Gå til innhold
Hundesonen.no

Fôr med mye fiber

Bonitapia

Recommended Posts

Noen som vet om et hundefôr som består av mye fiber?

Har hørt at det skal være bra å gi fôr med mye fiber til en hund som til tider har lekasjer fra analkjertlene.

Har fôret med eukanuba, men dette inneholder ikke mye fiber. Måtte gi henne eukanuba før siden hun ikke var særlig interessert i mat, og fikk derfor et fôr hun trengte lite av. Men det siste året har hun fått økt matlyst, og jeg kan da finne et fôr der hun kan få mer av. Og helst et som inneholder mye fiber.

Noen som har et forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det skal være bra å gi fôr med mye fiber til en hund som til tider har lekasjer fra analkjertlene.

Den her skjønte jeg ikke helt. En hund kan få hardere avføring av enkelte fortyper og da tømmes analkjertlene oftere under vanlige dobesøk. Et for med mye fiber gir som regel løsere avføring da fibrene tar opp fuktighet. De som begynner å fore med Vom og Hundemat rapporterer om hardere avføring. Ellers er jeg litt i tvil om det er foring som avgjør om en hund har problemer med analkjertlene eller ikke. Jeg forer hovedsaklig med tørrfor og hunden har aldri hatt problemer med de, selv ikke etter at jeg gikk over til seniorfor som inneholder enda mer fibre enn vanlig for for voksne hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjør er å tilsette en skje med kli ( kjøpes på butikken til ca 10-15kr, grønn eske med bilde av ei dame på )

Fungerer helt supert.

Jeg fikk nemlig samme beskjed som deg, finne et for med mer fiber/kli eller tilsett selv. Og det enkleste og billigste er å tilsette kli. Og det funker raskt.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...