Gå til innhold
Hundesonen.no

Den typiske Eier?


Margrete

Recommended Posts

oioioi, ble lagt feil! Moderator kan du være så snill å legge denne i hundeprat.

Nå har det så mange beskrivelser av eiere til noen at jeg føler ett behov for å samle dem litt.

Den typiske Schæfereier:

Utstillingsfolk:

Bruksfolk:

------

Den typiske BC eier:

Selskapseier:

bruksmenneske kan dere kose dere med å litt lenger ned.

--------

Den typiske bulleeier:

------

Den typiske gjeterhund menneske:

-----

Den typiske lp menneske:

-----

Den typiske ag menneske:

-----

Det typiske bruks menneske:

-----

Det typiske jakt menneske (inneholder alt som har vært levende, hatt blod i seg eller flakser rundt)

-----

Det typiske miniatyr menneske:

-----

Fyll på ved behov. Var disse jeg tenkte på i første omgang.

Dette er en humor tråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Den typiske Schæfereier:

Utstillingsfolk:

- Grilldress med kennelnavn

- Aner ingenting om andre raser - ser KUN schäfer...

- Raseblind

- "Kan ALT" om hund!

Bruksfolk:

- Kamobusker og piggtråd under arma

- Har konger overalt - man skal nemlig ikke belønne med annet enn kong

- Caps er nødvendig utstyr

------

Den typiske BC eier:

Selskapseier:

bruksmenneske kan dere kose dere med å litt lenger ned.

--------

Den typiske bulleeier:

- OK - NOEN vil sikkert bli fornærma, men jeg så altså prototypen her på Jessheim en dag: Bikkja og eieren var like breibeinte bak, han i bolebukse og skinhead, øreringer og tatoveringer. Say no more... :frantics:.

------

Den typiske gjeterhund menneske:

-----

Den typiske lp menneske:

- Røykpakka er aldri langt unna...

- Har garantert en sekk til å sitte på - fylt med alskens rare leker til hunden...

- Lommene er alltid fulle av det man TROR bikkjedyret elsker å spise...

-----

Den typiske ag menneske:

-----

Det typiske bruks menneske:

- Iført praktiske skogsklær til å være UTE i...

- VEST med masse lommer er påkrevd.

- Kjører alltid rundt med bilden full av regntøy, varme klær, lette klær, myggmidler etc.

- Har pinner og merkebånd i alle lommer...

- Har garantert sekk å sitte på...

- Termos med kaffe er et must (man overlever ikke uten)...

- Teller antall skritt mellom godstolen og kjøleskapet...

- Teller antall skritt fra ytterdøra til postkassen (det kommer HEEELT naturlig)...

- Teller antall puss når man pusser tennene... ehhhhh....

- Roper i fistel når man kjører forbi det PERFEKTE SPORTERRENG...

- Husker ALLE spor man har gått opp gjennom tidene og ELSKER å fortelle om dem - særlig om de gikk bra (man legger gjerne litt på for kjente...).

- Legger gjerne ut om hvor fantastisk bikkjeskinnet er... og blir fornærmet om noen skal finne på å si noe annet.

-----

Det typiske jakt menneske (inneholder alt som har vært levende, hatt blod i seg eller flakser rundt)

-----

Det typiske miniatyr menneske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Den typiske Schæfereier:

Utstillingsfolk:

- Grilldress med kennelnavn

- Aner ingenting om andre raser - ser KUN schäfer...

- Raseblind

- "Kan ALT" om hund!

Bruksfolk:

- Kamobusker og piggtråd under arma

- Har konger overalt - man skal nemlig ikke belønne med annet enn kong

- Caps er nødvendig utstyr I likhet med treningsvest. Kan ikke bli sett sammen med/ i nærheten av hunden uten vesten.

------

Den typiske BC eier:

Selskapseier:

bruksmenneske kan dere kose dere med å litt lenger ned.

--------

Den typiske bulleeier:

- OK - NOEN vil sikkert bli fornærma, men jeg så altså prototypen her på Jessheim en dag: Bikkja og eieren var like breibeinte bak, han i bolebukse og skinhead, øreringer og tatoveringer. Say no more... :frantics:.

------

Den typiske gjeterhund menneske:

Liker å stå opp i otta og kjøre land og strand rundt for å se sauer som blir jaget av møkkete hunder. Aner ikke hva HD/AA står for, men er lidenskapelig opptatt av linjer. Men ikke ett vondt ord om linjeavl..-----

Den typiske lp menneske:

- Røykpakka er aldri langt unna...

- Har garantert en sekk til å sitte på - fylt med alskens rare leker til hunden...

- Lommene er alltid fulle av det man TROR bikkjedyret elsker å spise...

