han. Aysha er veldig grei å ha med. Hun bryr seg ikke veldig om andre hunder bortsett fra i hilse delen. Men hvis de liker å leke "løpeetterhverandreleken" da er det noe annet. :)

Det virker som vi blir en del da. Jo fler, jo bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rimelig sikker på at småguttene mine kan bistå i "løpeetterhverandreleken" i hvertfall.

Men surrehuer som de er så er det greit å ha godt fottøy, sette sjøbein og fortrinssvis ha øyne i nakken når de kommer i 120 km/t sidelengs og leker at folk er bowlingpins..

Dog er det jo en reell mulighet for at de setter seg fast i nærmeste grantre, selvsagt - og da vil de være klart mere håndterbare!

Kl. 12, annen Juledag - men hvor skulle vi møtes? Jeg er omtrent like kjent på Skullerud som om jeg skulle ha vært i Peking, liksom... (Kjører bil)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...