Jump to content
Hundesonen.no

Noen som kan gi meg litt info om kaninutstilling?

lena_rabbit

Recommended Posts

Hei! Kan sikkert svare på litt eg. Kva vil du vite? :icon_fun:

Først og fremst må ein bli medlem i NKF (Norges kaninavlsforbund), eller i eit lokallag som er underlagt NKF. Så må du ha ei reinrasa kanin i ein fargevariant som er godkjent for rasen. Så er det egentlig bere å melde på utstilling ;)

Vanligvis leverer man dyra fredagskvelden den helga, dyret blir bedømt lørdagen, og så er det heimreise søndagen. Er også andre typer utstilling, som for eksempel kasseutstilling, der ein møter opp med dyra den dagen utstillinga er, og dei blir ståande i reisebur til dei er bedømt og så reiser ein heim igjen same dagen.

Kan ikkje så altfor masse, men har vært på litt utstillinger rundtom, så kan litt :icon_fun:

Jeg har en kanin, han heter Oliver og betyr ALT for meg.

Men, den er kjempehyper og er blitt litt aggressiv. :D

Jeg vil stille den ut!

Begynner den å bli agressiv burde du spare den stakkars kaninen for kaninutstilling! På en kaninutstilling blir kaninen håndtert av fremmede mennesker (bærere og dommere), og en agressiv kanin vil aldri trives der.

Det er veldig mulig den bare er teriotoriell i buret sitt når du sier den er agressiv. De fleste "agressive" kaniner er egentlig bare meget teritorielle.

De aller, aller færreste kaniner biter når de er utenfor buret. Nå mener jeg ikke napping på klær osv. men når den virkelig biter i hånden - og sitter der.

Takk for hjelpen! Jeg har en dvergvedder, hvit. Hvordan melder man seg inn da? Koster det noe?

- Vil ha svar

- Lena H og kaninene

Det står i utstillingsannonsa korleis ein melder seg på. :icon_fun:

Vanlegvis brukar ein Excel-skjema som ein kan laste ned fra www.kanin-nkf.net , der ein fyller ut kaninas rase, farge, alder, Venstre ørenummer, vekt og klasse den skal stillast i.

Vanlig påmeldingsavgift for utstillingar er cirka 50 kroner per kanin.

Forresten må kaniner som skal stillast være øremerka i Venstre øre.

• 3 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...