- Som regel meget ulydig hund i hverdagen.-----

Den typiske ag menneske:

-----

Det typiske bruks menneske:

- Iført praktiske skogsklær til å være UTE i...

- VEST med masse lommer er påkrevd.

- Kjører alltid rundt med bilden full av regntøy, varme klær, lette klær, myggmidler etc.

- Har pinner og merkebånd i alle lommer...

- Har garantert sekk å sitte på...

- Termos med kaffe er et must (man overlever ikke uten)...

- Teller antall skritt mellom godstolen og kjøleskapet...

- Teller antall skritt fra ytterdøra til postkassen (det kommer HEEELT naturlig)...

- Teller antall puss når man pusser tennene... ehhhhh....

- Roper i fistel når man kjører forbi det PERFEKTE SPORTERRENG...

- Husker ALLE spor man har gått opp gjennom tidene og ELSKER å fortelle om dem - særlig om de gikk bra (man legger gjerne litt på for kjente...).

- Legger gjerne ut om hvor fantastisk bikkjeskinnet er... og blir fornærmet om noen skal finne på å si noe annet.

-----

Det typiske jakt menneske (inneholder alt som har vært levende, hatt blod i seg eller flakser rundt)

-----

Det typiske miniatyr menneske:

Den typiske hundeeier: det lenger hunden har vært død, jo mer fantastisk var den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den typiske Schæfereier:

Schæfereierne har jo Siri beskrevet glimrende allerede, miniatyrhundfolket kan lett beskrives omtrent slik; damene er i mange tilfeller overlesset med sminke, diverse dingeldangel og har dyp utringning,"mutton dressed as lamb" er ikke uvanlige.. selv om unntak finnes. "Mennene" er hm.. ofte en smule mindre maskuline enn gjennomsnittsmannen... ^_^

Edit: Margrete, ta med newfoundlanshundeiere også...typisk for disse er at; eierne veier gjerne minst dobbelt så mye som hundene sine, går kledd i joggedresser eller andre "mysplagg", og har helt tydeligvis fått med seg, at overdreven hygiene ikke er bra for helsa...i tillegg har de minst en eller to klissete håndduker, stappet ned i buksa, for å tørke sikkel vekk fra hundene.. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agilitymennesket: løper rundt i enten grilldress eller aerodynamiske, trange klær, øver på spurttrening og intervall, svinger seg rundt på gata når de øver på foranbytter og bakombytter og de som er ihuga motstandere mot blindbytter kan ikke la noen gå bak ryggen sin og foretar foranbytter på ektefeller og barn.

Redningsmennesker: har garantert sekk med stol å sitte på, termos med varm drikke, går i Norrøna-klær, snus er vanlig, bilen flyter over av merkebånd, gjenstander i ymse størrelser, ball, kong, merketrekant, løsbitt, fastbitt og godbiter. Redningsmennesket samler også på små finurlige gjenstander, plukker disse opp fra bakken og putter i lomma slik at hunden kan apportere det. Er ute i all slags vær og ser ikke helt poenget med grusbaner og klubbhus. Å gå spor grytidlig på morgenen eller trene rundering i mørkeste novembernatta er ønskelig. Redningsmennesket er antakelig litt over gjennomsnittet gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen bilde av en sånn kamoflert busk? Kamoflasjebusk?

Du må ikke spørre om sånt? Får vel legge det ut før andre finner verre bilder jeg da:

2007-10-14-Klubbmesterskapet014.jpg

Dette er en kamobukse :frantics:

(Til mitt forsvar må jeg bare tilføye at jeg ikke har piggtråd under arma, og at det er den eneste buksa jeg har som er fora, bortsett fra snøbukser og varmedress :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke spørre om sånt? Får vel legge det ut før andre finner verre bilder jeg da:

2007-10-14-Klubbmesterskapet014.jpg

Dette er en kamobukse :frantics:

(Til mitt forsvar må jeg bare tilføye at jeg ikke har piggtråd under arma, og at det er den eneste buksa jeg har som er fora, bortsett fra snøbukser og varmedress :rolleyes: )

tsk tsk... også belger da... vi sier ikke noe om den gjengse belgereier... for de blir så lett såre på sine sarte skjeler *dukker og løper unna*

Gråtass:

Du altså... hinter du om at det er noe som heter linjeavl hos bc?? Langt der i fra! Tøys og tull, sjekk dine uttalelser før du skriver de ned *sjokkert*. Gidder du å forklare hva HD/AA står for... Og hva i all verden er galt med å bli glad langt inne i sjelen av å se villsau på et jorde? Det må da alle forstå, innkludert de som ikke vet frem og tilbake på en hund. Jeeezz :glare:

Nei Gråtass *rister på hodet* Gå å lek med schæferen din du. Husk kong og kamobukser!

