Gå til innhold
Hundesonen.no

Kongsbergutstillingen!

SoppenCamilla

Recommended Posts

Skrevet

Hvordan gikk det med alle?

Jeg stilte Baghera for første gang i dag, og grua meg så sjuuukt, og stod i ringen og håpa på å ikke få KIP (han har jo haleknekk), også ble han 2BHK og fikk CERT! Gjett hvem som ble :P og banana da da? :P

Skrevet

Så gøy! :P Grattis. Skal ikke i ringen før i morgen vi.. Håper hun ikke trekker seg for dommeren (som sikkert er en stor, stygg og skummel mann ifg. Frøken)

Skrevet

Gratulerer Camilla! :P

Willy fikk 2.KVAL..

jaja.. ikke så moro, men vi prøver igjen.. Jeg var stressa og det stressa han.. så trening trening trening... :P

Skrevet

Belle (kennel All Sighthounds) fikk nye champion i dag, og vil tro det var Anso! Grattis så mye til Kennel All Sighthounds! :P

Ronya ble 2 BT med CK, bare slått av Kira som ble BIR :P;) Selv ligger jeg hjemme syk, så venter på resultater fra gruppa og avl/oppdretterklassene.

Pepper (stilt av Line) fikk 1KVAL - 2KONK, helt greit liksom... (Men jeg ville ha ck ;) hehe)

Kommer oppover i morgen med en chihuahua KH hann ;)

Skrevet
Belle (kennel All Sighthounds) fikk nye champion i dag, og vil tro det var Anso! Grattis så mye til Kennel All Sighthounds! :P

Ronya ble 2 BT med CK, bare slått av Kira som ble BIR :P :P Selv ligger jeg hjemme syk, så venter på resultater fra gruppa og avl/oppdretterklassene.

Pepper (stilt av Line) fikk 1KVAL - 2KONK, helt greit liksom... (Men jeg ville ha ck :P hehe)

Kommer oppover i morgen med en chihuahua KH hann :P

Fikk melding av Line med resultatene :P kennel all sighthounds hadde bra dag i dag da :P

Skrevet

Ronya ble 2 BT med CK, bare slått av Kira som ble BIR :P :P Selv ligger jeg hjemme syk, så venter på resultater fra gruppa og avl/oppdretterklassene.

Pepper (stilt av Line) fikk 1KVAL - 2KONK, helt greit liksom... (Men jeg ville ha ck :P hehe)

Kommer oppover i morgen med en chihuahua KH hann :P

Åh, det var nok veldig velfortjent! Kira er jo helt nydelig :P

Lykke til i morgen :P

Skrevet

Litt feil, Bambii88.

Anso ble BIR med cert og championat, Qirmizi Illeana ble BIM med cert. Kira ble 2BT og Ronya ikke plassert i BT, men 2CH.

God bedring.

Skrevet

Vi hadde også en fin dag :P

marissa blei 2 beste tispevalp :P

Og cæsar blei 4bhk med CK :P

Grattis til andre som gjorde det bra også :P

Skrevet
Litt feil, Bambii88.

Anso ble BIR med cert og championat, Qirmizi Illeana ble BIM med cert. Kira ble 2BT og Ronya ikke plassert i BT, men 2CH.

God bedring.

Fikk vite det nå :P Jaja, morsom dag for all sighthounds likevel! :P

Skrevet

LILLE Skjønne Star ble BIR idag! 11 mnd gammel Junior tispe slo alle sammen ^^ Da var jeg stolt da...

Men mest av alt..

Baghisen til tante tok CERT og 2 bhk! Begynte nesten å grine da ja... Jeg var så stolte av dere Camz!!

Skrevet

Gratulerer til alle! :P

Jeg var der en stund og fikk tatt masse bilder og hilst på en hel del nydelige hunder! :P Tenkte jeg skulle prøve å få tatt meg en tur i morgen også, men vet ikke om jeg rekker...

Skrevet
LILLE Skjønne Star ble BIR idag! 11 mnd gammel Junior tispe slo alle sammen ^^ Da var jeg stolt da...

Men mest av alt..

Baghisen til tante tok CERT og 2 bhk! Begynte nesten å grine da ja... Jeg var så stolte av dere Camz!

Øh.. Var? :P

:P :P

EDIT: Star var dritflink! Og søt! :P

Skrevet

Da har vi stilt :P Gikk ganske bra, synes jeg. Og veldig fornøyd med kritikken!

