Gå til innhold
Hundesonen.no

Problememer med leverprosessen som gir utslag i ryggproblemer

Mud

Recommended Posts

Loke har, som mange vet, slitt med uforklarlige låsninger i rygg. Har hatt sporadisk kontakt med ei som har samme rase med samme problemene, og han er - etter mye styr - nå frisk.

Problemet der viste seg å være leverprossesen og etter total omlegging av kosthold og akupunktur er han nå symptomfri.

Han fikk til slutt behandling hos Are Thoresen, som fant ut av problemet.

Før dette gjennomgikk han det samme som Loke, massasje, fysio, kiropraktor etc, men problemet kom stadig tilbake og som hos Loke forflyttet låsningene seg bare etterhvert som de ble løst opp.

Jeg har lagt merke til at Lokes problemer øker når vi trener mye og jeg har trodd at det kanskje er stresset, men nå lurer jeg på om det kan være godbitene?

Men selvfølgelig: de trenger ikke ha samme problemet fordi om de har samme symptomene..

Noen som har vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan artet låsningene seg? var de smertefulle for hunden? ble han svakere i bakparten? sjanglete?

Ja, de er smertefulle og han sjangler i bakparten når han har låsninger der. Masserer jeg knærne hans knekker han sammen, og han kan i perioder slite med å løfte beinet skikkelig når han markerer. Det var slik jeg først merket det, han hadde schæfervalpvingling når han kom 16 mnd og rettet ikke opp bakbeina skikkelig når han gikk. Nå for tiden sitter det lengre fremme, de forflytter seg.

Akkurat de samme symptomene hadde den andre Groenendaelen som hadde problemer med leverprossesen. Rare greier.. Håper jeg blir klokere neste tirsdag, da skal nemlig vi til Are Thoresen og se om han kan hjelpe Loke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm. kom til å tenke på en ting. dobermannen min, ross, knakk sammen i bakparten ifjor vinter. de trodde det var en type prolaps, men utelukket dette fort, fordi han ikke har vondt i det hele tatt....... diagnosen han til slutt endte opp med er "betennelse i ryggraden og hjernebarken" . det snåle her, er at samtidig viste blodprøver at han hadde forhøyede lever verdier............ han sjangler fortsatt i bakparten, og jeg lurer på hva vinteren vil ha å si for tilstanden hans. jeg trøster meg med at dette ikke er vondt for han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...