QUEST:

Putt gjerne inn flere om dere føler for det. Her er det bare å slå seg løs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte jo noe her...

Det typiske bruks menneske:

- Iført praktiske skogsklær til å være UTE i...

- VEST med masse lommer er påkrevd.

- Kjører alltid rundt med bilden full av regntøy, varme klær, lette klær, myggmidler etc.

- Har pinner og merkebånd i alle lommer...

- Har garantert sekk å sitte på...

- Termos med kaffe er et must (man overlever ikke uten)...

- Teller antall skritt mellom godstolen og kjøleskapet...

- Teller antall skritt fra ytterdøra til postkassen (det kommer HEEELT naturlig)...

- Teller antall puss når man pusser tennene... ehhhhh....

- Roper i fistel når man kjører forbi det PERFEKTE SPORTERRENG...

- Husker ALLE spor man har gått opp gjennom tidene og ELSKER å fortelle om dem - særlig om de gikk bra (man legger gjerne litt på for kjente...).

- Legger gjerne ut om hvor fantastisk bikkjeskinnet er... og blir fornærmet om noen skal finne på å si noe annet.

- Alle ting man "finner" som ikke har en eier, er potensielle feltgjenstander...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myndeeiere: Affektert er her ikke et skjellsord men den "naturlige " væremåten, for denne gruppen. Valium og lignende knaskes som drops. Høy "infaktor" er et must, både når det gjelder bekledning og hjemmeinnredning. Ellers finnes det få "menn" i denne gruppen... :frantics:

Og de mennene som finnes, er homofile.. (helt sant!) :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk Schæfereier LP:

- Dem tror at hunden hører dårlig, og må derfor brøle ut kommandoer.

- Ofte er det også menn fra militær bakgrunn, som sammenligner hunden med sine tidligere soldater, og derfor tror hunden skal behandles på samme måte.

- Etter endt øvelse er hunden usikker på om den virkelig får lov til å ta belønningen, dette er fordi Schæfereier er utrolig sterke ledere, ikke fordi at hunden blir usikker av all skrikingen..

- Når Schæfereier er i grupper på flere kan det anbefales å ha med øreklokker, dette fordi støynivået kan bli noe sjenerende, da kommandoene må bli ropt høyere og høyere for å overdøve de andre.

Schæfereier kan sammenlignes med Rottiseigere, men Schæfereier er dog hakket værre..

:frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi dette var en morsom tråd!

Jeg trur jeg må bytte rase og interesser jeg. For jeg stilte på sporkurs med schæferhund med:

Dongeribukse, rød genser, fjellstøvler, sitteunderlag og pepsi max. Og kongen var en tom brusflaske i en tråd etter hundens eget valg. (Hun syns kong er oppskrytt.) Jeg skilte meg ut på bildet i blaet kan man si :frantics:

Men nå har jeg kjøpt meg sånn vest da, så det er kanskje håp for meg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi dette var en morsom tråd!

Jeg trur jeg må bytte rase og interesser jeg. For jeg stilte på sporkurs med schæferhund med:

Dongeribukse, rød genser, fjellstøvler, sitteunderlag og pepsi max. Og kongen var en tom brusflaske i en tråd etter hundens eget valg. (Hun syns kong er oppskrytt.) Jeg skilte meg ut på bildet i blaet kan man si :whistle:

Men nå har jeg kjøpt meg sånn vest da, så det er kanskje håp for meg også?

jeg må nok også bytte rase :frantics: jeg har miniatyr og er ingen berte! Men har et par støvletter da, som igrunn sjelden brukes.. Hmm, og så trener jeg LP og AG med miniatyren min.. Det er visst ikke helt etter boken heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Gråtass:

Du altså... hinter du om at det er noe som heter linjeavl hos bc?? Langt der i fra! Tøys og tull, sjekk dine uttalelser før du skriver de ned *sjokkert*. Gidder du å forklare hva HD/AA står for... Og hva i all verden er galt med å bli glad langt inne i sjelen av å se villsau på et jorde? Det må da alle forstå, innkludert de som ikke vet frem og tilbake på en hund. Jeeezz :glare:

Nei Gråtass *rister på hodet* Gå å lek med schæferen din du. Husk kong og kamobukser!

Hmmm.. Hva skal jeg gjøre med bc'en da? La henne leke med hestene i mellomtiden, I påvente av en saueflokk?! :frantics:

Ikke har jeg kamobukser og jeg bruker bare en sånn liten frøkenball.. Jeg er alltid håpløst umoderne.

