Gå til innhold
Hundesonen.no

sy halsbånd

bonaqua

Recommended Posts

Har lyst til å prøve meg på å sy et halsbånd til vår kjære hund. Jeg kan jo prøve og feile, og sikkert få det til tilslutt.

Men hadde satt pris på om noen hadde en grei "oppskrift" (som de er villige til å dele da :rolleyes: ), eller vet om et sted på nettet hvor det ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor dyr er en symaskin :rolleyes: ...? jeg har lyst å prøve å lage ting :lol: ....

Hvordan lage hundeklær (ikke til min hund, tenker på å gi/selle :P)?

-Tenker på både strikking og sying.

Hmm.. Kommer sikkert på flere spørsmål :P

EDIT: Hvor får man kjøpt slike nagler :P .. Synest det er litt kult jeg :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boken sy og strikk til hunden har også noen forslag til halsbånd + diverse annet.

Som sagt koster en symaskin alt fra 1000-50000kr alt etter hva man skal bruke den til, får å få sånn skrift eller andre broderier bruker en en broderimaskin, de nyeste maskine kan fatisk sy egne design om du har minnekort eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ble resultatet. ^_^ Mitt første hjemmelagde halsbånd, (Ble ganske bra med tanke på at jeg bare brukte det jeg hadde, så som gamle allværsjakker og belter, -og ringene fant jeg i en av sambos jakker! :) ) Skal gjøre noen innkjøp til neste halsbånd-prosjekt, og legge litt mere arbeid i det da. Måtte jo bare teste om jeg fikk det til først. :) *litt stolt*

post-2596-1196360263_thumb.jpg

post-2596-1196360280_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ble resultatet. ^_^ Mitt første hjemmelagde halsbånd, (Ble ganske bra med tanke på at jeg bare brukte det jeg hadde, så som gamle allværsjakker og belter, -og ringene fant jeg i en av sambos jakker! :) ) Skal gjøre noen innkjøp til neste halsbånd-prosjekt, og legge litt mere arbeid i det da. Måtte jo bare teste om jeg fikk det til først. :) *litt stolt*

Flink du er da! Er kjempeimponert. :) Selv er jeg litt for klossete til å klare å lage noe som ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest det så fint ut jeg :) ... Hadde ikke greid og fått det til bedre sjøl :unsure: .. Så er det så tøft at man kan sette personlige preg på halsbåndet også.. Foreksempel yndligsfargen min er grønn, så kunne jeg laget et grønt halsbånd og kanskje kobel :)

EDIT:

Den der sy strikk boka skal jeg ønske meg til jul :) : Terningskast 6 hadde den jo fått også :)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...