Gå til innhold
Hundesonen.no

Raspberry Leaf tablets

Guest Jonna

Recommended Posts

Skrevet

Sitter her å lurer på om noen har erfaring med å bruke bringebær blader til falsk drektighet?

Blaze hadde melk i pattene etter forje løpetid (ellers ikke noen endring i atferd). Hun har ikke hatt det før hun hadde kullet, men så har det gjerne vært litt hormonelle forandringer etter valpene.

Noen som har resultater med bringebær blader?

Jeg fant dette firmaet som jeg har fått posetiv tilbakemelding fra. Dem er meget seriøse og mengden blir rimelig nøyaktig i forhold til å "ekspremitere" med mengde/dose selv.

Skrevet

Oppdretteren min i England har brukt dette mot innbilt, det hjalp veldig :lol:

----

Bestille forresten hvitløkstabletter, og euphrasia tabletter fra siden du linket til, de var raske med leveringen, men fikk det ikke igjennom tollen :P .

Var mye på listen man ikke fikk ta inn som jeg aldri hadde tenkt på, sjekk det på forhånd .

Skrevet
Bestille forresten hvitløkstabletter, og euphrasia tabletter fra siden du linket til, de var raske med leveringen, men fikk det ikke igjennom tollen :lol: .

Var mye på listen man ikke fikk ta inn som jeg aldri hadde tenkt på, sjekk det på forhånd .

Ble det stoppet i tollen? Men går det under medisinske hindringer eller noe da?

Skrevet

England er EU land så du kan importere legemiddel (enkelte urter er legemiddel), men over 3 mnd forbruk får du ikke igjennom tollen.

Skal sjekke på jobb om legemiddel til dyr er forbudt import.

(men hvitløk og bringebærblad er ikke legemiddel)

Jeg har bestillt blader nå så får vi se om det har noen effekt på melke produksjonen.

Skrevet

Spurte om jeg bare kunne få inn hvitløkstablettene, det fikk jeg heller ikke og det var til under 3 mnd forbruk.

Hvis du finner ut av det hadde jeg blitt glad for en tilbakemelding her :icon_clapping:

Skrevet

Hvitløks tabletter er ikke klassifisert som legemiddel og kan fritt taes inn, det er en urte Det skal ikke stoppes.

Men legemiddler til dyr er forbudt innført, så bla Glukasamin som er beregnet til hund og dosert til hund på pakken er forbudt å innføre.

Men om hvitløkstablettene inneholder andre urter som kan klassifiseres som legemiddel så er det forbudt innført. Du må rett og slett se på innholdsfortegnelsen.

Skrevet
Sitter her å lurer på om noen har erfaring med å bruke bringebær blader til falsk drektighet?

Blaze hadde melk i pattene etter forje løpetid (ellers ikke noen endring i atferd). Hun har ikke hatt det før hun hadde kullet, men så har det gjerne vært litt hormonelle forandringer etter valpene.

Noen som har resultater med bringebær blader?

Jeg fant dette firmaet som jeg har fått posetiv tilbakemelding fra. Dem er meget seriøse og mengden blir rimelig nøyaktig i forhold til å "ekspremitere" med mengde/dose selv.

Jeg har brukt bringebærbladpulver på Thea med veldig bra resultat. Jeg har ikke bestilt "fancy" :rolleyes: midler fra utlandet, men kjøpt fra www.urteapoteket.no Billig og enkelt :icon_fun: . Dosen jeg har gitt har vært den som har stått på boksen. Jeg fikk dette som råd fra homeopaten som var på ekspertpanelet til Canis, og hun sa at store hunder skulle ha menneskedosen og små hunder 1/2 dose.

Skrevet
Jeg har brukt bringebærbladpulver på Thea med veldig bra resultat. Jeg har ikke bestilt "fancy" :rolleyes: midler fra utlandet, men kjøpt fra www.urteapoteket.no Billig og enkelt :icon_fun: . Dosen jeg har gitt har vært den som har stått på boksen. Jeg fikk dette som råd fra homeopaten som var på ekspertpanelet til Canis, og hun sa at store hunder skulle ha menneskedosen og små hunder 1/2 dose.

