Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp! Jeg har så dårlig samvittighet.


tosa

Recommended Posts

Jeg har så dårlig samvittighet, for jeg får ikke kommet meg ut med hundene mine for her hvor jeg bor er det bare blankholke alle steder. Jeg klarer ikke å gå med to sterke Huskyer på holka, selv ikke med brodder :icon_redface: Og jeg kan ikke reise rundt på Østlandet for å finne bare veier hver dag heller. Nå håper vi på at kulda og snøen skal komme slik at vi kan komme oss ut på noen skikkelige turer igjen.

Måtte bare skrive det her for å lette min frustrasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner følelsen. Her er det blank holke (kommunen nekter å strø. "Lage fortau kan vi godt, men strø det? Nehehehehei!") over det hele og med Mikey som drar noe innmari til tider er det jo livsfarlig å gå rundt her... <_< Stakkars Mikey har jo så lyst til å gå lengre turer, men jeg tørr rett og slett ikke... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært helt håpløst her også, umulig å komme seg ut! Jeg prøvde å ta med meg hundene ut på en liten "prøvetur", men det ble nærmest med livet som innsats så vi snudde etter etpar hundre meter. Wilma og Kaisa forsto ingenting! Hvorfor snur vi? Ikke lett å forklare dem grunnen til det nei!

Men onsdag var all isen smeltet! O under! Vi var ikke sene om å komme oss ut, og jentene mine var overlykkelige! LANG tur ble det, og ikke en eneste skummel isholke var å se. Måtte det bare vare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg skjønner deg godt jeg! Bor i Bodø, og her er det mye is og glatte veier for tiden. Heldigvis bor vi jo i byen og de strør jo en del, men alikevel føler jeg meg ikke såå høy i hatten når jeg tusler på tur med min 3kilos-hund! Når vi passer dalmatinerhannen vi er "onkel og tante" for så er det enda værre, for han kan ikke gå i bånd. Løsningen for oss blir å komme oss i skauen så fort som overhodet mulig, så vi går igjennom hager osv. for å slippe å gå på fortauet slik at vi kommer oss i skauen så fort som mulig. Der får man fotfeste ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det heller ikke mulig å gå mer en en bitteliten tur uten at man kommer til blankis. noe jeg som er vant til å gå en time ca 3 g om dagen ikke er fornøyd med. hundene er blitt mer aktive inne og det er ikke koslig. har bare kommet opp i 1 t til sammen per dag di siste dagene. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det så glatt at til og med hundene detter. Symra gikk skikkelig på trynet idag. For et par dager siden ramla hun på rompa og rutsjet nedover isen med beina foran seg, det så helt sprøtt ut. Etterpå ble hun gående og lukte på isen for å finne ut hva som skjedde. :lol:

Det begynner å tine litt nå, skimter sand og jord her og der. Men akkurat når alt er vått blir det vel plutselig kaldt igjen... Tror jeg skal ønske meg brevandringsutstyr til jul, komplett med nødraketter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi strengt tatt motsatt problem. De salter OVER alt! Så etter to min på asfalten her for noen dagersiden hadde jeg hund som halta og hadde vondt i alle fire potene. <_< Vurderer heldekkende vernedress til dyret snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke bare er jeg som er frustrert, å takk for det :lol: Joda, jeg har klagd for å få de til å strø, men når de strør så smelter sanda ned i isen og så fryser det på om natte, så er vi like langt :P Men å få Løvenskjold tilå strø!! nei der er det ikke noen vists å klage engang. Nei - vi får nok bare sitte ned å være tålmodige, å håp at værgudene kommer oss bi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh.. Idag har vi fått glattis her også noen steder, og det jeg er mest redd for er å møte den illsinte Schæferen i nabolaget her på tur, for eieren klarer knapt nok å holde den igjen på barmark, hvordan skal det gå på glattisen da? :whistle:

Vil ikke ha oppspiste bikkjer! huff..

Jeg har riktignok hunder som kan finne på å trekke selv, minsten trekker konstant, men det går så fint så, de har nemmlig lært at om jeg begynner å skli litt rundt på isen er det best å gå bak meg i rolig tempo. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Det er så dumt at komunene ikke stør :@ Har du ringt/sent brev å klagd?

Her har vi ringt og klaget til kommunen. Men svaret var "vi kan godt lage fortau, men det er ikke vårt ansvar å strø dem" Det overlater de nemlig til det nærmeste huset. Ikke at noen av dem har sandkasser stående akkurat. Det er så idiotisk at ikke kommunen kan ta litt ansvar! Det blir jo til at alle går i veien, og hvor sikkert er vel det?! Irriterer meg grønn over akkurat det... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...