Gå til innhold
Hundesonen.no

Bursdagsgave

tm100021

Recommended Posts

Kommer veldig ann på typen. Min pappa&stefar blir veldig, veldig glade for f.eks to par Ullvang-sokker, nye ski/turhansker og en god lue/pannebånd. Ellers er jo bøker veldig bra, gode bøker for de fleste menn som liker å lese er f.eks Drageløperen, Historien om Pi osv. Men som sagt, min familie er tur- og frilufts-frieker, så jeg er fast kunde hos sportsbutikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke hunder selv på en måte... Selv om han har det... Han går ikke slike laaange turer, og er ikke en "skikkelig" Friluftsmenneske, han har på seg jobbeskoene og jakka og går tur i skogen i noen timer... Så jeg føler at kniv og kikkert ikke er helt han hihi...

Men jeg tenkte på å dra til bokbutikken og spørre om de aller nyeste krimbøkene, de må vel vite der hva som er helt nytt :blink: ? Gaaad at det skal være så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper ei relativt ny bok, så er det ikke sikkert han har den. Dessuten er det jo ikke krise om han må bytte den! Hundebok må jo være perfekt! Menn i den alderen er ofte intressert i f.eks lokalhistorie, bøker om hjemstedet, eller f.eks boka til han villmarksmannen Monsen et eller annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper ei relativt ny bok, så er det ikke sikkert han har den. Dessuten er det jo ikke krise om han må bytte den! Hundebok må jo være perfekt! Menn i den alderen er ofte intressert i f.eks lokalhistorie, bøker om hjemstedet, eller f.eks boka til han villmarksmannen Monsen et eller annet?

Han var jo ikke noe friluftsmenneske, jo. Triologien til Stig Larsson må han lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler av bøker; Roy Jacobsen - Frost og alle krimbøkene til Henning Mankell samt Per Petterson- Ut å stjæle hester.

Ellers er jo slips, skjorte, boxere, sokker, hansker, caps, bøker om hjemstedet, parfyme, etterbarberingsvann, en skikkelig paraply, cd? hva med den nye Eagles cd'n? Han burde jo være i "riktig" alder? :poke: tøfler? Merker jeg begynner å gå tom for ideer her nå:) En bok om hunderaser, filmer? (wild hogs bruker jo å slå an til menn i den alderen), en tursekk..hm.. kommer jo an på hvor mye penger du ser for deg å bruke også =)

edit: og nå kom jeg på noe som de fleste menn i min omkrets har vært superhappy for å få (inkudert pappa); værstasjon! Clas olhson har blant annet slike. supert for mannfolk å se og trykke på:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden alle andre baserer sine forslag på de erfaringene man selv har, skal jeg også gjøre det og foreslå ting jeg kunne ha gitt til pappa! :blink: Forkle, grytekluter (gjerne sånne i gummi, sånne bøyelige), Pink Floyd-cder, Bob Dylan-cder, DumDum Boys-cder, lommebok i skinn (selvsagt med en lomme for kvitteringer og en for sedler, også må kortlomma være slik at kortene ikke kan falle ut), kaffekopp, turutstyr (men det er jo allerede nevnt en zillion ganger), mp3-spiller, lommelykt, sånn kaffekopp fra Statoil som man har i bilen (men de for neste år har kanskje ikke kommet enda?), klippekort til buss, spennende faktabøker (om globaliseringens pris osv), Al Pacino-filmer, Michael Moores "Bowling for Columbine", DVD-er man kan brenne ting på, Jifs vindusvaskesett, artige elektroniske ting som skritteller og sykkelkalkulator, en ny jern-stekepanne, (halv)årsabonnement på Klassekampen (eller annen avis/magasin), Tupperware, skjorte og slips, tynne Ullvangsokker eller kanskje en håndkrem fra BodyShop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullvangsokker er genial, I tell you! Det ønsker jeg meg og, hvert år. De sorte er så fine at man alltid kan bruke dem, på jobb og, også er de varme og gode. Vel, jeg bruker de ikke på jobb, for jeg jobber i lampebutikk- og der vil jeg helst bruke shorts og bikinitopp hele året. Det får jeg ikke lov til. Aaanyway. Hvis han liker å se film er gavekort på kino veldig populært på kinoen her iallefall. Jeg jobber der og:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...