Gå til innhold
Hundesonen.no

hmmmm, hva kan det være? hannhund som drikker mere enn vanlig

killja

Recommended Posts

Jeg tenkte også urinveisinfeksjon med en gang. Det var det første dyrlegen sa til meg da jeg fortalte at min hund drakk mer og tisset oftere. De ba meg også ta med en urinprøve (fra morgenen helst). Forøvrig fantastisk vanskelig å ta urinprøve av tispe, synes jeg! (Har ikke prøvd med hannhund, men der får man i hvertfall ofte litt flere sjanser :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første som fallt meg inn var nyrene.... Men det er forsdi Basenjien har en raserelatert sykdom kalt Fanconi som påvirker nyrene og fører til økt drikking.

Er neppe Fanconi, men det kan være relatert til nyrene.

Kan også ha med leveren å gjøre som tidligere nevnt.

Får håpe det er noe så "enkelt" som en urinveisinfeksjon. Er han rød og hoven?

Godt å høre at du har bestillt time hos vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som symptomene forrige hunden min hadde, og han fikk diagnosen strutvitt, begynnende urinstein. Minner litt om urinveisinfeksjon, smertefult å tisse, og må tisse ofte. De tar en urinprøve for å finne ut av det. Strutvitt er krystaller i urinen, og det finnes flere typer enn bare strutvitt. Blir behandlet med bla medisinsk fôr som løser opp mineralkrystallene i urinblæren, så hvis du har forsikring, håper jeg den dekker det hvis det blir aktuelt (det gjorde nemlig ikke vår..) <_< Strutvitt kommer av at hunden får i seg for mye av en type mineral, min hund hadde fått for mange Frolic-godbiter, så det har jeg ikke brukt siden. 3000 kr er dyrt for en fattig student..

Edit: ser du har fått time på tirsdag. Hadde vi måttet vente så lenge på time med vår hund da, hadde ting forverret seg. Jeg ville forsøkt å fått ny time, enten hos de, eller hos andre dyrleger. Hvis man selv har hatt urinveisinfeksjon, så vet man at man ikke venter en halv uke før man går til lege, uten å gjøre noe mer med det.. *au* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, men han kan stå opp når han sover, uansett når på døgnet å drikke myyyyyyye. og langt mere enn han fks gjør om sommeren i gloheten.. han er på ingen måte cfrisk, så jeg ser frem til dyrlegetimen i mrg :icon_cry:

Hvordan gikk det hos dyrelegen idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...