Ups... fant ikke det og våget meg ikke helt ut på dosene selv heller. Jeg får bestille der neste gang om det blir aktuelt.

Men hva er en stor hund og hva er en liten hund??

Skrevet
Stor hund er hund over 20 kg.

Takk :icon_redface: Da får jeg ta det neste gang.

Men om noen andre lurer på produktene som dem selger så har jeg fått en liste fra firma over to klinikker som selger produktene deres. Dette er: Frogn Smådyrpraksis og Follo Dyreklinikk.

• 2 months later...
Skrevet

Da er det 6-7 uker siden Blaze begynnte løpetiden og hun har fått Rasberry Leaf tablets fra 5 dagen i løpetiden. (hun skulle egentlig få fra dag 1, men var på ferie i julen uten meg). Tablettene skal gies i 12 uker.

Blaze har ikke vist noen tendenser til falsk drektighet. Hun har ikke utviklet jur (noe hun alltid har gjort egentlig) og hun har da selvsagt ikke fått melk heller. OM det er tilfeldig? Det tror jeg egentlig ikke.

Jeg kommer til å kjøpe det neste løpetid også og jeg kommer til å gi til Talli ved løpetid.

• 8 months later...
Skrevet
Da er det 6-7 uker siden Blaze begynnte løpetiden og hun har fått Rasberry Leaf tablets fra 5 dagen i løpetiden. (hun skulle egentlig få fra dag 1, men var på ferie i julen uten meg). Tablettene skal gies i 12 uker.

Blaze har ikke vist noen tendenser til falsk drektighet. Hun har ikke utviklet jur (noe hun alltid har gjort egentlig) og hun har da selvsagt ikke fått melk heller. OM det er tilfeldig? Det tror jeg egentlig ikke.

Jeg kommer til å kjøpe det neste løpetid også og jeg kommer til å gi til Talli ved løpetid.

Ah.. nå kom jeg litt sent inn i tråden her, men Jeanette, kjøpte du det via den opprinnelige linken eller fra det norske firmaet?

• 3 months later...
Skrevet

Og de bladene eller pulver?

Må du bruke under løpetida? Det nytter ikke å bruke det nå, når hun er innbilt??

• 2 months later...
Skrevet

Drar opp denne igjen jeg. Damen her er noe skrekkelig drektig nå, mener hun selv. Finner seg valper og greier. Det er vel forsent å gi henne bringebærblader i denne omgang - men hvordan er det med neste? Når starter jeg eventuelt?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
    • Du kan anmelde eier/fører med beskrivelse og tidspunkt/sted til politiet, men det er lite sannsynlig at de vil ha kapasitet til å gjøre noe med det. Hvis du har mulighet til å finne ut hvem det er kan du sende en bekymringsmelding til Mattilsynet, men så lenge hunden får mat, vann og tak over hodet er det lite de kan gjøre også, så lenge de ikke ser faktisk alvorlig mishandling. Det er lovpålagt å ha kontroll på hunden enten den er i bånd eller ikke, men i realiteten veldig vanskelig å håndheve.
    • Hei! valpen vår på 14 uker har egentlig vært eksemplarisk, bortsett fra litt utfordringer på natt og med bur. Men nå har det virkelig blitt ekstremt mye biting. Vi fører dagbok og ser at det sammenheng mellom overstimulering og lite søvn som gjør at han får disse bite periodene. Det går ikke an å avlede han med gobiter, bein eller ignorering og vi må sette han i timeout for å roe han.    noen som har noen tips til å håndtere dette? Han biter oss til blods og sikter fast når han skal følges i timeout eller ut for å gå på do. Vi vet vi skal prøve å unngå overstimulering og at han må få mer søvn. Men enn så lenge har vi slitt litt med å få han til å roe seg alene på dag og kveldstid 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...