Gå til innhold
Hundesonen.no

Straff under trening?

Wheaten terrier

Recommended Posts

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Straff på trening er å overse. Hvordan i all verden skal jeg kunne ta henne på noen som helst måte, enten det er fysisk eller psykisk så lenge det er JEG som faktisk ikke har lært henne ting godt nok :roll:

Det blir sagt at klikkertrening er så lett. Ok, og at filosofien er alt for enkel og kjempegrei å sette seg inn i. Jeg tror faktisk man skal lese mer om klikkertrening før man skjønner cluet (jeg har lest 25 sider og skjønner ingenting :)) enn med Nordenstam hvor mye av prinsippet er å straffe det negative.

så enkelt er det ikke :) Når du får til Nordenstam har du skjønt det :) sånn var det med meg også før..

Skrevet
fordi du bruker ubehag i tillegg!?

nei, fordi hun har vært flink til å bygge opp kontakt mellom hund og fører :)

Skrevet
fordi du bruker ubehag i tillegg!?

nei, jeg tar ikke hundene mine, jeg brukte samme prinsipper som klikkertrening, eneste jeg bruker som klikkerne er imot er "nei", men det er bare utenfor trening.

Prøver du å finne alle mulige måter for å finne ut om jeg gjør noe feil med klikkertrening?

Skrevet

nei, jeg tar ikke hundene mine, jeg brukte samme prinsipper som klikkertrening, eneste jeg bruker som klikkerne er imot er "nei", men det er bare utenfor trening.

Prøver du å finne alle mulige måter for å finne ut om jeg gjør noe feil med klikkertrening?

det ser sånn ut, Kristine

Skrevet

haha nei.

Skrevet

haha nei.

virker sånn, og du som selv driver med klikkertrening bør vite at om jeg hadde brukt ubehag mot hunden min så hadde ikke jeg kunne kalt det klikkertrening, for klikkertrening er et prinsipp ikke en klikker...

Skrevet

ja, stå på Kristina :) Jeg er også lei... hehe

Astrid og Kristine... Hadde dere prøvd å klikkertrene kaninen min hadde dere forstått hvor vanskelig det er. Og utifra dine innlegg Astrid, så forstår jeg at du TROR at klikkertrening er enkelt som bare det - men slik du forteller og snakker om klikkertrening , så forstår jeg at du ikke syns det er lett. Det er ikke bare å klikke og klikke. "Klikkertrening for din hund" er det helt grunnleggende. Men les "læringspsykologi" hvis du syns det er så himla lett... Vedder på at du vil måpe litt

Skrevet
ja, stå på Kristina :) Jeg er også lei... hehe

Astrid og Kristine... Hadde dere prøvd å klikkertrene kaninen min hadde dere forstått hvor vanskelig det er. Og utifra dine innlegg Astrid, så forstår jeg at du TROR at klikkertrening er enkelt som bare det - men slik du forteller og snakker om klikkertrening , så forstår jeg at du ikke syns det er lett. Det er ikke bare å klikke og klikke. "Klikkertrening for din hund" er det helt grunnleggende. Men les "læringspsykologi" hvis du syns det er så himla lett... Vedder på at du vil måpe litt

har lest begge, og det er helt a-3 spør du meg. klikker trening syns jeg er å undervurdere hunden

Skrevet
a-3? Hva i all verden mener du med det? :?

jeg mener det blir å undervurdere hunden

Skrevet

eller... Betyr å belønne riktig atferd å undervurdere en hund? Hva er nordenstam da? haha.. dette blir for dumt *ler*

Hehe, ja ikke sant..

Men jeg har bare aldri hørt begrepet a-3 før, så jeg forstår ikke hva som menes med det. a-4 er jo vanlig å si, det betyr standard/vanlig.

Skrevet
Hvorfor ikke gå tilbake til tema?

Og heller starte et nytt klikker/nordenstam emne, selv om halve forumet allerede er fylt med sånne emner :roll:

hehe, ja er mye kranling om hvilken måte som er best for tiden :)

Driver ikke med noen av dem jeg så bare sier min mening :?

Skrevet

Nå lager jeg et emne der folk kan skrive om treningsmetodene, begrunne hvorfor de driver med det og hvorfor ikke, ikke bare,

"Klikker er ikke en bra treningsmetode, fordi man bare klikker hele tiden"

Blir for dumt! (Ps. bare et eksempel :) )

Skrevet

Nå har jeg lest gjennom hele emnet her, gidder ikke å kommentere alt, da blir jeg bare sur. Men å si at klikkertrening er lett, det er noe av det artigste jeg har hørt på dritlenge.

Som Kristina sa enkelt og greit: Straffen vår er å overse. :)

Skrevet

Jeg kunne aldri brukt positiv straff! :wink: Enig i dere som sier at straffen er å overse =D> hehe...

Men hvorfor i alle dager er det snakk om klikkertrening er lett eller ikke? for det første: det er IKKE lett!

for det andre: hva så om det hadde vært det? det er jo klart at det gir resultater! :) hvorfor er det bedre med en vanskeligere metode da? Når klikkertrening er så "lett" og det gir gode resulatater hos de fleste, hvorfor kan man ikke bruke den metoden da? :?

Skrevet
Jeg kunne aldri brukt positiv straff! :wink: Enig i dere som sier at straffen er å overse =D> hehe...

Men hvorfor i alle dager er det snakk om klikkertrening er lett eller ikke? for det første: det er IKKE lett!

for det andre: hva så om det hadde vært det? det er jo klart at det gir resultater! :) hvorfor er det bedre med en vanskeligere metode da? Når klikkertrening er så "lett" og det gir gode resulatater hos de fleste, hvorfor kan man ikke bruke den metoden da? :?

Det lurer jeg og på. Hva så om noe er lett liksom? Jeg sier ikke at det er det. Men hvis noen synes det er det, så er jo det bare enda bedre.

Skrevet

*tommelen opp* :)

Skrevet

dere får tro det dere ønsker :) gidder ikke å diskutere mer når dere ikke ser cluet.

Skrevet
dere får tro det dere ønsker :) gidder ikke å diskutere mer når dere ikke ser cluet.

Men kan du bare forklare meg hva du mener med a-3?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
    • Jeg har møtt noen fine individer, men ikke nok til at jeg tenker at rasen er en fin og god brukshund. Alt for mye merkelig mentalitet ute å går, og allergi og hd
    • Hunder lever fint med tre ben, jeg ser ikke at en amputert tå vil utgjøre store problemer for en såppas sprek rase. Hvis hunden ellers er frisk og sprek ville jeg gjort det, selv om den er godt voksen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...