Gå til innhold
Hundesonen.no

Julekalendertråd

vipsen

Recommended Posts

Jeg er snart 18 år, og bor ikke hjemme, men pakkekalenderen hos foreldrene mine er på plass :closedeyes: Så når jeg er hjemme, så får jeg masse småting. Ellers så skal jeg kjøpe meg ein "Smartis" kalender å ha hjemme tenkte jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Tihi, jeg elsker pakkekalenderene jeg får av foreldrene mine hvert år, selv om jeg ikke bor hjemme, hehe.

I går fikk jeg 2 stk nydelige t-lys og en pyntenisse, og i dag fikk jeg (eller Mike da) en sånn tauknute, så han var skikkelig happy!! I tilegg så har vi sjokoade kaldenere, og Mike har en egen kalender for hunder. Men det jeg tusser litt på, i noen av lukene så er det hundesjokolade, sjekket på ingrediensene der, og står at det indeholder kakao, er ikke det litt teit i en hundekalender??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihi, jeg elsker pakkekalenderene jeg får av foreldrene mine hvert år, selv om jeg ikke bor hjemme, hehe.

I går fikk jeg 2 stk nydelige t-lys og en pyntenisse, og i dag fikk jeg (eller Mike da) en sånn tauknute, så han var skikkelig happy! I tilegg så har vi sjokoade kaldenere, og Mike har en egen kalender for hunder. Men det jeg tusser litt på, i noen av lukene så er det hundesjokolade, sjekket på ingrediensene der, og står at det indeholder kakao, er ikke det litt teit i en hundekalender??

Har du også Trixie-kalender? Jeg så også at det var hundesjokolade i kakao i Kaizer sin, også så jeg et sted at det sto "nikotinsäure", hva i all verden er det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du også Trixie-kalender? Jeg så også at det var hundesjokolade i kakao i Kaizer sin, også så jeg et sted at det sto "nikotinsäure", hva i all verden er det? ;)

Er den jeg også har ja, unngår å gi de sjokoladebitene til Mike, vil ikke at han skal få "smaken" av sjokolade da han aldri har vist noen interesse for det fra før, men var jo andre ting i kalenderen som falt i smak. Men i første luka, så var det 3 sånne bittesmå "gnagebein" i sterke rød og grønn farge, er det tilsatt mye farge?? Stusser litt på hvor lurt det er å proppe i dyret? Er litt uvitende der :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er juks å åpne kalendere etter kl. tolv på kvelden ja, man skal sove først!

Jeg har fineste Nemi-kalenderen med morsomme sitatene i jeg!

1. desember var sitatet:

When I'm good, I'm good

When I'm bad, I'm better

(Mae West)

2. desember var sitatet:

Only two things are infinite,

the universe and human stupidity.

And I'm not sure the former

(Albert Einstein)

Og i dag er det 3 desember, og sitatet er:

Cocaine has left me with emotional damage,

my memory's like swiss cheese.

(David Bowie)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg noen artige pastiller, som smakte jordbær. Litt festlig at det stod "Jordær/Jordbaer pastils" på pakken.

I dag fikk jeg nammenam-karameller og en rar kule som jeg ikke vet hva er ennå. På papiret er det et litt skummelt ansikt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du fikse at det står "i dag er det første desember" Vipsen. Så vidt jeg vet er det den andre i dag!

Forpliktet jeg meg til å oppdatere den hele desember? :S

Oh, sånn har jeg lyst på :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også flaxloddkalender! :yawn:

2 stk faktisk! Også vant jeg nettopp 50,- på en annet flaxlodd jeg hadde, så nå skal jeg bytte det inn i en flaxkalender til :D

Kalender 1:

1. desember: nisse + to 10,- en 50,- og en 50 000,-

2. desember: snømann + to 200,- og to 10 000,-

3. desember: klokke + to 10,- en 20,- og en 10 000,-

4. desember: snømann + en 10,- en 1000,- og to 100 000,-

Kalender 2:

1. desember: nisse + to 1000,- og to 5000,-

2. desember: snømann + to 200,- og to 50 000,-

3. desember: snømann + to 100,- og to 5000,-

4. desember: snømann + en 50,- to 10 000,- og en 50 000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er juks å åpne kalendere etter kl. tolv på kvelden ja, man skal sove først!

1. desember var sitatet:

When I'm good, I'm good

When I'm bad, I'm better

(Mae West)

2. desember var sitatet:

Only two things are infinite,

the universe and human stupidity.

And I'm not sure the former

(Albert Einstein)

Og i dag er det 3 desember, og sitatet er:

Cocaine has left me with emotional damage,

my memory's like swiss cheese.

(David Bowie)

Jeg har lurt litt på den Nemi kalenderen.. Men jeg synes den er så himla dyr! Synes du virkelig at du får valuta for pengene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vala!

Hvor har du sett den? :yawn: Ønsker meg, men finner ikke...

seriøst? Den har jeg sett flere steder... Men først og fremst kommer jeg faktisk bare på Rimi på Danmarksplass..

Men er den verdt pengene? Jeg har sikla i flere år jeg :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...