Gå til innhold
Hundesonen.no

Teoritester


TineSimbaNana

Recommended Posts

Skrevet

har tatt en del tester her: http://www.teoritentamen.no/ men lurer på om noen her inne vet om det finnes noen flere sider man kan teste seg litt på? Altså de som koster penger. regner med at det er de som er vanskelig. Og det er det jeg trenger :)

Testene på teoritentamen består jeg forresten hvergang nå

EDIT: Fant en side til nå: http://zensor.no/ skal prøve meg på den :D

Skrevet

Er vel teoritentamen som er den beste siden, i og med at den er laget av fagfolk som driver med kjøreopplæring, og den er jo i regi av Autoriserte Trafikkskolers landsforbund.

Jeg tror at hvis du klarer disse testene uten problemer nå, så er du ganske klar til å ta teoriprøven(regner med at du har lest litt i boka også) :)

Hvis ikke så er det bare til å google.. men som sagt, etter min erfaring, er teoritentamen.no best!

Lykke til :D

Skrevet
Er vel teoritentamen som er den beste siden, i og med at den er laget av fagfolk som driver med kjøreopplæring, og den er jo i regi av Autoriserte Trafikkskolers landsforbund.

Jeg tror at hvis du klarer disse testene uten problemer nå, så er du ganske klar til å ta teoriprøven(regner med at du har lest litt i boka også) :D

Hvis ikke så er det bare til å google.. men som sagt, etter min erfaring, er teoritentamen.no best!

Lykke til :)

Jeg har tatt teori prøven på biltilsynet, men fikk 8feil, man kan ha 7feil, så det var litt surt da.. ;):D

Teoritentamen er grei den, får kun 1 og 2 feil der. men det er veldig lite variasjon på testen. Så de samme sprm kommer om og om igjen.

Skrevet

Det går også an å kjøpe et kort hos trafikkskolene (i alle fall der jeg jobber) med en strekkode. Dette kortet gjør at du kan ta teoriprøven p nettet så mange ganger du vil i løpet av 24timer, og det koster 30 kr ;)

Skrevet

Mange trafikkskoler (i alle fall vår) har også tester du kan ta der. Og så retter vi den for deg. Du kan jo høre med din egen skole.

Husk at teorikunnskaper har mye å si for kjøringen din også da, jo mer trafikklæreren må snakke teori med deg i kjøretimen, jo dyrere blir det. Det lønner seg å lese ordentlig, og ikke satse på flaks ;)

Skrevet
Det går også an å kjøpe et kort hos trafikkskolene (i alle fall der jeg jobber) med en strekkode. Dette kortet gjør at du kan ta teoriprøven p nettet så mange ganger du vil i løpet av 24timer, og det koster 30 kr ;)

Det er teoritentamen.no du snakker om? jeg har kjøpt kort for 30kr der.. Men syns det er enklere å betale med mobil ;)

Skrevet
Mange trafikkskoler (i alle fall vår) har også tester du kan ta der. Og så retter vi den for deg. Du kan jo høre med din egen skole.

Husk at teorikunnskaper har mye å si for kjøringen din også da, jo mer trafikklæreren må snakke teori med deg i kjøretimen, jo dyrere blir det. Det lønner seg å lese ordentlig, og ikke satse på flaks ;)

Jeg har tatt en test der, teoritentamen klasse B. Den besto jeg der.

Jeg leser en del, og tar tester. Men blir veldig fort ukonsentrert når jeg leser i boka.

Har forresten bare teoriprøven og oppkjøring igjen ;)

Skrevet
Jeg har tatt en test der, teoritentamen klasse B. Den besto jeg der.

Jeg leser en del, og tar tester. Men blir veldig fort ukonsentrert når jeg leser i boka.

Har forresten bare teoriprøven og oppkjøring igjen ;)

Lykke til! ;)

Skrevet
Mange trafikkskoler (i alle fall vår) har også tester du kan ta der. Og så retter vi den for deg. Du kan jo høre med din egen skole.

Husk at teorikunnskaper har mye å si for kjøringen din også da, jo mer trafikklæreren må snakke teori med deg i kjøretimen, jo dyrere blir det. Det lønner seg å lese ordentlig, og ikke satse på flaks ;)

Glemte jo å nevne det med at vi kan rette de gode gamle papirprøvene på trafikkskolen ;)

Det er teoritentamen.no du snakker om? jeg har kjøpt kort for 30kr der.. Men syns det er enklere å betale med mobil ;)

Eksamensstresset mitt har tatt overhånd, leste ikke innlegget godt nok. Ja, det var den jeg snakket om ja ;)

Skrevet
Jeg har tatt teori prøven på biltilsynet, men fikk 8feil, man kan ha 7feil, så det var litt surt da.. ;)

Teoritentamen er grei den, får kun 1 og 2 feil der. men det er veldig lite variasjon på testen. Så de samme sprm kommer om og om igjen.

Er det virkelig rigtigt at man må have op til 7 fejl på teorien her i Norge? ;)

Skrevet
Er veldig ,mye efter min mening.

Da jeg tog førerkort i Danmark, var det max 3 fejl, og 0 fejl til Taxi.

Fik selv 1 fejl :flowers:

Oi, ok :D

Hvor mange sprm har dere da?

Skrevet
Oi, ok :flowers:

Hvor mange sprm har dere da?

Tror der er omkring 30-40 spørgsmål, ikke hæng mig op på det.

Men havde en del venner der dumpede 1 gang, og en der dumpede 3 gange

Men de er strikse med det, da de ikke vil have dårlige ny udklækkede bilister på gaderne, og der bliver ført kontrol med lærerne om de gør deres job godtnok, ved at føre statistikker over hvor mange af deres elever der består og dumper ved testerne.

Skrevet

Jeg syns den boka med spørsmål var bedre å lese på enn den med kun tekst. Fasit baki, så du kan sjekke hva du har rett på. Tror det er 500 spm!

Skrevet
Jeg syns den boka med spørsmål var bedre å lese på enn den med kun tekst. Fasit baki, så du kan sjekke hva du har rett på. Tror det er 500 spm!

Hva heter den boka? :flowers:

Skrevet

Den med spørsmål er litt tynnere enn den "leseboka", men den har omtrent helt lik forside og design.. de har den i vanlige bokhandler! Ikke noe særlig dyr, under 200,-

Heter Veien til førerkortet den også, mener jeg å huske..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...