Gå til innhold
Hundesonen.no

Min lille Labrador

GunhildM

Recommended Posts

Skrevet

Dette er min nyydelige labrador tispe Pia 18 måneder gammel ;) hun kommer fra kennel gullsteinen som er en suuper kennel!

Elsker å svømme, kosebamser og bli klødd på magen!Ligger seg ned for å bli klødd med en gang noen kommer på besøk!Hun er en ganske liten i forhold til de 6 andre søsknene sine :D her er noen bilder av henne :P

i152699860_27941_3.jpg

i152705576_76044_3.jpg

i152703624_98767_3.jpg

i152705575_81044_3.jpg

i152913872_50081_3.jpg

i152920447_82372_3.jpg

i152920445_33433_3.jpg

Det ble veldig rotete dette her :) Håper det går bra.........

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Hehe litt tålmodighet må du da ha :)

Kjempefin var han! Er så herlig å se hunder som virkelig elsker å bade!

Skrevet

Det er fine Pia det :) Må ta inn det nye og aller fineste bilde som jeg(*skryte*) var handler/motiv opstiller på.

Pluss oppstillings bilde hvor jeg var handler og du så klart fotograf.

Skrevet

30 kilo er ikke lite nei, men hun er den minste i kullet sitt, og da vi var på utstilling var hun mindre enn de andre labradorene i klassen...... :lol:

Skrevet

Hun var kjempefin! ^_^ Forresten - labbis, du som har greie på dette: er en labrador på 30 kg kraftig? Haha, min flat-tispe veier rundt 31 kg! Hun er ikke overvektig, hun har bare en kraftig benbygning.

Skrevet

Kennelnavnet er Gullsteinens Rambling Rose

Kallenavnet er Pia

Har fått meg speilrefleks kamera no, masse bilder kommer snart :Laugh:

Skrevet
Hun var kjempefin! ^_^ Forresten - labbis, du som har greie på dette: er en labrador på 30 kg kraftig? Haha, min flat-tispe veier rundt 31 kg! Hun er ikke overvektig, hun har bare en kraftig benbygning.

Det er veldig mye variasjon da :cry: Jeg syns hunder på den størrelsen er kraftige. Cita veier vel 25kg og jeg skulle ønske hun var litt lettere igjen

Edit: åååh, feil brukerkonto igjen!

Hilsen labbis

Skrevet

Det kommer jo helt an på høyde, beinbygning, muskler og selvsagt fett... Tinka veier 26 kilo (hun gjorde i alle fall det i sommer), hun er ca 52 cm høy (mankehøyde), har mye lårmuskler og "helt vanlig" beinbygning (link til bilde), og strengt tatt kunne hun sikkert hatt bittelitt mindre fett og litt mer brystmuskler. Men generelt sett skal man selvsagt kjenne ribbein og se midje på labradorer også, som på alle andre raser (ja, jeg har fått høre, både direkte og indirekte, at Tinka er for tynn - av labradorfolk selvsagt, "alle andre" syns hun er lekker :Laugh: ).

Sorry for at vi kuppet tråden totalt med labradortykkelsesprat, hehe - legg inn noen bilder tatt med speilrefleksen i stedet, Pia ser ut som en herlig labbis. Har du stilt henne noe særlig?

Skrevet

har ikke stilt henne masse. har stilt henne tre ganger, begynte å le når den ene dommeren sa i kritikken at hun var for myk i pelsen :blink: visste ikke det gikk an:P

Skal snart legge inn speilrefleks bilder, men det er ikke så mange ute enda...det regner så mye nå for tiden <_<

Skrevet
har ikke stilt henne masse. har stilt henne tre ganger, begynte å le når den ene dommeren sa i kritikken at hun var for myk i pelsen :icon_confused: visste ikke det gikk an:P

Det er ganske vanlig at de kommenterer slik. Jeg regner med at dommeren mente at hun ikke har den lille striheten i pelsen som labradorer skal ha ifg standarden

Skrevet

Noen nye bilder:(ikke alle er tatt med speilreflekskameraet....)

i155427289_22202_3.jpg

i155427290_84397_3.jpg

i155427288_51735_3.jpg

i156245815_96086_3.jpg

i156245813_17569_3.jpg

i156245814_3346_3.jpg

pia sitter sakkosekk:PLOL

i152699858_18762_3.jpg

Det er ganske vanlig at de kommenterer slik. Jeg regner med at dommeren mente at hun ikke har den lille striheten i pelsen som labradorer skal ha ifg standarden

Dagen etter fikk hun i kritikken at hun hadde veldig god pels.

Vet at dommere har forskjellig mening om hundene, det er jo bra + Pia er jo ikke ferdig utviklet så det blir spennende å gå på utstilling når hun er en voksen dame:P

Skrevet

Jeg synes hun var veldig fin! Hun ser akkurat passe ut i forhold til benbygningen sin :-) Min veier 23 kg, men hun er bygd helt annerledes og ville sett helt skjev ut hvis hun skulle veid 30kg. Så det kommer helt an på hvordan de er bygd, en labrador på 30 kg kan være like slank som en på 25 kg sånn sett.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...