Gå til innhold
Hundesonen.no

TTouch


Guest Per Olav

Recommended Posts

Guest Per Olav
Homoapati?? Er det behandling som utøves av apatiske homofile? :shocked:

Ikke av men på. Består av en vannkur med tilsetning av en milliontedels MumboJumo eller sukkerpiller med tilsvarende blanding. Jfr "heksedoktorering", voodoo eller alt som ligner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke av men på. Består av en vannkur med tilsetning av en milliontedels MumboJumo eller sukkerpiller med tilsvarende blanding.

Hehe..jeg forstod hva du mente men jeg kunne bare ikke dy meg..:cry: Men for å være litt seriøs; man kan si hva man vil om homeopati og annen såkalt alternativ medisin/behandlingsformer, at den /de virker på mennesker blir ofte forklart med placeboeffekt. Når det gjelder dyr og små barn, hva skal man da"bortforklare" virkningen med ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Hehe..jeg forstod hva du mente men jeg kunne bare ikke dy meg..:P Men for å være litt seriøs; man kan si hva man vil om homeopati og annen såkalt alternativ medisin/behandlingsformer, at den /de virker på mennesker blir ofte forklart med placeboeffekt. Når det gjelder dyr og små barn, hva skal man da"bortforklare" virkningen med ?

Ikke spør meg. Heksedoktorer :cry: har etter sigende sin menighet, de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..jeg forstod hva du mente men jeg kunne bare ikke dy meg..:cry: Men for å være litt seriøs; man kan si hva man vil om homeopati og annen såkalt alternativ medisin/behandlingsformer, at den /de virker på mennesker blir ofte forklart med placeboeffekt. Når det gjelder og små barn, hva skal man da"bortforklare" virkningen med ?

Tuller du? Barnet mitt har i ganske mange år blitt frisk som en fisk av fluortabletter, dent osv. Dyr derimot vet jeg ikke. Men tiden helbreder jo mye uansett.

Edit: Og hun er ikke spesielt lettlurt heller, det fungerer utmerket på andre barn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du? Barnet mitt har i ganske mange år blitt frisk som en fisk av fluortabletter, dent osv. Dyr derimot vet jeg ikke. Men tiden helbreder jo mye uansett.

Nei, jeg tuller ikke men jeg er litt mer usikker på hva du gjør? Fluortabletter er forøvrig ikke under kategorien alternativ behandling, ikke Dent heller, så vidt meg bekjent. De førstnevnte har vel forøvrig blitt noe "underkjent" i de senere år, da fluor kan vær svært skadelig.

Endel bønder bruker faktisk homeopati med godt resultat på sine dyr og jeg betviler sterkt at en yrkesgruppe(som jo bønder er) gidder å bruke penger på "mumbo jumbo", for å låne en annen debattants utrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en "same shit, new wrapping"-oppfinnelse?

At berøring og massasje og soneterapi kan fungere på stress i ymse former og farger, er ikke noe nytt, vel. Ikke noe heksedoktorsk over det heller, så vidt jeg veit, at kroppskontakt - selv om det er på tvers av arter - skal virke beroligende, angstdempende og stressfrigjørende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en illustrasjon på placebo-effekt hos barn. Si at det er medisin, og de blir som regel friske.

Og hvis de blir friske, så har det vel en viss effekt, selv om det bare er sukkertabletter? :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er sant. Dent burde definitivt selges som medisin.

Nå skal jeg ikke si for sikkert hva 2ne mente men jeg kan tenke meg at hun refererte til "sukkertabletter" i betydning narremedisin. Dent inneholder heller lite med sukker men rikelig med kunstig søtningsmiddel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke si for sikkert hva 2ne mente men jeg kan tenke meg at hun refererte til "sukkertabletter" i betydning narremedisin. Dent inneholder heller lite med sukker men rikelig med kunstig søtningsmiddel..

Ja, er det noen forskjell i placebo-effekten av sukker og kunstig søtningsmiddel? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg misforstått noe nå, eller er det noen som mener at homeopati og akupunktur er humbug?

Ttouch er vel bare en form for massasje, og at massasje er nedstressende, kan vel ingen benekte? Alle som har fått massasje, kan vel bekrefte at det er godt, og at man ofte blir søvnig. Jeg stiller meg derimot litt skeptisk til alle lovnadene om at det kan "kurere" så utrolig mye. Der har jeg heller større tro på massasje i kombinasjon med andre ting, trening for eksempel. Og at massasje kan gi et bedre utgangspunkt for trening enn uten massasje. Selv min stressa, angstfylte utagerende forrige sak, ble merkbart bedre av massasje. Husker spesielt en gang da vi tok bussen hjem etter en sånn time, og der han vanligvis ville ha sittet og pepet og gjespet for å roe seg ned, så satt han altså da og halvsov og duppet med øynene. Akupuntur har jeg prøvd på Tulla, en tid da hun reagerte veldig allergisk, sånn at hun klødde seg til blods. To-tre timer hos akupunktør, og sårene og skorpene var borte. Ikke kom og si at det er placeboeffekt..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Har jeg misforstått noe nå, eller er det noen som mener at homeopati og akupunktur er humbug?

