Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør dere med fôr dere vinner i konkurranser?

Symra&Pippin

Recommended Posts

Nå har jeg aldri vunnet noe for før, men om det noengang skjer så kommer hundene til å få det som godbiter, og blandet med maten de allerede får, såfremt det er et for jeg anser som bra da.

Er det LABB eller lignende for jeg ikke "liker"/syns er bra så går det nok i søppla eller så gir jeg det nok bort til noen som bruker det merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vunnet LABB (15 kg), Nutro Choice (7 kg.), Hills (15 kg.) og Friskies (4*3 kg.) i løpet av tiden vi har hatt Chessea. Nutru Choice prøvde vi å blande i maten hennes, men hun ville ikke spise det. LABB-foret brukte jeg som godbiter en stund, før jeg endte med å kaste det. Hill's ga jeg henne en skål av, før jeg ga foret videre til min kusine som bruker Hill's til sin hund. Friskiesforet kastet jeg vel egentlig. Vi har også vunnet et par pølser med V&H, noe vi selvsagt benyttet oss av og ga Chessea. Hun elsket det, men vi valgte å fortsette med NP.

Det kommer an på hva jeg vinner om jeg bruker det til hunden eller ikke. Vi er såpass fornøyde med NP og RC at jeg ikke føler behov for å eksperimentere med så mye annet. Men det er nok en stund til vi vinner så mye for igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blander det i det vanlige fôret. Her er vi ikke mer kresene enn at vi bruker det vi får. Det har hendt at hundene ikke har likt fôret, som da vi fikk 45 kg med Pro Pac. Da gikk det videre til venner :P Ellers er det tullball for meg å kaste eller bevisst gi bort alt når hundene spiser opp en 15 kg sekk raskt og tåler/liker det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Bee.

Mine hunder setter i alle fall pris på variasjonen, og jeg har aldri hatt noen problemer ved å blande i nye fôrtyper i maten deres.

Hadde før en venninne som hadde dårlig råd og en levende søplekasse av en labrador - så da var det jo bare hyggelig å gi det bort. Men nå er det mine egne som får gleden av mere spennende måltider.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder har vunnet diverse ulike tørrfôrtyper, og mesteparten har gått til hønsene mine. Jeg fôrer med Vom & Hundemat, men kan finne på å strø en håndfull tørrfôr som søketrenings-godbiter utover plenen, sånn innimellom. Men med de mange fôrsekkene jeg har vunnet, blir det for mye å bruke til sånt. Så jeg bløtlegger etpar never tørrfôr i vann, og gir til hønsene - innimellom, altså. Høns eter gjerne både korn og kjøtt, så de setter pris på tørrfôr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moghrebi - HØNS spiser kjøtt?? Guri malla - da har jeg hørt noe nytt i dag også - det hadde jeg ingen anelse om..

Da er kanskje ikke den nye skrekkfilmen om disse menneskespisende sauene så vannvittig heller, da. HA HA HA

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir det bort :)

Noen som har lyst på et par poser Royal Canin Puppy forresten?

Gjerne! Bruker det på Talli (hvis det er medium).

Jeg har to 5kg(?) sekker med Labb om noen er intressert, kan alltid levere det på Hamar. Jeg skal opp der på Lørdag.

Edit: Så nå at noen alt har "grabba" til seg RC föret. Men om noen vi vinner RC medium för og vill laste det etter noen så tar jeg gjerne imot :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Moghrebi - HØNS spiser kjøtt?? Guri malla - da har jeg hørt noe nytt i dag også - det hadde jeg ingen anelse om..

Da er kanskje ikke den nye skrekkfilmen om disse menneskespisende sauene så vannvittig heller, da. HA HA HA

Susanne

De spiser da ihvertfall meitemark og annet småkryp, og jeg har skjelden sett dem si neitakk til noe som helst egentlig... rimelig altetende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar med alt hjem, unntatt store sekker LABB. Har flere hunder som tåler kjappe bytter og som spiser alt. Men som regel blander jeg litt i hver dunk, og som regel spiser alle med god apetitt, unntatt matvegrerhunden...

Små prøveposer er alltid geniale, supert å ha med på tur ut, så kan man kaste litt rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Jeg blander i det jeg vinner i det foret de får til vanelig, blandingsforhold ca 1:3.

Går med noen kilo i løpet av året så jeg sier ikke nei takk til gratis mat.

Merethe får ikke Labb eller Eukanuba, men på Birk funker det meste så lenge han får mest av det vanelig foret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...