Gå til innhold
Hundesonen.no

Ytterjakkeproblem

Silje

Recommended Posts

Skrevet

Ja tiden er inne for kalde, våte turer, og jeg trenger i år en ny ytterjakke. Jeg har sett en som jeg har forelsket meg helt i, men det var på en person som trasket forbi så jeg fikk ikke med meg hvilket merke det var!

Jakken var sjokoladebrun med rosa sømmer (kan og ha vært litt mere rosa partier). Den var typisk norrøna, bergans, stormberg aktig.... men jeg finner den ikke på nettsidene!

Nå trenger jeg altså hjelp til å finne ut hvilket merke dette var! Noen som vet?

Skrevet

Åh, den har jeg også sett- den er knall-lekker! Jeg ringte min bestevenninne, som har jobbet på sportsbutikk, og hun mener at det er Bergans. Problemet er bare at det er svært få i Rogaland som fører Bergans, ikke G-sport eller Super-G, og tror ikke Intersport gjør det heller..

Skrevet

Eller så kan det være Peak! Da finner du den på Peak-butikken i Stavanger, jeg vet at de har en brun og rosa en iallefall.

Skrevet

Jeg vet de har en annen også, som ligner mer på den Trumf-jakken, men jeg finner den ikke online.. De har den på butikken i Stavanger, dog, Silje.

Skrevet
Kanskje ikke denne du mener, men den er nå iallefall rosa & brun :D

http://www.trumf.no/Trumf/ProductCatalog/P...ariantId=072151

*ler litt*

Det var faktisk på grunn av akkurat den der at jeg kom på jakken jeg så på damen for en stund siden. Trumf-bladet falt nemlig ned i postkassen i dag, og jeg så den jakken der :lol: Den jeg tenker på er ikke helt lik denne, men ganske!

Jeg tenkte med en gang på den nye lofotenjakka til Norrøna. Her er den

Det er ikke den jeg så, men var også inne på denne siden og den jakken der er et fint alternativ om jeg ikke finner akkurat den jeg tenker på!

Og Peak jakken var jo driiitlekker :whistle: Det var egentlig sjokoladebrun jeg ville ha, men den der var VELDIG fin!

Fremdeles har jeg altså ikke funnet ut hvilken jeg så den gangen.... så om noen har flere forslag er jeg veldig takknemmelig!

Skrevet

Hvis den ligner på Trumf-jakken tror jeg det er Peak altså, for jeg så en veldig lik i mørk sjokoladebrun med rosa greier på i butikken deres. Rååålekker!

Skrevet
Hvis den ligner på Trumf-jakken tror jeg det er Peak altså, for jeg så en veldig lik i mørk sjokoladebrun med rosa greier på i butikken deres. Rååålekker!

Hmmm..... klarer ikke finne den på sidene dems!

vil HA sånn jakkeee!

Skrevet
Hmmm..... klarer ikke finne den på sidene dems!

vil HA sånn jakkeee!

Som sagt så fant ikke jeg den heller på sidene.. Kan ha vært fra en eldre kolleksjon som er tatt av nett?

Skrevet

Jeg vet hvilken du mener! Og jeg har den! :lol: Skal lete opp link nå. Her er den. Fra Bergans.

Editt Paff:

Eh.. ved nærmere ettertanke (dvs lesing) så ser jeg jo at jakken hadde rosa sømmer, ikke så store felt. Jaja, fin jakke jeg har uansett! :whistle:

Skrevet

Jeg vet antakelig hvilken du mener, og grubler for harde livet her nå... Har sett en som passet veldig godt til beskrivelsen i hvert fall *slå seg selv i hodet for å komme på hvor den er fra*

Skrevet

ooooo, nå er vi kjempe nære tror jeg!!

Det er ikke den jeanette, selv om den er :whistle:

Huldra: Er den jakken du linket til, og har, vanntett? for den der vil jeg ha!! (selv om det ikke var den jeg leita etter) merker jeg nå etter denne tråden med så mange gode forslag kommer til å ende opp med et helt skap av brune og rosa jakker :lol:

Skrevet
ooooo, nå er vi kjempe nære tror jeg!

Det er ikke den jeanette, selv om den er :whistle:

Huldra: Er den jakken du linket til, og har, vanntett? for den der vil jeg ha! (selv om det ikke var den jeg leita etter) merker jeg nå etter denne tråden med så mange gode forslag kommer til å ende opp med et helt skap av brune og rosa jakker :lol:

Nei, den er ikke vanntett. Den er vannavvisende, og selv om jeg ikke forventet noe vanntett jakke, hadde jeg vel forventet litt mer. Den holder ute regn i ca 20 min, men noen dråper hist og her tåler den fint.

Skrevet
Hey! ikke sjekking i jakketråden min! :D

Mitt nye mål er og sjekke damer i alle trådene du lager :icon_fun:

Men fin jakke også da :P - passer nok bra på deg selv om jeg trodde du var mer skinnjakke dame ...

Skrevet
Mitt nye mål er og sjekke damer i alle trådene du lager :icon_fun:

Men fin jakke også da :D - passer nok bra på deg selv om jeg trodde du var mer skinnjakke dame ...

*lage tråd om gamle burugler*

Ja jeg er nok mer skinnjakke og harley..... Og langt skjegg...

Skrevet
*lage tråd om gamle burugler*

Ja jeg er nok mer skinnjakke og harley..... Og langt skjegg...

Hahahaha! Ja, det er akkurat sånn jeg oppfatter deg og *glise*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...