Til din opplysning: HD/AA står for HeiteDamer/ AnonymeAtleter.. Visste du ikke det engang, det er det jeg sier, gjeterfolket. Pføy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler meg skakk av dere gærninger :frantics:

Jeg driver lydighet i skogen og er nok mer den "Skogstad / allværsjakke, treningsbukse og joggesko / fjellsko"- typen.

Men typiske bichos frise- eiere er enten gamle damer med matchende frisyre som hunden, vi har de såkalte "pene" jentene, også har vi folk som "bare ville ha en liten hund som ikke røyter".

Dachseiere (som meg) er enten hardbarka jaktfolk med ti dachser, hagla over skulderen og kamo-klær, sover under åpen himmel, eller i et knøttlite telt med alle hundene stående jamrende utenfor... så spør jegeren om hvor det ble av de j**** hjortene. Skylder på vanlige folk som er ute og lufter Chihuahuaen sin, og kaller den en gneldrebikkje som skremmer viltet...Eller så er det folk som ville ha "en pen hund" (*kremt* mamma *kremt*) For gjett hvem som må gå tur med henne? Hun har like god kondis som 20 (lagt sammen) godt trente soldater. Blir aldri sliten.

Så har vi "Dah gangstars" (gængstere) som foretrekker rottiser, bull-hunder, og dobbiser. Om å gjøre å ha den røffeste bikkja i nabolaget.

Puddeleiere vet vi alle hvordan er

Eierne til St. Berhardshundene ser like trøtte ut som bikkja si

Dette var morsomt :whistle: Skal skrive mer om jeg kommer på noe. Mener ikke å diskriminere noen her ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Hva skal jeg gjøre med bc'en da? La henne leke med hestene i mellomtiden, I påvente av en saueflokk?! :frantics:

Hester?? Neineinei, det er sportsdyr og kan ikke spises om høsten. Nei du får bare reise land og strand rundt. Gjetertreningen begynner kl 09 og du bør være der før, så man får skilt ut riktig sau :whistle:

Ikke har jeg kamobukser og jeg bruker bare en sånn liten frøkenball.. Jeg er alltid håpløst umoderne.

tsk...

Til din opplysning: HD/AA står for HeiteDamer/ AnonymeAtleter.. Visste du ikke det engang, det er det jeg sier, gjeterfolket. Pføy!

Nei slikt har vi ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den typiske Schæfereier:

Av en eller annen grunn slår Tom Nordlie meg som den typiske schæferhundeier hihi

Brukt dagen på å komme på det navnet, bare notert meg at han har helt sikker schæfer når jeg blir straffet med fotball her i heimen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd, jeg bør vell også bytte rase(har miniatyrhund). Er neimen meg ikke oversminka... :frantics: Har til daglig ikke sminke på i det hele tatt... Bare litt av og til. Bruker vofsen til Utstilling da og litt lydighet og skal begynne ¨på agility og trener freestyle bare for gøyt.

Typisk Chi eier:

Fise fine damer/menn som bærer på hundene hele tiden og er skikkelig skeptisk til hvem de får hilse på. Helst bare andre chihuahua er. Sko og bobledress til hunden er nødvendig mens høyhelte sko og mini skjørt er det eieren bruker.(eller stramme bukser som matcher genseren om man er mann)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eiere av Rottweilere : sosialklienter med en kriminellbakgrunn og som røyker rullings.

Eiere av Schnauzere : Trøtte og trege folk som aldri klarte å bestemme seg for hvilken rase de ville ha og bare endte opp med en hund.

Eiere av Bull/Staff : kriminelle bolere som vanker med Hells Angels, er egentlig ikke int. i hunder, men trenger noen som kan få de til å virke enda farligere ut.

Eiere av BC : enslige sære folk som vil bruke mere tid på hunden og trening enn familie og venner.

Eiere av Golden/Labrador : familiefolk som ikke er så int. i hunder, men istede for å få et barn til skaffer de seg en hund, de har heller ikke har noen andre bånd enn flexibånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må nok også bytte rase :frantics: jeg har miniatyr og er ingen berte! Men har et par støvletter da, som igrunn sjelden brukes.. Hmm, og så trener jeg LP og AG med miniatyren min.. Det er visst ikke helt etter boken heller :whistle:

:) Hva??? Trener du miniatyren din og må den GÅ selv på egne ben? Jeg skal personlig klage deg inn for veskehund-nemda. :glare:

Det er obligatorisk med minst 12 cm høye stilettheler om man har en miniatyr. Du må helst gå med svært rare vrikke-hofter, se overlegen ut og snakke med baby-språk. På toppen av det hele må du nesten være nervøs for alt og ingenting.

Dessuten; man kan ikke være jente og trene bruks? Det er kun for traktorlesber som snuser, veier 200 kg for mye og som kan flere grove vitser enn bilmekanikere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...