Gå til innhold
Hundesonen.no

Halsbånd + kobbel

Turnip

Recommended Posts

Skrevet

I dag var jeg på Tropehagen Zoo på Sentrum Syd kjøpesenter, i en sånn 50% avslags kurv så fant jeg et utrolig behagelig halsbånd og kobbel som gikk som "en vare" Dessverre hadde de ikke Mike sin størrelse, Kobbelet var et av de litt lengre typen og var utrolig mykt og kanskje 3 cm bredt (samme var hasbåndet) Fargen var hvit/sand/lys toscana lignende, tittet på merket og så at det het "Ricco" Vet noen av dere om noen nettbutikker som fører dette merket?? Har søkt litt rundt, men jeg finner ikkenoe jeg :glare:

Eller så lurer jeg på om dere har erfaring med et litt bredt behaglig og mykt lærhalsbånd helst sort (i nød mørkebrundt) Burde helst dekke minst 2 nakkevirvler. Noen forslag? Linker? bilder?

Har liksom ikkeno ordentlige solid og behagelig halsbånd til Mike, har mest seler til han.. Alle svar blir godt motatt :P

Skrevet

Kan noe slikt være av interesse? Mykt og godt kenguruskinn - halvstrup, sydd etter mål - rundt 300 kr inkl. forsendelse fra Australia for halvannet års tid siden. Tror aldri jeg blir å trenge noe annet bånd til Gullet. Send meg en PM om du er interessert, så skal jeg nok klare å hoste opp en mailadresse.

ute.jpg

altan.jpg

Skrevet
Kan noe slikt være av interesse? Mykt og godt kenguruskinn - halvstrup, sydd etter mål - rundt 300 kr inkl. forsendelse fra Australia for halvannet års tid siden. Tror aldri jeg blir å trenge noe annet bånd til Gullet. Send meg en PM om du er interessert, så skal jeg nok klare å hoste opp en mailadresse.

ute.jpg

altan.jpg

Siiiklee!! :P Det var utrolig flott :P

Skrevet

Den var kjempefin! Men er ikke det sånn halsbånd bare til mynder? Tilgi min uvitenhet her :closedeyes:

Mike har så kort hals, så lurer på om det kanskje blir for bredt på nakken hans, men liker det at det er halstrup, da han er flink til å smette ut av halsbåndene og jeg er livredd for å stramme de for mye.

Skrevet
I dag var jeg på Tropehagen Zoo på Sentrum Syd kjøpesenter, i en sånn 50% avslags kurv så fant jeg et utrolig behagelig halsbånd og kobbel som gikk som "en vare" Dessverre hadde de ikke Mike sin størrelse, Kobbelet var et av de litt lengre typen og var utrolig mykt og kanskje 3 cm bredt (samme var hasbåndet) Fargen var hvit/sand/lys toscana lignende, tittet på merket og så at det het "Ricco" Vet noen av dere om noen nettbutikker som fører dette merket?? Har søkt litt rundt, men jeg finner ikkenoe jeg :glare:

Eller så lurer jeg på om dere har erfaring med et litt bredt behaglig og mykt lærhalsbånd helst sort (i nød mørkebrundt) Burde helst dekke minst 2 nakkevirvler. Noen forslag? Linker? bilder?

Har liksom ikkeno ordentlige solid og behagelig halsbånd til Mike, har mest seler til han.. Alle svar blir godt motatt :P

Jeg har det kobbelsettet du snakker om,veldig behagelig! Så har jeg et myndehalsbånd i lær som er bredt og mykt.Jeg har sett det hos flere dyrebutikker,deriblandt hund som hobby. Det er brunt,med noen få nagler foran.

Ellers så vil jeg anbefale reflekshalsbåndene til Hurrta( hundeutstyr.no). Brede og myke.

Skrevet
Jeg har det kobbelsettet du snakker om,veldig behagelig! Så har jeg et myndehalsbånd i lær som er bredt og mykt.Jeg har sett det hos flere dyrebutikker,deriblandt hund som hobby. Det er brunt,med noen få nagler foran.

Du husker ikke merkenavnet på det settet? Ble noe i tvil her da jeg ikke fant noe på nettet i det hele tatt på det merket. Var så utrolig behagelig, og kobbelet var så mykt og bredt og fin lengde!

Skrevet

Ricco står det på midt,men jeg har heller aldri sett noe av det merket på nettbutikker..

Myndehalsbånd kan brukes av andre raser også ja,og ikke alle er like brede.

Skrevet
Den var kjempefin! Men er ikke det sånn halsbånd bare til mynder? Tilgi min uvitenhet her :closedeyes:

Mike har så kort hals, så lurer på om det kanskje blir for bredt på nakken hans, men liker det at det er halstrup, da han er flink til å smette ut av halsbåndene og jeg er livredd for å stramme de for mye.

Nesj, det er vel ment til whippets, men siden hun lager de etter mål, kan hun sikkert lage det akkurat så bredt eller smalt som du ønsker. Kenguruskinn er dessuten veldig mykt.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...