Frøken ble 1JK 1JKK og 4BTK med CK! :P

Her er kritikken:

"Meget god type. Fin størelse. Vakkert fem. hode Korr. bitt. Vakre øyne, velplaserte ører, utm hals, vinkler, bryst med lovende pels. Fine poter. Bev. glad og frivillig. Utm. temp. Meget fint fremvist! "

Også hilste vi på Tine&Simba&Nana her på sonen og bittelille Loppa! :P

*Dobbelpost, mod. buhund-jenta*

Skrevet

Sheltieresultater

BIR-valp Kelroe's Real Queen

BIM-valp Scarlet-Red's Unique Blue Turbo

1 BHK BIR 3 BIG N Uch La-Min-So's Blue Silver Otto

2 BHK N Uch Mainland's O'Boy

3 BHK Cert Lundecock's Hit-And-Run

4 BHK Mainland's Rainstorm

1 BTK Cert BIM Leeland Peace Rose

2 BTK N Uch Leeland Queen In Starshine

3 BTK N Uch Quashee Zoom The Moon

4 BTK Sheldon Secret Passion

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan er en kromfohrlander og kooiker og hovawart? 
    • Det er helst jeg som tar ansvar for fôr, tur og trening. Siden jeg jobber langvakter har jeg jo også mye fritid, så det blir veldig naturlig at jeg har hovedansvaret. Men skal prøve å få de andre i huset til å ta i mer.  Begynne med å få en av de andre i huset til å ta han ut når jeg kommer hjem, slik som du foreslår 👍
    • Har god erfaring med Baggen softbelt. Ser de har det hos Troll. Det kan oppleves som litt klumpete for jogging, men til gåtur er det supert. Vet ikke hva du tenker om frontfestet der men jeg har ikke opplevd problemer med det.  Jeg liker spesielt at dempingen er i selve beltet så jeg kan bruke det båndet jeg vil. Ikke alltid så praktisk med strikkbånd. 
    • Kan noen andre ta ham med ut når du kommer hjem?  Altså, når du kommer hjem, ignorere ham til du har fått tatt av deg og satt deg ned. Om han så begynner å mase om å få komme ut, at noen andre tar ham med ut litt. Det kan nok ta en del tid å snu denne adferden.  Det har jo også mye å si hvem som fôrer, går tur og trener med en hund. Gjør du det meste der, eller varierer det? Kan noen andre ta mer ansvar? 
    • Jeg har litt utfordringer med whippet hannen min på 5 år. Det er veldig tydelig at jeg er hovedmennesket til hunden, han søker til meg, det er meg han blir mest glad når kommer hjem men det er også meg han maser mest på. Jeg jobber langvakter, og når jeg er på jobb så er hunden helt rolig. De andre i huset forteller at han ligger å slapper av og er rolig og snill stort sett hele dagen. Når jeg kommer hjem blir han jo veldig glad for at jeg kommer, men jeg får nesten ikke satt meg ned før han  begynner med klynking/gråting og skal ha meg med ut - jeg tar han da som regel med meg ut, selv om de hjemme forteller at det ikke er lenge siden han var ute. Etter vi har vært ute, så kan gjerne klynkingen fortsette litt, og det kan til tider også være klynking på natten. Akkurat nå er vi i en ekstra tøff periode, da det er løpetid på byggefeltet og hannhunden har det veldig tøft, han spiser nesten ikke og sover ikke - noe som igjen gjør at jeg heller ikke sover, for jeg må være med han for at han ikke skal holde hele huset våkent om natten. Jeg har tilbrakt nettene på et rom med han i bånd og med hørselvern på for å få sove. Jeg begynner å bli rimelig desperat 🙈😭 Jeg har avtale med dyrlege om å prøve ut kjemisk kastrasjon, slik at vi kanskje kan slippe dette igjen. Men jeg er også redd for at han skal reagere dårlig på det - at han kanskje blir mer klynkende og "masete". I kveld når jeg kom hjem fra jobb så har jeg ignorert hunden, jeg har vært ute med han, men ikke "snakket" til han eller anerkjent han på annet vis, det føles ikke bra men tenker kanskje at det er noe jeg bør gjøre i en periode? Er dette helt feil tenkt av meg? Noen som har råd og veiledning for å kanskje få en litt mer selvstendig hund når også jeg er hjemme?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...