Gå til innhold
Hundesonen.no

Whippet-hanne forsvunnet i Asker

whip

Recommended Posts

Skrevet

Whippet-hanne, snart 2 år, forsvunnet i Dikemark-området i Asker. Han er hvit med rød flekk i ansiktet og lyder navnet Noah. Han er observert, men de fikk ikke tak i han.

Om du ser ham, eller klarer fange han inn, ring Tone på tlf: 90 24 61 01

Skrevet

Stakkars Noah! Han er ikke kjent i området, og har ikke dekken på seg. Håper noen ser ham, og kan ringe og si hvor i området han befinner seg. Han har kort pels, så han fryser sikkert veldig.

Skrevet

Uff... Krysser alt vi har her. Han fryser sikkert, men en whippet her nord overlevde fire døgn ute med temperaturer ned til -14 uten men, så de er sterkere enn man tror.

Skrevet

Noah er dessverre ikke kommet til rette enda. De av dere som bor i Asker/Dikemark-området, eller har bekjente her, kan kanskje holde ekstra utkikk etter Noah. I dag er det lørdag så hvis han befinner seg i et område med folk så burde noen få øye på ham.

Skrevet

Slik ser Noah ut:

Noah.jpg

Vær så snill, gi beskjed til alle du eventuelt kjenner i Asker-området. Stakkars lille Noah er alene og redd og våt og kald, og han trenger hjelp!

Skrevet

Jeg håper han er hjemme.. Hvis ikke har jeg sagt fra til mamma, som bor en km fra Dikemark, og som er mye på tur med valpen sin.

Skrevet
Noah er dessverre ikke kommet til rette enda. De av dere som bor i Asker/Dikemark-området, eller har bekjente her, kan kanskje holde ekstra utkikk etter Noah. I dag er det lørdag så hvis han befinner seg i et område med folk så burde noen få øye på ham.

Hvor på dikemark ble han borte, og hvor tror du det er mest sannsynelig at han befinner seg. Sender ut "bror" min på tur

Skrevet
Hvor på dikemark ble han borte, og hvor tror du det er mest sannsynelig at han befinner seg. Sender ut "bror" min på tur

Hei hei, Dessverre så er ikke Noah funnet enda. Han forsvant fra brennsrudtoppen ca kl 1700 i går kveld. Han ble observert i boligfelt på andre siden rett etter på.

Inntil videre TUSEN TAKK for all hjelp og engasjement. Vi ber til høyere makter om at det går bra.

mvh

Tone(Oppdretter.)og whip

Skrevet

Noah har blitt sett!

Han har blitt sett ved Solli gård nær Semsvannet/Skaugum i går kveld. Dette er ikke langt fra Hundesletta i Asker, så han er langt fra Dikemark-området nå. En dame på Solli gård hadde forsøkt å kalle ham til seg, men han turte ikke å gå bort til henne - og så snudde han og travet avsted igjen.

Det er mulig at han går gjennom skogen fra Semsvannet mot Sandvika. Men det er også mulig at han går i en annen retning. Vi vet ikke noe foreløpig.

Kjenner dere noen i det området, så vær så snill å si ifra til dem at de må holde utkikk etter ham. Forhåpentligvis vil han bli oppdaget av folk som er ute på søndagstur. Det er fint turvær nå, og vi håper at mange hundefolk går tur i området i dag.

Stakkars Noah, han har det neppe godt nå. Og tenk så redd han må være. Han har vært borte i halvannet døgn i øsende regn, og han har tynn pels. Det er meldt regn igjen fra i ettermiddag.

Hvis dere kjenner taxi- eller bussjåfører i området, så er det fint om dere sier ifra til dem. Taxi- og buss-sentralene har fått beskjed, men det er bedre om sjåførene får melding direkte fra bekjente som engasjerer seg. Det er også mange hestefolk i området, og kanskje skal de ut på tur i dag? Kjenner dere noen, så vær så snille å ringe dem og be dem ha øynene med seg.

Det er utlovet dusør, så det kan dere gjerne også fortelle folk om.

Skrevet

Vi kunne jo gått spor etter ham, hvis vi hadde noe å lukte på og gå etter. Kanskje det nytter? Enda bedre hvis noen av disse skikkelig flinke sporhundene kunne gå "manngard", kanskje..... Vi stiller gjerne opp på organisert leting, vi.

Skrevet

Har sendt melding til de hundefolkene jeg kjenner i askerområdet og sagt i fra. Dere har ikke vurdert å bruke Facebook?

Skrevet

NOAH ER FUNNET! HAN ER USKADD!

Han er helt ok og uskadd, bare veldig tynn og sliten. De fant han rett i nærheten av Solli gård. Han ville ikke la seg fange av ukjente, men løp rett i armene på oppdretteren sin da han så henne. De stilte opp mannsterke rundt Solli gård og lette etter ham, og heldigvis hadde han ikke gått langt derfra siden han ble sett der i går kveld.

Så nå er Noah varm og trygg. Han ligger i en varm bil, med varmen på fullt. Nå bærer det rett hjem til oppdretter Tone, hvor han skal få kyllingfilet. Han har ikke spist på 1 1/2 døgn, så han må få mild mat de første måltidene. Noahs eier sitter nå på flyet hjem fra Frankrike, og vet ikke at han er kommet til rette. Tenk så glad hun blir når hun lander og får høre det!

Åh, det var en fantastisk god nyhet å få på første adventsdag!

Takk og atter takk til alle som har sendt varmende tanker til Noah, og alle som har meldt seg til å hjelpe. :-)

Skrevet

Hurra! Var så bekymret for den lille whippetsaken! Ikke skapt for overnatting ute om vinteren den lille vennen der. Deilige nyheter!

Skrevet

Det var helt fantastisk å se lille Noah ile bort til oppdretteren sin. Tårene presset på og alle oppmøtte var jublende glad! Det har definitivt hjulpet å lagt etterlysningen ut på div. forum! Nå lander eieren til Noah på Gardermoen om ca 20 minutter... :)

Jeg tipper dette blir en usannsynlig god søndag for hund og eier :D

Skrevet
Han har ikke spist på 1 1/2 døgn, så han må få mild mat de første måltidene.

Det er flott å høre at hunden er funnet, men altså.... Det er vel ingen grunn til å være forsiktig med å fôre en hund som ikke har spist på 1,5 dag liksom... Hadde det vært et par uker, så, men 1,5 dag ?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...