Gå til innhold
Hundesonen.no

Border Collien Puma

Djervekvinnen

Recommended Posts

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Takk for alle koselige kommentarer!

Flere bilder..:

Puma og mammas border tispe Laiza

PumaogLaiza.jpg

Kontakt!

Puma6.jpg

Hodebilde

Puma10.jpg

Bare Laiza (Pumas morfar Moel Nap er Laizas oldefar.. Så de er i slekt- langt ute)

Laiza.jpg

Pumas oppdretter Cato Smørgrav avler på endel tøffe hunder.. Ingen i slekta er krypehunder, og det var vel blant annet derfor han ville bruke Moss, og Moel Nap slekta.

(En av hunden til Cato er i overkant tøff og initiativtaker; han har problemer med å få henne til å slutte å gjete sauene ut i elva.. :) )

Puma er 1 år gammel i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puma kommer fra Cato Smørgrav, som bor ikke så langt fra drammen. Hundegård har han ja, hundene står der på dagtid. Også har han sau.. Men det er bare moren (frøy) som er på den gården, faren tilhører Jon Sand- aner ikke hvor han bor.. Jeg har faktisk ikke vært hjemme hos Cato- jeg har kjent han og kona i mange år, men det var mamma som var og henta Puma..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere gårder rett ved siden av hverandre der han bor,og det er reine border collie aleèn bortover med flere flinke gjeterhund folk.Tror det er 2 stk som heter smørgrav.

Jeg ser bort på de fra hagen min..Men da vet jeg hvem av dem Puma kommer fra :(

De sier i fra når vi går forbi...he he...Får ikke sett mammaen hans da for de står ett stykke fra veien...

Men litt morro lell :(

Mvh Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere gårder rett ved siden av hverandre der han bor,og det er reine border collie aleèn bortover med flere flinke gjeterhund folk.Tror det er 2 stk som heter smørgrav.

Jeg ser bort på de fra hagen min..Men da vet jeg hvem av dem Puma kommer fra :(

De sier i fra når vi går forbi...he he...Får ikke sett mammaen hans da for de står ett stykke fra veien...

Men litt moro lell :(

Mvh Annette

haha, så gøy! Ja, Cato har en bror som også driver med gjeterhund.. Arti!! Hvis du tilfeldigvis får sett frøy en dag så må du si hvordan hun ser ut!! Har null bilder av henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, så gøy! Ja, Cato har en bror som også driver med gjeterhund.. Arti!! Hvis du tilfeldigvis får sett frøy en dag så må du si hvordan hun ser ut!! Har null bilder av henne..

Desverre så er det meste jeg har sett av de hundene noen sorte og hvite prikker som gjeter noen hvite prikker ute på et jorde... :P

Tviler på at jeg ser så mye mer til noen av dem..

Men gøy at en av prikkene er mammaen til Puma da!

Men du skal ikke se bort i fra at vi har hilst på noen slektninger av puma,de gårdene som ligger i vollstadveien har forsynt hele bøgda med hunder tror jeg.. :(

Mvh Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre så er det meste jeg har sett av de hundene noen sorte og hvite prikker som gjeter noen hvite prikker ute på et jorde... :P

Tviler på at jeg ser så mye mer til noen av dem..

Men gøy at en av prikkene er mammaen til Puma da!

Men du skal ikke se bort i fra at vi har hilst på noen slektninger av puma,de gårdene som ligger i vollstadveien har forsynt hele bøgda med hunder tror jeg.. :(

Mvh Annette

Hehe, jeg vil og se mammaen til puma prikk!! Regner forresten med at i løpet av året tar jeg og Puma oss en tur på besøk til Cato.. Så da kan Loke og Puma få leke litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Min første.. er noe som hører med i en dagbok, og i dag er det Edes første diare som er tema -_- Stakkars gutt. Han har vært så snill og god gutt så lenge nå, han fortjener ikke det der. Så snill og god at han valgte gå på badet og ha diare der mens jeg sov. Like a sir.  For å alltid se på den lyse siden av ting, å slippe vaske sofa og tepper og sånt er gull. Dette kunne vært meget verre. 
    • Min første.. er noe som hører med i en dagbok, og i dag er det Edes første diare som er tema -_- Stakkars gutt. Han har vært så snill og god gutt så lenge nå, han fortjener ikke det der. Så snill og god at han valgte gå på badet og ha diare der mens jeg sov. Like a sir.  For å alltid se på den lyse siden av ting, å slippe vaske sofa og tepper og sånt er gull. Dette kunne vært meget verre. 
    • Jeg kan være med i klubben, med bruksrase hann på 8.5 mnd. ..men for tiden er min veldig snill og god gutt. Det vil antakelig endre seg snart. 
    • På mandag ble faktisk Shero hele 12 år gammel. Han mener at gamle hunder ikke trenger å høre mer enn de vil. Han har også, i tillegg til å bjeffe på alt, begynt å bjeffe på ingenting. Men fremdeles ung i sinnet og elsker å leke.
    • Spurte aldri etter tips jeg luftet frustrasjon 😅 han begynte just læringen når jeg skrev og det var bare starten av turen med en unghund😅 men ja han lærte fort på under en uke kanskje når jeg bare dreit litt i naboen og trente. Må legge til at han heller ikke har bodd her lenge da han er omplasseringshund så man må ikke bare tenke ting før man vet alt 😊 har trent flere hunder til og gå i bånd og det er imidlertid hva de lærer av og det var det som funket på han. Min gamle hund lærte ikke sånn men det er jo personlig 😊 setter pris på dere tar dere tid til og skrive så masse uansett da! Vist dere har tips til kattejaging tar jeg det i mot 😂 det er våres store prosjekt i livet 😂 prøver og rose han når han er rolig men med engang belønningen er borte er også hunden rett med katten 😅  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...