Gå til innhold
Hundesonen.no

NFL - stjerne fikk sin straff


Elinhe

Recommended Posts

Her er linken:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=189167

Synes fortsatt han skulle fått lenger straff, men det kan jo se ut som han får som fortjent likevel. Som det står så mister han lukerative sponsoravtaler med blant annet Nike. De har også frosset lønningene hans. Dette har så klart ført han inn i økonomisk uføre, noe jeg mener han fortjener. Det holder ikke at han sier unnskyld for det han har gjort. Synes også det var bra de sendte ham på empatikurs så kanskje han en gang kan forstå det grusomme han har gjort. Noen meninger her folkens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er linken:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=189167

Synes fortsatt han skulle fått lenger straff, men det kan jo se ut som han får som fortjent likevel. Som det står så mister han lukerative sponsoravtaler med blant annet Nike. De har også frosset lønningene hans. Dette har så klart ført han inn i økonomisk uføre, noe jeg mener han fortjener. Det holder ikke at han sier unnskyld for det han har gjort. Synes også det var bra de sendte ham på empatikurs så kanskje han en gang kan forstå det grusomme han har gjort. Noen meninger her folkens?

Straffen er for kort men hadde det vært her i Norge, så hadde han vel fått en klapp på skuldra, med beskjed om at han ikke måtte gjøre sånn igjen... Dyrevernsloven i Norge er en vits..

Empatikurs..? Jeg betviler sterkt at en person som er i stand til å begå slike grusomheter, har særlig utbytte av et slikt kurs..Det er noe grunnleggende galt, med ett menneske som gjør slikt og jeg tror ikke alllverdens kurs gjør annen nytte, enn at vedkommende kan "skryte" av at han har gjennomgått kurset.. Minner litt om diverse torturister og mordere som plutselig " ser lyset", etter at de kom i fengsel..

Edit; jeg signerer hva Mari har skrevet over, tipper at så snart saken er "glemt", så er han tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er positivt at han i det hele tatt får straff. Som "idrettstjerne" er det nesten rart han ikke kunne kjøpe seg fri fra all straff... Og det er jo bra det kommer frem i media selvom Norge er et sinkeland når det gjelder å lære av andre lands lover og regler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer nok aldri til å komme tilbake til sporten..I USA er folk ekstremt opptatt av sånt, faktisk har dyr flere rettigheter under b.l.a filminnspilling enn det barn har. Han har nok tapt alt for alltid og jeg håper han mister kone og barn i samme slengen og til slutt ender som hjemløs uteligger i New York :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer nok aldri til å komme tilbake til sporten..

Si ikke det. Den største sportskanalen i USA (ESPN) forsvarer Vick med nebb og klør. "Han hadde et narkotikaproblem", "det er bare hunder", "nobodys business" og "det er jo ikke sånn at han skader noen"... Det gikk så langt som å sammenligne hundekamper som å bruke hund i jakt.

På et ESPN live program drev folk og heiet på ham, og buet på de som var imot hundekamper. Og tv har mye makt.

Sport i USA handler om penger. Det er gedigne grunker involvert i NFL, og en liten straff på 23 måneder kan nok ikke konkurrere med millioner av dollar.

Det sagt, Falcons har iallefall utestengt han på livstid. Får håpe NFL følger etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vel tapt ca 100 "millllyun" dollars bare i lønn fra laget sitt og sikkert nesten like mye fra sponsorene sine. Til å begynne med så det ut som han skulle bli kastet ut av NFL fordi hundekamper er forbundet med gambling. Og skulle en NFL spiller så mye som levere inn en tippekupong vil de bli sparket ut for godt. Dette henger nå litt i luften og kan gå begge veier.

Uansett vil han nok ikke komme i nærheten av sin gamle lønn. Ikke så mange klubber som vil ha han som ansikt uttad. Selvfølgelig er det alltids noen som er deperate nok.

Ser at denne saken har blitt skilt ganske klart langs raselinjene i USA. De som vil se han straffet er 90% hvite og de som vl se han gå fri er 90 fargede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...