Gå til innhold
Hundesonen.no

Bursdagsgave


tm100021

Recommended Posts

Kommer veldig ann på typen. Min pappa&stefar blir veldig, veldig glade for f.eks to par Ullvang-sokker, nye ski/turhansker og en god lue/pannebånd. Ellers er jo bøker veldig bra, gode bøker for de fleste menn som liker å lese er f.eks Drageløperen, Historien om Pi osv. Men som sagt, min familie er tur- og frilufts-frieker, så jeg er fast kunde hos sportsbutikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke hunder selv på en måte... Selv om han har det... Han går ikke slike laaange turer, og er ikke en "skikkelig" Friluftsmenneske, han har på seg jobbeskoene og jakka og går tur i skogen i noen timer... Så jeg føler at kniv og kikkert ikke er helt han hihi...

Men jeg tenkte på å dra til bokbutikken og spørre om de aller nyeste krimbøkene, de må vel vite der hva som er helt nytt :blink: ? Gaaad at det skal være så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper ei relativt ny bok, så er det ikke sikkert han har den. Dessuten er det jo ikke krise om han må bytte den! Hundebok må jo være perfekt! Menn i den alderen er ofte intressert i f.eks lokalhistorie, bøker om hjemstedet, eller f.eks boka til han villmarksmannen Monsen et eller annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper ei relativt ny bok, så er det ikke sikkert han har den. Dessuten er det jo ikke krise om han må bytte den! Hundebok må jo være perfekt! Menn i den alderen er ofte intressert i f.eks lokalhistorie, bøker om hjemstedet, eller f.eks boka til han villmarksmannen Monsen et eller annet?

Han var jo ikke noe friluftsmenneske, jo. Triologien til Stig Larsson må han lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler av bøker; Roy Jacobsen - Frost og alle krimbøkene til Henning Mankell samt Per Petterson- Ut å stjæle hester.

Ellers er jo slips, skjorte, boxere, sokker, hansker, caps, bøker om hjemstedet, parfyme, etterbarberingsvann, en skikkelig paraply, cd? hva med den nye Eagles cd'n? Han burde jo være i "riktig" alder? :poke: tøfler? Merker jeg begynner å gå tom for ideer her nå:) En bok om hunderaser, filmer? (wild hogs bruker jo å slå an til menn i den alderen), en tursekk..hm.. kommer jo an på hvor mye penger du ser for deg å bruke også =)

edit: og nå kom jeg på noe som de fleste menn i min omkrets har vært superhappy for å få (inkudert pappa); værstasjon! Clas olhson har blant annet slike. supert for mannfolk å se og trykke på:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden alle andre baserer sine forslag på de erfaringene man selv har, skal jeg også gjøre det og foreslå ting jeg kunne ha gitt til pappa! :blink: Forkle, grytekluter (gjerne sånne i gummi, sånne bøyelige), Pink Floyd-cder, Bob Dylan-cder, DumDum Boys-cder, lommebok i skinn (selvsagt med en lomme for kvitteringer og en for sedler, også må kortlomma være slik at kortene ikke kan falle ut), kaffekopp, turutstyr (men det er jo allerede nevnt en zillion ganger), mp3-spiller, lommelykt, sånn kaffekopp fra Statoil som man har i bilen (men de for neste år har kanskje ikke kommet enda?), klippekort til buss, spennende faktabøker (om globaliseringens pris osv), Al Pacino-filmer, Michael Moores "Bowling for Columbine", DVD-er man kan brenne ting på, Jifs vindusvaskesett, artige elektroniske ting som skritteller og sykkelkalkulator, en ny jern-stekepanne, (halv)årsabonnement på Klassekampen (eller annen avis/magasin), Tupperware, skjorte og slips, tynne Ullvangsokker eller kanskje en håndkrem fra BodyShop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullvangsokker er genial, I tell you! Det ønsker jeg meg og, hvert år. De sorte er så fine at man alltid kan bruke dem, på jobb og, også er de varme og gode. Vel, jeg bruker de ikke på jobb, for jeg jobber i lampebutikk- og der vil jeg helst bruke shorts og bikinitopp hele året. Det får jeg ikke lov til. Aaanyway. Hvis han liker å se film er gavekort på kino veldig populært på kinoen her iallefall. Jeg jobber der og:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...