Gå til innhold
Hundesonen.no

Julefeiring.

Oscar ll

Julefeiring !  

58 stemmer

1. 1.

• Hjemme
      19
    • Hos mor og/eller far
      32
    • Hos svigerforeldre
      4
    • Hos besteforeldre
      4
    • Hos annen familie
      1
    • Hos venner
      1
    • Hos andre
      2
    • Feirer ikke jul i år.
      0

Recommended Posts

Skrevet

Vel. Nå er det bestemt at jeg skal feire sammen med søsteren min, typen hennes og familien hans. Rare greier. De vil ikke ha dyr i huset, så hvis Kaizer skal være med må han være på vaskerommet deres. Jeg synes det er litt dårlig gjort å stenge en så sosial hund alene inne på et rom der den aldri har vært før, så han blir hjemme. Utrolig kjipt for meg, jeg ville jo feire jul med ham. :blink: Men vi får ta juleferingen vår på dagen da..

Skrevet

Etter å ha besøkt all verdens land og byer med gaver, så ender jeg nok opp på Nordpolen for en skikkelig avsluttning på det hele :blink:

Skrevet

Tror vi skal til mormor og morfar. Så neste år blir det antagelig til farmor og farfar.. :) Vi pleier å bytte på det. Men det har hendt at vi har feira jul hjemme også da :unsure: Men det blir liksom ikke det samme...

Skrevet

Sambo, jeg og begge bikkjene skal hjem til mine foreldre i jula, feire med de, lillebror, bestemor og bestefar. Blir nok liv med en liten valp vil jeg tro :icon_fun: Nyttårsaften feires på hytta, lengter dit jeg, 1mil fra biler, jag og mas! Det skal bli godt!

Skrevet
Vel. Nå er det bestemt at jeg skal feire sammen med søsteren min, typen hennes og familien hans. Rare greier. De vil ikke ha dyr i huset, så hvis Kaizer skal være med må han være på vaskerommet deres. Jeg synes det er litt dårlig gjort å stenge en så sosial hund alene inne på et rom der den aldri har vært før, så han blir hjemme. Utrolig kjipt for meg, jeg ville jo feire jul med ham. :) Men vi får ta juleferingen vår på dagen da..

uff.. Labbetussen min må nok være hjemme som han pleier.. Tror det er greit at han er der, men mormor og morfar har en katt som er redd hunder + at han prøver å ta den katten. Og så er søskenbarnet mitt allergisk og det virker som om at onkelen min hater hunder <_< .. Har ikke noe forhold til onkelen min for å si det sånn. Tåler såvidt tryne på han :closedeyes: .... For en famillie vi har :D

Men tror ikke søskenbarnet mitt skal være der denne julen... Men famillien min tror sikkert at alt jeg bryr meg er den "hersens" hunden :D .. Sorry, but that`s who I am ;) .... Men han må alltid være ute eller så får han ligge på gangen når vi er oss dem..

Han kan heller ikke være med til farmor og farfar, for de har leilighet...

Skrevet

Noen må legge inn alternativet "På jobb"....

Endelig avklart, og jeg skal jobbe i jula. Så da blir det trepynting og lillejulaften-tradisjoner den 22. Jobb 23, 24 og 25 og feire julaften den 26. Bedre å utsette feiringa et par dager, enn å "stressfeire" julaften for så å fyke litt tidlig på jobb i tillegg...

Skrevet

Formiddagen tilbringes på jobb..blir livat tenker jeg, strømmer sikkert inn kunder på et byggvarehus 24 des *himle*

Kvelden blir tilbragt hos pappaen min. Hadde egentlig planer om å være hos Mamma i år, men så fant vi ut at bestemor (altså mammaen til pappa ) hadde kreft og det kanskje blir siste julen hennes så da samles de fleste der.

Skrevet

Vi skal feire hjemme hos oss selv. En pappa kommer også. Det vil jo da si en av mine ekser. Mamman min skal være hos søstern min i år, men vi kommer dit 1. dag alle sammen. Uten hunder. Der bor pus. Den er kanskje ikke så redd for hundene, men det gjør ikke at jeg stoler noe mer på disse kattejakthundene. Det er forresten bare tull at tollere er andehunder. Ekorn og katt er nok deres spesialitet. Ops, julen, ja. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...