Jump to content
Hundesonen.no

Slankere hund

Nina Dalen

Recommended Posts

Mindre posjon + mer mosjon?

Var veldig effektivt for min flat som veide 2 kg mer enn hun burde, i allefall! :) Kom deg ut i skogen! La hunden gjøre små øvelser som å hoppe over trestammer o.l.

Det du kan gøre er mindre mad som sagt og mere motion, men for at din hund skal føle sig mindre sulten kan du komme noget hvetekli i dens mad og vand, dyrlæger i danmark anbefaler ofte det som fyldstof til hunde der skal tabe sig, men konstant er sultne, eller for at deres maver har noget at arbejde med.

Det å gi vann i foret er veldig flott, gir ekstra fyll i magen. Hva med å bytte ut noe av foret med kokt ris da, tåler hunden din det? eller kokt pasta?

Schäferen til onkelen min gikke på ris og pasta diett da hun måtte slankes, hun hadde vært gjennom flere HD operasjoner og dermed lagt på seg mye pga svært lite aktivitet..

Det å gi vann i foret er veldig flott, gir ekstra fyll i magen. Hva med å bytte ut noe av foret med kokt ris da, tåler hunden din det? eller kokt pasta?

Schäferen til onkelen min gikke på ris og pasta diett da hun måtte slankes, hun hadde vært gjennom flere HD operasjoner og dermed lagt på seg mye pga svært lite aktivitet..

Hvis ikke hunder har et helt annet fordøyelsessystem, høres dette veldig rart ut. Ris og pasta er da bare karbohydrater og stivelse. Altså ingen næring, bare kalorier.... :)

Hvis ikke hunder har et helt annet fordøyelsessystem, høres dette veldig rart ut. Ris og pasta er da bare karbohydrater og stivelse. Altså ingen næring, bare kalorier.... :)

kan godt være grov pasta og ris...

Var hvertfall det den hunden fikk, med godt resultat hvertfall ;) kan jo snakke med vet om det? Det bør man jo uansett gjøre hvis man har tanker om diett :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...