Gå til innhold
Hundesonen.no

German Wire Haired Pointer

Walla

Recommended Posts

Skrevet

Wapa kommer fra Spania og er født 2 desember 2005. Hun er en strihåra vorsteh som er veldig glad i mennesker og leker med alt og alle :blink:

Ikke alt har vært en dans på roser mens hun var liten, hun ble nemlig angrepet av 2 rottweilere da hun var rundt 1 år. Siden har det vært litt skummelt å hilse på andre hunder i bånd men vi jobber med det så hun skal bli litt tryggere.

i212407245_43320_2.jpg

i212407246_25532_2.jpg

Veldig glad hund som elsker og være ute, også er man litt hyper da :poke:

Edit: Endret presentasjonen litt.

post-2914-1193854482_thumb.jpg

post-2914-1193854542_thumb.jpg

Guest lijenta
Skrevet

Så vidt jeg vet så er det enten langhåret vorsteh eller strihåret vorsteh. Det er to forskjellige raser og såvidt jeg vet så er det korthåret og strihåret vorsteh som ligger nærmest hverandre i slekt av korthåret, strihåret og langhåret vorsteh. Lykke til med hunden din.

Og vorsteh er da aktiv det er helt normalt :blink:

Guest lijenta
Skrevet

Har bare sett det navnet brukt i en hundebok en gang og det var en strihåret vorsteh ja. :blink:

Skrevet

Søt hund! :kiss:

Men er du sikker på at dette er en vorsteher? Mener ikke å være frekk eller noe, men det ligner ikke på en vorsteher i det hele tatt..

Skrevet

Hehe.. :) Det får jeg høre hele tiden ;P

Men det er helt sikker!

Jeg syns ikke hun ligner no særlig jeg heller liksom.. =P

Hun er bare litt annerledes (=

• 2 weeks later...
  • 4 months later...
  • 1 month later...
Skrevet

Da kommer det endelig noen bilder som er tatt med ordentlig kamera :D

I går tok vi noen bilder i skogen. (prøvde så godt vi kunne xD. 24mai)

sg1l3231ut9.jpg

sg1l3233wj6.jpg

sg1l3274hz4.jpg

sg1l3272we8.jpg

sg1l3279he3.jpg

sg1l3319yj3.jpg

sg1l3321fi8.jpg

sg1l3324mv8.jpg

Tok noen bilder i hagen i stad :D (25mai)

sg1l3330zs5.jpg

sg1l3333tu1.jpg

sg1l3366lb2.jpg

sg1l3379ra6.jpg

Skrevet

Nydelig! Har aldri sett vorsther med så lang pels før jeg, trodde de strihårede hadde litt kortere. Men det finnes kanskje flere typer. Fine hunder iallefall. :lol:

Skrevet

Takk for alle hyggelige komplimenter :lol: Det kommer flere bilder ganske snart, må bare legge de inn på pc'en først ;p

Skrevet

Gjorde du? ;p Var den sånn brun med svær bart midt i trynet? xD Jeg ser flest av den brune sorten når jeg er ute å går..Ikke møtt en svart enda..:lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...