Gå til innhold
Hundesonen.no

Under en klikker økt...

Calum

Recommended Posts

Skrevet

Kommer jo selvsagt litt an på hva det var vi trente på og hva det var hunden plutselig trente på. Om jeg f.eks. trente på å sette seg tett inntil på plass (noe som vi virkelig trenger å trene på forresten), og Tinka plutselig legger seg ned foran meg, bare lar jeg være å klikke for det. Da tar jeg enten en pause på et par minutter, eller så venter jeg litt og klikker for at hun kommer nærmere og nærmere den venstre siden min. Altså, egentlig kan jeg vel si at uansett øvelse så vil jeg enten ta en liten pause, eller klikke for at hun kommer nærmere og nærmere det vi opprinnelig trente på.

Med mindre jeg bare klikker for å se hva jeg kan få fram selvsagt, noe som forresten er ganske artig å prøve.

Skrevet

Takk takk, jeg hadde første akt med musematte i går. og etter noen repetisjon tok vi en pause, så prøvde vi på nytt. Han gjorde det riktig et par ganger, så geynnte han plutselig med noen andre adferder, og en av du er noe jeg virkelig hadde lyst til å få frem som et triks. Gjør det da noe og klikke for den adferden og så gå til bake til musematta etter en ny pause?

Skrevet

Det er litt vanskelig å vurdere for meg her og nå, men om det er en adferd som han har tilbudt før, så ville jeg nok ikke klikket og belønt for den adferden mens vi trente på noe annet. Hadde det derimot vært en adferd hunden ikke har tilbudt før, så kan det hende at jeg hadde klikket fram den adferden som hunden plutselig tilbød.

Jeg tror nesten man må vurdere det selv litt, alt etter hvor langt man har kommet med den forrige adferden, og etter hvilken adferd den andre adferden er. Tror det er litt smak og behag, hehe. :wink:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...