Jeg tror ikke akupunktur har vært nevnt i denne tråden?

Ttouch er vel bare en form for massasje, og at massasje er nedstressende, kan vel ingen benekte? Alle som har fått massasje, kan vel bekrefte at det er godt, og at man ofte blir søvnig. Jeg stiller meg derimot litt skeptisk til alle lovnadene om at det kan "kurere" så utrolig mye. Der har jeg heller større tro på massasje i kombinasjon med andre ting, trening for eksempel. Og at massasje kan gi et bedre utgangspunkt for trening enn uten massasje. Selv min stressa, angstfylte utagerende forrige sak, ble merkbart bedre av massasje. Husker spesielt en gang da vi tok bussen hjem etter en sånn time, og der han vanligvis ville ha sittet og pepet og gjespet for å roe seg ned, så satt han altså da og halvsov og duppet med øynene. Akupuntur har jeg prøvd på Tulla, en tid da hun reagerte veldig allergisk, sånn at hun klødde seg til blods. To-tre timer hos akupunktør, og sårene og skorpene var borte. Ikke kom og si at det er placeboeffekt..!

Iflg hjemmesiden skal denne metoden kurere:

# Excessive Barking & Chewing

# Leash Pulling

# Jumping Up

# Aggressive Behavior

# Extreme Fear & Shyness

# Resistance to Grooming

# Excitability & Nervousness

# Car Sickness

# Problems Associated With Aging

Imponerende - spør du meg :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg misforstått noe nå, eller er det noen som mener at homeopati og akupunktur er humbug?

Det det sikkert noen som gjør, men det vi diskuterte mest var om barn og dyr kan oppleve placeboeffekt.

Ttouch er vel bare en form for massasje, og at massasje er nedstressende, kan vel ingen benekte? Alle som har fått massasje, kan vel bekrefte at det er godt, og at man ofte blir søvnig. Jeg stiller meg derimot litt skeptisk til alle lovnadene om at det kan "kurere" så utrolig mye. Der har jeg heller større tro på massasje i kombinasjon med andre ting, trening for eksempel. Og at massasje kan gi et bedre utgangspunkt for trening enn uten massasje. Selv min stressa, angstfylte utagerende forrige sak, ble merkbart bedre av massasje. Husker spesielt en gang da vi tok bussen hjem etter en sånn time, og der han vanligvis ville ha sittet og pepet og gjespet for å roe seg ned, så satt han altså da og halvsov og duppet med øynene.

Nei, at massasje har positive effekter har vel ingen nektet på - det var vel mest innpakningen og "gull og grønne enger"-markedsføringen det ble reagert på. Som du også sier.

Akupuntur har jeg prøvd på Tulla, en tid da hun reagerte veldig allergisk, sånn at hun klødde seg til blods. To-tre timer hos akupunktør, og sårene og skorpene var borte. Ikke kom og si at det er placeboeffekt..!

Neida, på den annen side kan det også tenkes andre forklaringer på at det ble borte. Men akupunktur er vel av de mer anerkjente alternative behandlingsformene, og det kan godt hende det virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke akupunktur har vært nevnt i denne tråden?

Iflg hjemmesiden skal denne metoden kurere:

# Excessive Barking & Chewing

# Leash Pulling

# Jumping Up

# Aggressive Behavior

# Extreme Fear & Shyness

# Resistance to Grooming

# Excitability & Nervousness

# Car Sickness

# Problems Associated With Aging

Imponerende - spør du meg :cry:

...

Ttouch er vel bare en form for massasje, og at massasje er nedstressende, kan vel ingen benekte? Alle som har fått massasje, kan vel bekrefte at det er godt, og at man ofte blir søvnig. Jeg stiller meg derimot litt skeptisk til alle lovnadene om at det kan "kurere" så utrolig mye. Der har jeg heller større tro på massasje i kombinasjon med andre ting, trening for eksempel. Og at massasje kan gi et bedre utgangspunkt for trening enn uten massasje. .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"homoapati"

Ville ikke gått så langt som å kalle det "homeopati" en gang. Jeg har sett alternativ behandling som akupunktur og homeopati være effektivt på mennesker og dyr. Men kan virkelig ikke se at TTouch kan gå i noen homeopati-kategori eller lignende. Det er jo bare å ta på/massere hunden i sirkler. Syntes de lover svært mye, jeg er hvertfall ikke overbevist om denne metoden som behandlingsmetode.

Og PS: Per Olav; det er ikke bare sukker/søtningsstoffer i homeopatisk medisin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...