Gå til innhold
Hundesonen.no

Ølen utstillingen 2008

Arielle

Recommended Posts

• Svar 137
  • Created
  • Siste svar
Lucky you.. :o men blir ikke pelsen myk om du bader henne dagen før? dekkhårene skal jo være stive :P

hvis du ser på annonsen så står det "øvrige: lynn brand." Øvrige betyr belgerne også :P siden ikke rasenavnet står på de andre dommerne, blir det sånn.. :P

Men hva hun liker aner jeg ikke... har ikke hørt om henne før, og kan ikke finne noe som hun har dømt tidligere... om du finner noe, si ifra :P i want to know too hehe....

Silje: Den lille blå er VAKKER! :P

Noen som vet hvilke dobbere hun liker ? Jeg ser hun skal dømme oss...både rasen, gruppen OG bis`en... :P :icon_fun:

Jaja. Jeg har uansett to sjanser...skal stille Diezel sin søster i unghund også. Blir en travel dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja her stoppte det helt opp=) nå er vi helt i hundre her og gleder oss noe helt enormt da dette blir den første offisielle utstillingen selv om det er lenge til enda ^_^

jeg er velig gjerne handler for noen hvis det er behov for det. . . er vant men en sterk hallvil/gal hanhund og mer forsiktige hunder som ikke altid syns det er kjekt at en fremmed person skal se på tennene. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har en kompis av meg bestilt hytte og greier for hele helgen, så vi blir 7 personer med 4 hunder som kommer oppom utstillingen begge dager ^_^ Jeg for å studere LP-ringen og muuuligens stille hunden min i håp om at hodet henne har vokst (!), og de andre for å stille sine hunder (schæfer, RR, eurasier)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg har fri stiller jeg garantert som observatør, må nesten få med meg det som skjer her hjemme! Hadde vært utrolig moro å stilt beagledyret, men ettersom verken jeg eller bikkja har satt våre føtter på utstilling før, tenker jeg det holder å kikke :)

Da melder du deg på utstillingskurset til Ølen, etne vindafjord hundeklubb til kr 200 (!). Før du deltar på det så har du meldt på Tina. Der får du ringtrening, og kurs i hva utstilling er ;)

Da har en kompis av meg bestilt hytte og greier for hele helgen, så vi blir 7 personer med 4 hunder som kommer oppom utstillingen begge dager ^_^ Jeg for å studere LP-ringen og muuuligens stille hunden min i håp om at hodet henne har vokst (!), og de andre for å stille sine hunder (schæfer, RR, eurasier)

Hvor skal dere overnatte? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder du deg på utstillingskurset til Ølen, etne vindafjord hundeklubb til kr 200 (!). Før du deltar på det så har du meldt på Tina. Der får du ringtrening, og kurs i hva utstilling er :)

Oi! Billig! Når er det?

Uff, vet uansett ikke om jeg tør. Virker skummelt! ;) *ser i tillegg for meg 1 stk hyper beagle i utstillingshall full av hunder*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal dere overnatte? :whistle:

Vet du hva? Det er jeg ikke sikker på! :unsure: Tror han sa i Vindafjord en plass.. Veldig flotte hytter sa han, og som godtar hunder. Skal gi en lyd her så snart jeg vet noe mer, men tror dette var den siste hytten..

Vi gleder oss i allefall! Blir hyggelig å møte sonen-folket! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Billig! Når er det?

Uff, vet uansett ikke om jeg tør. Virker skummelt! ;) *ser i tillegg for meg 1 stk hyper beagle i utstillingshall full av hunder*

Det er kjempe billig! Du må hive deg på, alle har vært nybegynnere, og dette er et kurs som er beregnet for de :whistle: Meld deg på her. Jeg skal gå det kurset med Extra også, bare for treningens skyld :D Hadde vært kjekt om du ble med :D

Vet du hva? Det er jeg ikke sikker på! :unsure: Tror han sa i Vindafjord en plass.. Veldig flotte hytter sa han, og som godtar hunder. Skal gi en lyd her så snart jeg vet noe mer, men tror dette var den siste hytten..

Vi gleder oss i allefall! Blir hyggelig å møte sonen-folket! ^_^

Jeg bor 20 min fra utstillingen, så jeg overnatter hjemme. Jeg lurte bare på hvor sonefolket skulle være :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en påmeldingsfrist for kurset i utst.teknikk?

Mulig jeg skal stille en stk gal flat, som sikkert aldri har "hørt" ordet utstilling før, så hadde vært greit om jeg hadde evt hadde fått eieren til å gå kurset, eller gå kurset selv. Hadde ikke vært så dumt å tatt med Aron heller, og latt han fått inntrykk at ikke alle dommere er like hardhendt. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en påmeldingsfrist for kurset i utst.teknikk?

Mulig jeg skal stille en stk gal flat, som sikkert aldri har "hørt" ordet utstilling før, så hadde vært greit om jeg hadde evt hadde fått eieren til å gå kurset, eller gå kurset selv. Hadde ikke vært så dumt å tatt med Aron heller, og latt han fått inntrykk at ikke alle dommere er like hardhendt. hehe

Det står ingenting, så det er nok bare å melde på, og se om man kommer med :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempe billig! Du må hive deg på, alle har vært nybegynnere, og dette er et kurs som er beregnet for de :D Meld deg på her. Jeg skal gå det kurset med Extra også, bare for treningens skyld :D Hadde vært kjekt om du ble med :o

OK, er nesten overbevist :whistle: Må bare finne ut om jeg har jobbehelg den aktuelle helga, hvis ikke er jeg nok med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok innom med naboens Cane Corso - ble 1BIG og 1BIR (Var det rett mon tro? :D ) ved Borre utstillingen, så de har nå store forhåpninger, at det bare var med 4 hunder har de glemt for leeeenge siden :D

Tar med mine Boerboeler...så får de vist seg ferm litt de også ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok innom med naboens Cane Corso - ble 1BIG og 1BIR (Var det rett mon tro? :D ) ved Borre utstillingen, så de har nå store forhåpninger, at det bare var med 4 hunder har de glemt for leeeenge siden :D

Tar med mine Boerboeler...så får de vist seg ferm litt de også ^_^

Vil gjerne hilse på både CC'en og BB'ene dine! Vakre hunder en ikke ser så ofte :D Lørdagen eller søndagen du stiller dem?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt i tvil om vi melder på der nå.

Skal på hotelltur med jobben hans siste helgen i januar så vet ikke om vi har råd til å reise avgårde etter det.

Koster jo penger å komme seg nedover også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...