Gå til innhold
Hundesonen.no

Devon rex


nasabest

Recommended Posts

Skrevet

Katten min heter Nasa<3 Hun er en svart Devon Rex og har krøller.

Jeg fikk henne da jeg var 4. Hun er 8 år og har bursdag 09.01-99 :icon_fun:

Har du en Devon Rex eller flere?

Skriv her da...

I Love Devon Rex<3

Ikke så fint bilde, men jaja

Skrevet
Katten min heter Nasa<3 Hun er en svart Devon Rex og har krøller.

Jeg fikk henne da jeg var 4. Hun er 8 år og har bursdag 09.01-99 :icon_fun:

Har du en Devon Rex eller flere?

Skriv her da...

I Love Devon Rex<3

Ikke så fint bilde, men jaja

Jeg er misunnelig! :whistle: Elsker den rasen! Hvis jeg noensinne skal ha meg rasekatt så er devon rex helt klart første valg. Holdt på å kjøpe meg en med utstillingsfeil for over et år siden men ombestemte meg. Det som er synd er at mange av oppdretterene av rasen er skeptisk til å la de få være ute og får meg er det ikke aktuellt å ha en katt som bare er inne. Jeg personlig mener at katter har godt av å få være katter uansett om de koster penger eller ei :D

Post masse bilder er du snill! De sorte er de fineste :lol:

  • 1 month later...
Skrevet

Hun var kjempefin, hvilken oppdretter er hun fra?

Jeg er misunnelig! :D Elsker den rasen! Hvis jeg noensinne skal ha meg rasekatt så er devon rex helt klart første valg. Holdt på å kjøpe meg en med utstillingsfeil for over et år siden men ombestemte meg. Det som er synd er at mange av oppdretterene av rasen er skeptisk til å la de få være ute og får meg er det ikke aktuellt å ha en katt som bare er inne. Jeg personlig mener at katter har godt av å få være katter uansett om de koster penger eller ei ;)

Post masse bilder er du snill! De sorte er de fineste :D

Så lenge katten er kasterert, chippet og du ikke bor midt i en by, så tror jeg ikke det er noe problem å få kjøpt en devon rex som utekatt. Mine to Devon hanner som er kasteret får lov å gå ut vist de vil, (hadde egentlig ikke noe valg da de i sommer begynte å åpne dører og vinduer selv) og har heller ikke noe krav om innekatter til mine kattungekjøpere.

Det som er, er at de sjelden vil være ut lenge, de vil helst være der du er og vil bare ut pga nysgjerrighet. Dessuten så fryser de fort, så det er lurt å aldri være langt unna når de er ute:)

Alvskattene har en 50 km2 kattegård tilgjengelig, men ingen av de vil ut.. <_<

Skrevet
Hun var kjempefin, hvilken oppdretter er hun fra?

Så lenge katten er kasterert, chippet og du ikke bor midt i en by, så tror jeg ikke det er noe problem å få kjøpt en devon rex som utekatt. Mine to Devon hanner som er kasteret får lov å gå ut vist de vil, (hadde egentlig ikke noe valg da de i sommer begynte å åpne dører og vinduer selv) og har heller ikke noe krav om innekatter til mine kattungekjøpere.

Det som er, er at de sjelden vil være ut lenge, de vil helst være der du er og vil bare ut pga nysgjerrighet. Dessuten så fryser de fort, så det er lurt å aldri være langt unna når de er ute:)

Alvskattene har en 50 km2 kattegård tilgjengelig, men ingen av de vil ut.. <_<

Ok. problemet mitt er at det er totalt uaktuellt å bare ha den inne da jeg har katteluke som de tre andre jeg har fyker inn og ut av. Kan selvfølgelig bytte ut i katteluke som går på chip og bare la de tre ande ha på seg chipen men jeg føler det blir urettferdig ovenfor en eventuell innekatt. Mitt inntrykk når jeg forhørte meg rundt var at oppdretterene var redde for at de ville bli stjålet, påkjørt etc og jada, det er alltid en risiko, men det er en risiko uansett om pusen koster penger eller ei.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...