Gå til innhold
Hundesonen.no

Halsbånd + kobbel


Turnip

Recommended Posts

Skrevet

I dag var jeg på Tropehagen Zoo på Sentrum Syd kjøpesenter, i en sånn 50% avslags kurv så fant jeg et utrolig behagelig halsbånd og kobbel som gikk som "en vare" Dessverre hadde de ikke Mike sin størrelse, Kobbelet var et av de litt lengre typen og var utrolig mykt og kanskje 3 cm bredt (samme var hasbåndet) Fargen var hvit/sand/lys toscana lignende, tittet på merket og så at det het "Ricco" Vet noen av dere om noen nettbutikker som fører dette merket?? Har søkt litt rundt, men jeg finner ikkenoe jeg :glare:

Eller så lurer jeg på om dere har erfaring med et litt bredt behaglig og mykt lærhalsbånd helst sort (i nød mørkebrundt) Burde helst dekke minst 2 nakkevirvler. Noen forslag? Linker? bilder?

Har liksom ikkeno ordentlige solid og behagelig halsbånd til Mike, har mest seler til han.. Alle svar blir godt motatt :P

Skrevet

Kan noe slikt være av interesse? Mykt og godt kenguruskinn - halvstrup, sydd etter mål - rundt 300 kr inkl. forsendelse fra Australia for halvannet års tid siden. Tror aldri jeg blir å trenge noe annet bånd til Gullet. Send meg en PM om du er interessert, så skal jeg nok klare å hoste opp en mailadresse.

ute.jpg

altan.jpg

Skrevet
Kan noe slikt være av interesse? Mykt og godt kenguruskinn - halvstrup, sydd etter mål - rundt 300 kr inkl. forsendelse fra Australia for halvannet års tid siden. Tror aldri jeg blir å trenge noe annet bånd til Gullet. Send meg en PM om du er interessert, så skal jeg nok klare å hoste opp en mailadresse.

ute.jpg

altan.jpg

Siiiklee!! :P Det var utrolig flott :P

Skrevet

Den var kjempefin! Men er ikke det sånn halsbånd bare til mynder? Tilgi min uvitenhet her :closedeyes:

Mike har så kort hals, så lurer på om det kanskje blir for bredt på nakken hans, men liker det at det er halstrup, da han er flink til å smette ut av halsbåndene og jeg er livredd for å stramme de for mye.

Skrevet
I dag var jeg på Tropehagen Zoo på Sentrum Syd kjøpesenter, i en sånn 50% avslags kurv så fant jeg et utrolig behagelig halsbånd og kobbel som gikk som "en vare" Dessverre hadde de ikke Mike sin størrelse, Kobbelet var et av de litt lengre typen og var utrolig mykt og kanskje 3 cm bredt (samme var hasbåndet) Fargen var hvit/sand/lys toscana lignende, tittet på merket og så at det het "Ricco" Vet noen av dere om noen nettbutikker som fører dette merket?? Har søkt litt rundt, men jeg finner ikkenoe jeg :glare:

Eller så lurer jeg på om dere har erfaring med et litt bredt behaglig og mykt lærhalsbånd helst sort (i nød mørkebrundt) Burde helst dekke minst 2 nakkevirvler. Noen forslag? Linker? bilder?

Har liksom ikkeno ordentlige solid og behagelig halsbånd til Mike, har mest seler til han.. Alle svar blir godt motatt :P

Jeg har det kobbelsettet du snakker om,veldig behagelig! Så har jeg et myndehalsbånd i lær som er bredt og mykt.Jeg har sett det hos flere dyrebutikker,deriblandt hund som hobby. Det er brunt,med noen få nagler foran.

Ellers så vil jeg anbefale reflekshalsbåndene til Hurrta( hundeutstyr.no). Brede og myke.

Skrevet
Jeg har det kobbelsettet du snakker om,veldig behagelig! Så har jeg et myndehalsbånd i lær som er bredt og mykt.Jeg har sett det hos flere dyrebutikker,deriblandt hund som hobby. Det er brunt,med noen få nagler foran.

Du husker ikke merkenavnet på det settet? Ble noe i tvil her da jeg ikke fant noe på nettet i det hele tatt på det merket. Var så utrolig behagelig, og kobbelet var så mykt og bredt og fin lengde!

Skrevet

Ricco står det på midt,men jeg har heller aldri sett noe av det merket på nettbutikker..

Myndehalsbånd kan brukes av andre raser også ja,og ikke alle er like brede.

Skrevet
Den var kjempefin! Men er ikke det sånn halsbånd bare til mynder? Tilgi min uvitenhet her :closedeyes:

Mike har så kort hals, så lurer på om det kanskje blir for bredt på nakken hans, men liker det at det er halstrup, da han er flink til å smette ut av halsbåndene og jeg er livredd for å stramme de for mye.

Nesj, det er vel ment til whippets, men siden hun lager de etter mål, kan hun sikkert lage det akkurat så bredt eller smalt som du ønsker. Kenguruskinn er dessuten veldig mykt.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...