Gå til innhold
Hundesonen.no

Flinkbisk.net

HildeM

Recommended Posts

Skrevet

Nå har jeg fått en sånn fancy hitcounter-ting, så nå må dere gå inn på siden og bli hitcounta!

Blir veldig glad for hilsener i gjesteboka!

Folk som kunne tenkt seg å bli linket til må si ifra!

Hva synes dere om siden?

www.flinkbisk.net

• Svar 128
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Åja.. Kaller det alltid layout eller design jeg.

Gaaanske enkel å kode.

Tusen takk alle sammen:)

Skrevet

Sorry, men jeg må bare spørre om en ting til :blush:

hvordan er det man betaler? er det med kort, eller får man regning i posten, eller rett og slett noe helt annet? :lol:

Skrevet

Vel, man betaler en gang i året + en startsavgift (trooor jeg). Det var bruttern min som køpte det i jula. (Forhånds-bursdagspresang), så jeg vet ikke hvordan den årsbetalingen funker. Men han betalte med kort.

Skrevet
Er de sidene man betaler for bedre enn de man får gratis eller no..?

Ja, eller... Ja, men kan vel si det sånn :lol: Da trenger du liksom ikke å ha www.*ditt navn*.piczo.com f. eks :D

Skrevet
Er de sidene man betaler for bedre enn de man får gratis eller no..?

Hva mener du?

Om du tenker på adresse, så får jo jeg rett frem flinkbisk.net, i stedet for freewebs.com/flinkbisk, osv.

Om du tenker på design så blir siden det du gjør den til. Er du flink til koding og har litt "kunstnerisk" sans kan sidene bli svært proffe, siden du bygger dem fra grunnen selv. (med koding)

Har du hjemmeside Chantie?

Skrevet
Hva mener du?

Om du tenker på adresse, så får jo jeg rett frem flinkbisk.net, i stedet for freewebs.com/flinkbisk, osv.

Om du tenker på design så blir siden det du gjør den til. Er du flink til koding og har litt "kunstnerisk" sans kan sidene bli svært proffe, siden du bygger dem fra grunnen selv. (med koding)

Har du hjemmeside Chantie?

Bare på piczo foløpig :lol:

men vil veldig gjerne lage litt mer ordentlig side, uten reklame og slikt :D

Ossen det?

Skrevet

Bare lurte :lol:

Syns koding (html og css) er veldig gøy, og jeg anbefaler deg å prøve å lære deg det. Tar litt tid å lære men utrolig gøy å kunne!

htmldog.com :D

Skrevet
Bare lurte :(

Syns koding (html og css) er veldig gøy, og jeg anbefaler deg å prøve å lære deg det. Tar litt tid å lære men utrolig gøy å kunne!

htmldog.com :lol:

Jeg ELSKER å jobbe med HTML :(

Så har debutert på Piczo hittil.. Men nå vil jeg virkelig begynne å gjøre det litt mer serriøst ;) skal kanskje få valp til sommern, så da hadde det jo vært morro å skrivd om hvordan hun utvikler seg, hvordan personligheten hennes blir, og bare ha masse valpe- spam :D

Skrevet

Bruker du notisblokk? Lærer mest på den måten. Og ved å prøve å validere siden lærer du mye!

Skrevet
Bruker du notisblokk? Lærer mest på den måten. Og ved å prøve å validere siden lærer du mye!

Nå føler jeg meg litt dum, for skjønte nemli ikke noe av det du skulle frem til :lol:

Skrevet

http://validator.w3.org/ - finn feil i koden på siden din

Notisblokk/notepad - et program du kan kode i. Fleste PC-er har den, inkl. din :lol:

Men ikke mye vits i å prøve å validere en piczo-side da. Koder du hele sider eller bare "småkoder" til piczo?

Skrevet

Ikke mye vits i å prøve å validere en piczo-side da. Koder du hele sider eller bare "småkoder" til piczo?

Folk må gjerne si ifra om det er greit at jeg linker til dere altså! Jeg har så lite på linkesiden min!

Skrevet
Ikke mye vits i å prøve å validere en piczo-side da. Koder du hele sider eller bare "småkoder" til piczo?

Folk må gjerne si ifra om det er greit at jeg linker til dere altså! Jeg har så lite på linkesiden min!

Sorry, men nå føler jeg meg dum igjen :lol:

er ikke så inni alt det assa :(

tror du må forklare meg litt bedre :(

JEG MÅ HA DET INN MED TESKJE :D

Skrevet

Hva skal jeg forklare?

Du sier du liker å holde på med html, så jeg lurte bare på om du kodet hele sider (sånn som meg) eller om du bare kodet små koder til piczo-siden din. (stilige effekter osv.)

Ta en titt på htmldog.com , der kan du lære det du trenger for å lage en helt enkel side fra grunnen av :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...