Gå til innhold
Hundesonen.no

Min lille Labrador


GunhildM

Recommended Posts

Dette er min nyydelige labrador tispe Pia 18 måneder gammel ;) hun kommer fra kennel gullsteinen som er en suuper kennel!

Elsker å svømme, kosebamser og bli klødd på magen!Ligger seg ned for å bli klødd med en gang noen kommer på besøk!Hun er en ganske liten i forhold til de 6 andre søsknene sine :D her er noen bilder av henne :P

i152699860_27941_3.jpg

i152705576_76044_3.jpg

i152703624_98767_3.jpg

i152705575_81044_3.jpg

i152913872_50081_3.jpg

i152920447_82372_3.jpg

i152920445_33433_3.jpg

Det ble veldig rotete dette her :) Håper det går bra.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var kjempefin! ^_^ Forresten - labbis, du som har greie på dette: er en labrador på 30 kg kraftig? Haha, min flat-tispe veier rundt 31 kg! Hun er ikke overvektig, hun har bare en kraftig benbygning.

Det er veldig mye variasjon da :cry: Jeg syns hunder på den størrelsen er kraftige. Cita veier vel 25kg og jeg skulle ønske hun var litt lettere igjen

Edit: åååh, feil brukerkonto igjen!

Hilsen labbis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var kjempefin! ^_^ Forresten - labbis, du som har greie på dette: er en labrador på 30 kg kraftig? Haha, min flat-tispe veier rundt 31 kg! Hun er ikke overvektig, hun har bare en kraftig benbygning.

Det kommer jo helt an på høyde, beinbygning, muskler og selvsagt fett... Tinka veier 26 kilo (hun gjorde i alle fall det i sommer), hun er ca 52 cm høy (mankehøyde), har mye lårmuskler og "helt vanlig" beinbygning (link til bilde), og strengt tatt kunne hun sikkert hatt bittelitt mindre fett og litt mer brystmuskler. Men generelt sett skal man selvsagt kjenne ribbein og se midje på labradorer også, som på alle andre raser (ja, jeg har fått høre, både direkte og indirekte, at Tinka er for tynn - av labradorfolk selvsagt, "alle andre" syns hun er lekker :Laugh: ).

Sorry for at vi kuppet tråden totalt med labradortykkelsesprat, hehe - legg inn noen bilder tatt med speilrefleksen i stedet, Pia ser ut som en herlig labbis. Har du stilt henne noe særlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke stilt henne masse. har stilt henne tre ganger, begynte å le når den ene dommeren sa i kritikken at hun var for myk i pelsen :blink: visste ikke det gikk an:P

Skal snart legge inn speilrefleks bilder, men det er ikke så mange ute enda...det regner så mye nå for tiden <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke stilt henne masse. har stilt henne tre ganger, begynte å le når den ene dommeren sa i kritikken at hun var for myk i pelsen :icon_confused: visste ikke det gikk an:P

Det er ganske vanlig at de kommenterer slik. Jeg regner med at dommeren mente at hun ikke har den lille striheten i pelsen som labradorer skal ha ifg standarden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen nye bilder:(ikke alle er tatt med speilreflekskameraet....)

i155427289_22202_3.jpg

i155427290_84397_3.jpg

i155427288_51735_3.jpg

i156245815_96086_3.jpg

i156245813_17569_3.jpg

i156245814_3346_3.jpg

pia sitter sakkosekk:PLOL

i152699858_18762_3.jpg

Det er ganske vanlig at de kommenterer slik. Jeg regner med at dommeren mente at hun ikke har den lille striheten i pelsen som labradorer skal ha ifg standarden

Dagen etter fikk hun i kritikken at hun hadde veldig god pels.

Vet at dommere har forskjellig mening om hundene, det er jo bra + Pia er jo ikke ferdig utviklet så det blir spennende å gå på utstilling når hun er en voksen dame:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun var veldig fin! Hun ser akkurat passe ut i forhold til benbygningen sin :-) Min veier 23 kg, men hun er bygd helt annerledes og ville sett helt skjev ut hvis hun skulle veid 30kg. Så det kommer helt an på hvordan de er bygd, en labrador på 30 kg kan være like slank som en på 25 kg sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...