Gå til innhold
Hundesonen.no

Kongsbergutstillingen!


SoppenCamilla

Recommended Posts

Bare jeg som stusset på at nesten alle tollervalpene reagerte på dommeren? Begynte å lure på om rasen var blitt fryktelig skrall jeg helt til jeg tok en liten tannsjekk på et par av de valpene som hadde vært i ringen og oppdaget at de var trygge sosiale hunder... Nå så jeg bare tollervalpene (jobber med eieren til BIR valpen så vi heiet litt) og aner ikke hvordan de andre reagerte, men jeg syntes det var merkelig :P Reagerte andre hunder negativt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som stusset på at nesten alle tollervalpene reagerte på dommeren? Begynte å lure på om rasen var blitt fryktelig skrall jeg helt til jeg tok en liten tannsjekk på et par av de valpene som hadde vært i ringen og oppdaget at de var trygge sosiale hunder... Nå så jeg bare tollervalpene (jobber med eieren til BIR valpen så vi heiet litt) og aner ikke hvordan de andre reagerte, men jeg syntes det var merkelig :P Reagerte andre hunder negativt?

Dommeren stod 90 grader over hundene, og trakk de seg tok han tak i lina og/eller kjakene på hunden og dro den til seg. :glare: Tekla trakk seg heldigvis ikke så mye, men det var fordi jeg satte meg med henne. Dog skulle han grave i munnen på henne, og kløna nærmere ett minutt, så det var kanskje ikke kuleste hun har vært med på. :P Vi gikk rett ut fordi Tekla har en fortann for mye, dog fikk vi kjempekoselige tilbakemeldinger fra flere etterpå om at de mente hun skulle vunnet, så da ser jeg håp :P

Ikke kunne dommeren standarden på tolleren heller forresten - han sendte ut ei tispe med blå fordi hun hadde rosa snute :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommeren stod 90 grader over hundene, og trakk de seg tok han tak i lina og/eller kjakene på hunden og dro den til seg. :glare: Tekla trakk seg heldigvis ikke så mye, men det var fordi jeg satte meg med henne. Dog skulle han grave i munnen på henne, og kløna nærmere ett minutt, så det var kanskje ikke kuleste hun har vært med på. :P Vi gikk rett ut fordi Tekla har en fortann for mye, dog fikk vi kjempekoselige tilbakemeldinger fra flere etterpå om at de mente hun skulle vunnet, så da ser jeg håp :P

Ikke kunne dommeren standarden på tolleren heller forresten - han sendte ut ei tispe med blå fordi hun hadde rosa snute :rolleyes:

Men BIR valpen har også rosa snute :P

Synes det var helt sjokkerende å se på. Hadde det vært min valp hadde jeg trukket den for å ungå negativ opplevelse tror jeg. Bikkjene ble jo livredde! Har aldri sett så mange redde valper før noensinne så jeg ble veldig overasket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men BIR valpen har også rosa snute :devil:

Synes det var helt sjokkerende å se på. Hadde det vært min valp hadde jeg trukket den for å ungå negativ opplevelse tror jeg. Bikkjene ble jo livredde! Har aldri sett så mange redde valper før noensinne så jeg ble veldig overasket...

Mhm! Både før og etter denne tispa var det hunder med rosa snute, så ser ikke helt hold i begrunnelsen hans. Men ja, sjukt at så mange ble engstelige. Samtlige valper rista seg idet de sprang vekk fra dommeren...Enkelte burde ikke bedømme valper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte chinese crested i dag, ble BIR med Dollar, og hjalp Kennel Qu-ya-va's oppdrettergruppe.

Og jeg måtte stille Tibetansk Terrier til og med for Maria i btk. :no:

Jej :) Fiine Dollar! Hvordan gikk det med Cola jenta da?

Og bra med chien da Guro! Var Det Mochino?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cola ble nr.2 i klassen sin med ck, ja det var michino chino guro stilte=)

Det er bra da!

Leste akkurat på hjemmeside til Eva (Kennel All Sighthounds) at Anso ble BIG4 og avls gruppen med Kira og søsknene ble BIS :no: Gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med alle?

Jeg stilte Baghera for første gang i dag, og grua meg så sjuuukt, og stod i ringen og håpa på å ikke få KIP (han har jo haleknekk), også ble han 2BHK og fikk CERT! Gjett hvem som ble :) og banana da da? :no:

OJ ! det var jo utrolig bra ! gratulerer så utrolig masse :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...