Jump to content
Hundesonen.no

Hvordan kommer jeg med til Jernbanetorget(T-bane) fra oslo s?

tm100021

Recommended Posts

Okay, jeg må ta en buss herfra og ender opp i Oslo s, sjøsiden som det stod... Jeg har jo 1.- ikke peiling på hvor jeg ender opp i oslo s, men regner med det ikke spiller noe stor rolle... 2.- jeg skal videre til jernbane torget for å ta t-banen (t bane 2 til østerås visst nok...) Hvordan veit jeg at jeg kommer på rett t bane? Og hvordan veit jeg hvor jeg skal av??

Som dere skjønner så har jeg aldri tatt t banen alene før, og er egentlig utrolig skeptisk til dette... hihi..

Hihi... Ikke så lett... :icon_confused:

Kom deg inn på sentralbanestasjonen og følg skiltene til T-banen.... Jeg blir veldig veldig overrasket om du klarer å enten a)ikke finne det, eller b) ikke kommer på riktig bane... Det er skjermer med hvilken bane som går når, det står på vognene hvor de går, det blir sagt over høyttaleren hvilken bane som når står på perrongen osv...

Ikke veldig vanskelig.. :rolleyes:

Når du går av bussen, er du antakelig rett utenfor Oslo S, på sjøsiden. Da går du opp mot Karl Johan, videre forbi trafikanten og får T-banenedgangen på høyre hånd. Ned trappen der, og så står det skilt til bane 2 Østerås i taket. Du går dit det står 2 Østerås, og ikke 2 Ellingsrud. Det er rimelig selvforklarende, og ikke vanskelig å finne frem. Skulle du havne på feil bane, er det ikke noe problem - da sitter du på til neste holdeplass og går over på den andre siden der og tar banen dit du skal. Da vet du jo allerede hvilken side som er feil, så da velger du bare den andre. :-) Jeg antar du har navnet på holdeplassen du skal av - og stasjonene er godt merket, så du vet alltid hvor du er, i tillegg annonseres det hva som er neste stasjon.

Edit: Litt sent ute der, sånn går det når man leser andre ting mens man skriver innlegg, og glemmer hva man holder på med, og så trykker "send" uten å tenke seg om.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...