Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyresex kan bli forbudt

Wulfi

Recommended Posts

På tide at dette blir forbudt. Men pessimistisk som jeg er, så trur jeg faktisk ikke dette vil forandre på så veldig mye, annet enn at det er forbudt på papiret. I dag er det forbudt dersom man kan bevise at dyret tar skade av det (da går det vel under noen andre lover...). Likevel så rapporterer ikke dyrleger inn hunder de får som har skader som tyder på sexuelt missbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide at dette blir forbudt. Men pessimistisk som jeg er, så trur jeg faktisk ikke dette vil forandre på så veldig mye, annet enn at det er forbudt på papiret. I dag er det forbudt dersom man kan bevise at dyret tar skade av det (da går det vel under noen andre lover...). Likevel så rapporterer ikke dyrleger inn hunder de får som har skader som tyder på sexuelt missbruk.

Bare for en måneds tid siden var der en der blev pågrebet af en staldejer, manden havde bundet benene på et 4 måneder gammelt hoppeføl, for at have sex med det.

Alt staldejeren kunne var at anmelde ham for indbrud, da det ikke er ulovligt at have sex med dyr.

Så det er godt at der endelig sker noget, så man idet mindste kan straffe dem der bliver grebet i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke forbudt? Så ekkelt!

Merkelig at man ikke har laget en lov på det før nå.. Men bra at det blir gjort da :blink:

Loven om forbud mot dyresex ble opphevet samtidlig som forbudet mot homofili ble opphevet... Så det var forbudt en gang i tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når det nå blir forbudt så kan en vel også gå ut ifra at en veterinær blir pålagt å melde ifra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...