Gå til innhold
Hundesonen.no

Hd-resultat!

Caroline

Recommended Posts

Skrevet

Mange leste tråden min og svarte da jeg lurte på iddelt tidspunkt å røntge liten hund. Etter litt om og men og noen runder med meg selv og rådføring hos vet, ble Villa røntget 13 mnd. gammel.

Og idag kom resultatet, Villa har A på hoftene :D Måtte bare dele den gode nyheten jeg!

Skrevet

Grattis!

Kan ikke bli bedre enn en A, vet du...

Og til Lill - husk på at hunden blir IKKE sykere av å få et brev fra NKK med tåpelige bokstaver på!

Joda, vet at vi alle sikkert VET dette - men det er faktisk godt å bli minnet på dette av og til også.

Fikk selv en E (sterk grad) på stamtavlen til en av mine for noen år siden, og ble sååå lei meg (selvsagt). Men da var det en meget kjent oppdretter som sa til meg: "Jamen, han er snill, grei, pen og vinner på utstillinger?"

Jeg svarte "ehh... ja, men hva har DET med saken å gjøre - han er jo syyyk"..

Hun sa da - "det finnes MYE mer på en hund enn hofter - og så lenge HAN ikke viser at han er syk, så ER han ikke noe "sykere" bare fordi at du VET det!"

Og ang. det med utstilling: "Så fint at dere kan fortsette med noe han gjør det så bra på da, eller?"

Så vi fortsatte å stille ut, og hadde masse moro med den han før han døde i en alder av 5 år pga hjertefeil... (En helt annen historie)

Etter det så tenker jeg alltid at uansett HD-resultat, så ER jo faktisk hunden akkurat den samme selv etter HD-røntgen.

Men uansett - lykke til alle som skal HD-røntge (eller andre tilsv. undersøkelser) - jeg skal selv røntge en snart - og det er akkurat like nervøst...

Susanne

Skrevet

Gratulerer med godt resultat :P Det er alltid godt å vite at hoftene er i tipp topp stand.

Forøvrig! synes jeg SusanneL har skrevet et godt innlegg!

Skrevet
Ånei, hva nå? Du har jammen hatt nok uflaks :)

PL grad 2 på begge bein på Teq. Det ene kneèt gikk ut av ledd på Søndag. Ekkelt...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
    • Jeg har møtt noen fine individer, men ikke nok til at jeg tenker at rasen er en fin og god brukshund. Alt for mye merkelig mentalitet ute å går, og allergi og hd
    • Hunder lever fint med tre ben, jeg ser ikke at en amputert tå vil utgjøre store problemer for en såppas sprek rase. Hvis hunden ellers er frisk og sprek ville jeg gjort det, selv om den er godt voksen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...