Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som kan gi meg litt info om kaninutstilling?


lena_rabbit

Recommended Posts

Hei! Kan sikkert svare på litt eg. Kva vil du vite? :icon_fun:

Først og fremst må ein bli medlem i NKF (Norges kaninavlsforbund), eller i eit lokallag som er underlagt NKF. Så må du ha ei reinrasa kanin i ein fargevariant som er godkjent for rasen. Så er det egentlig bere å melde på utstilling ;)

Vanligvis leverer man dyra fredagskvelden den helga, dyret blir bedømt lørdagen, og så er det heimreise søndagen. Er også andre typer utstilling, som for eksempel kasseutstilling, der ein møter opp med dyra den dagen utstillinga er, og dei blir ståande i reisebur til dei er bedømt og så reiser ein heim igjen same dagen.

Kan ikkje så altfor masse, men har vært på litt utstillinger rundtom, så kan litt :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kanin, han heter Oliver og betyr ALT for meg.

Men, den er kjempehyper og er blitt litt aggressiv. :D

Jeg vil stille den ut!

Begynner den å bli agressiv burde du spare den stakkars kaninen for kaninutstilling! På en kaninutstilling blir kaninen håndtert av fremmede mennesker (bærere og dommere), og en agressiv kanin vil aldri trives der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mulig den bare er teriotoriell i buret sitt når du sier den er agressiv. De fleste "agressive" kaniner er egentlig bare meget teritorielle.

De aller, aller færreste kaniner biter når de er utenfor buret. Nå mener jeg ikke napping på klær osv. men når den virkelig biter i hånden - og sitter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen! Jeg har en dvergvedder, hvit. Hvordan melder man seg inn da? Koster det noe?

- Vil ha svar

- Lena H og kaninene

Det står i utstillingsannonsa korleis ein melder seg på. :icon_fun:

Vanlegvis brukar ein Excel-skjema som ein kan laste ned fra www.kanin-nkf.net , der ein fyller ut kaninas rase, farge, alder, Venstre ørenummer, vekt og klasse den skal stillast i.

Vanlig påmeldingsavgift for utstillingar er cirka 50 kroner per kanin.

Forresten må kaniner som skal stillast være øremerka i Venstre øre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
×
×
  • Opprett ny...