Gå til innhold
Hundesonen.no

Slankere hund

Nina Dalen

Recommended Posts

Skrevet

Hei min 12 år gamle labrador tispe er altfor tykk. Hun får l/d pga lever problemer. Hun er konstant sulten - noen som har forslag til en god idett for henne? HVis hun får annen mat blir hun kvalm - tåler ikke fett.

Skrevet
Mindre posjon + mer mosjon?

Var veldig effektivt for min flat som veide 2 kg mer enn hun burde, i allefall! :) Kom deg ut i skogen! La hunden gjøre små øvelser som å hoppe over trestammer o.l.

Skrevet

Det du kan gøre er mindre mad som sagt og mere motion, men for at din hund skal føle sig mindre sulten kan du komme noget hvetekli i dens mad og vand, dyrlæger i danmark anbefaler ofte det som fyldstof til hunde der skal tabe sig, men konstant er sultne, eller for at deres maver har noget at arbejde med.

Skrevet

Det å gi vann i foret er veldig flott, gir ekstra fyll i magen. Hva med å bytte ut noe av foret med kokt ris da, tåler hunden din det? eller kokt pasta?

Schäferen til onkelen min gikke på ris og pasta diett da hun måtte slankes, hun hadde vært gjennom flere HD operasjoner og dermed lagt på seg mye pga svært lite aktivitet..

Skrevet
Det å gi vann i foret er veldig flott, gir ekstra fyll i magen. Hva med å bytte ut noe av foret med kokt ris da, tåler hunden din det? eller kokt pasta?

Schäferen til onkelen min gikke på ris og pasta diett da hun måtte slankes, hun hadde vært gjennom flere HD operasjoner og dermed lagt på seg mye pga svært lite aktivitet..

Hvis ikke hunder har et helt annet fordøyelsessystem, høres dette veldig rart ut. Ris og pasta er da bare karbohydrater og stivelse. Altså ingen næring, bare kalorier.... :)

Skrevet
Hvis ikke hunder har et helt annet fordøyelsessystem, høres dette veldig rart ut. Ris og pasta er da bare karbohydrater og stivelse. Altså ingen næring, bare kalorier.... :)

kan godt være grov pasta og ris...

Var hvertfall det den hunden fikk, med godt resultat hvertfall ;) kan jo snakke med vet om det? Det bør man jo uansett gjøre hvis man har tanker om diett :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
    • Jeg har møtt noen fine individer, men ikke nok til at jeg tenker at rasen er en fin og god brukshund. Alt for mye merkelig mentalitet ute å går, og allergi og hd
    • Hunder lever fint med tre ben, jeg ser ikke at en amputert tå vil utgjøre store problemer for en såppas sprek rase. Hvis hunden ellers er frisk og sprek ville jeg gjort det, selv om den er godt voksen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...