Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor kan jeg finne en ny jobb?


Vala

Recommended Posts

Jeg har en jobb per dags dato, men forskjellige ting gjør at jeg nå ønsker å finne meg et annet sted. Det som for meg fremstår som et "problem" eller ihvertfall noe som bør kalles en utfordring, er at jeg ikke kan jobbe fulltid. Jeg er nemlig jusstudent på fulltid og er alenemor, slik at jobben må dermed bare være på dagtid (i hovedsak i hvertfall).

Det jeg sysler med på den nåværende jobben er regnskap. Jeg har veldig godt betalt pr time, men ønsker altså å finne noe annet.

Jeg er ikke så kresen på det heller, butikkjobber vil fremstå som nærmest en deilig forandring; mindre ansvar og mer av den følelsen av at når du går fra jobb, er du gått fra jobb (hvis dere skjønner meg :lol:).

Fra januar vil tøtto mi være hjemme med meg hver dag, altså ingen pappadager eller helgefri. Dette medfører at rent baserte helgejobber, sånn ala annenhver helg også faller bort fra mulighetsspekteret :S

Jeg er i et dilemma fordi jeg altså ønsker en ny utfordring når jeg faktisk sitter med en jobb som er gull verdt pga hvor fritt jeg står mtp jobbing og timer. Men sånn er det bare, jeg må videre.

Er det noen byråer som tar imot sånne som meg, som ønsker deltid (altså mindre enn 50 %- her snakker vi noen få dager i uken, maks 10 timer eller sånn ca?) og videreformidler dette? Eller bør jeg konsentrere meg på å heller gå rundt, som en vandrende presentasjon av meg selv og forhøre meg?

Som sagt, det trenger ikke ha noe med hva jeg har gjort tidligere i det hele tatt. Jeg ønsker noe helt nytt og greit.

Noen har foreslått at jeg kan forhøre meg rundt om på skolene for å sjekke om de trenger vikarer, og dette skal jeg gjøre. Selv om jeg ikke helt kan se hvordan dette kan gå opp- sånn rent timemessig (altså, litt engstelig for at det blir for mange timer - noen lærere blir jo ganske så langtidssykemeldt også). Men ja, ringehjelp er også interessant, det være seg for barnehage eller restaurant..