Gå til innhold
Hundesonen.no

Gode boktips


starlight

Recommended Posts

Tenkte vi kunne ha en tråd for utveksling av boktips, det er jo tross alt høst :frantics:

Jeg har selv gått tom for bøker å lese (hysj, hysj, ingen trenger å nevne alle pensumbøkene som burde vært lest..), og trenger derfor anbefalinger..

Jeg kan like alt og ingenting, men er spesielt interessert i historie da. Skal til med å lese Roy Jacobsen - Frost så snart den kommer i posten. Tror denne passer meg utmerket, da handlingen utspiller seg i vikingtiden (min historiske favorittid). Er også veldig glad i serier som folket på Innhaug og Nattens brød. Når det er sagt så skal det sies at jeg også liker Harry Potter og jeg elsker bag of fun bøker, så her er jeg åpen for alle forslag :whistle:

Selv vil jeg anbefale disse bøkene:

* Per Petterson - ut å stjæle hester (Kjempebra roman, uten drama eller noen ting. Bare koselig historie, og den handler ikke om hester til tross for tittelen).

* Anne Karin Elstad - Folket på Innhaug (serie, 4 bøker. Kjempebra historier om en familie på 1800tallet. Man blir bare oppslukt. Leste serien på 4 dager)

* Johan Falkberget - Nattens brød (serie, 4 bøker. Historien om den ikke så lite kjente Ann-Magritt i gruvesamfunnet på Røros på 1600-tallet)

* Maureen Martelle - Et nytt og verre liv (bag of funbok)

* Katie Agnew - Baby blues (bag of funbok)

* Valeire- Anne Baglietto - Ikke min type (bag of funbok)

* Denise Rudberg - Serie på 3 bøker; Venninnen, str. 37 og Prinsen (utrolig bra bag of funserie)

* Denise Rudberg - Jenny S (enda en bra bag of funbok. Denise Rudberg skriver superbra)

* Svensk forfatter jeg ikke kommer på navnet på - I hästars närhet (Superbra bok, hvor hester bare er en del av boka).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det står på Damm sine hjemmesider:

"Den nye jentelitteraturen, feelgood-bøker, har vokst frem i kjølvannet av Bridget Jones-bølgen: en genre som kjennetegnes av humor, selvironi, dating og sex. Bøkene er lettleste, treffende og underholdende".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller anbefale forfattere.

Mary Higgins Clark og Clive Cussler har skrevet noen av de beste krim/spenningsromaner jeg har lest. Clive Cussler skrev bl. a. boken "Hev Titanic" som ble til film. Får jeg en ny bok av en av disse to er det stor fare for nattevåk her i heimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer en del bøker uten forfattere, må bare skrive ned superkjapt: Historien om Pi, The Curious Incident of the dog in the night-time, The Kiterunner, The alchymist, Mannen som elsket Yngve. Av Bag of Fun: les alt av Marian Keys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Siste boken jeg leste var "The catcher in the rye", synes ikke den var så verst :whistle:

Hvis vi er inne på krim, er jeg glad i en del av Henning Mankell sine bøker.

Edit: Lord of the flies, Papillon og Den uendelige historie (leste den første gang når er var 10 år, men er fortsatt veldig glad i den :frantics:) er også bøker jeg liker, hvis jeg skal ramse opp det som datt inn i hodet mitt akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo nevne noen forfattere/bøker jeg liker.

Nick Hornby: "How to be good"

Stephen Fry: "Making History"

Terry Pratchett: Alle discworlsnovels..

Alexander McCall Smith: Serien om damenes detektivbyrå

Carlos Ruiz Zafon: "The shadow of the wind"

Noen norske:

Ingvar Ambjørnsen: Hvite niggere, 23 salen, serien om Elling.. egentlig alt..

Amalie Skram: Hellemyrsfolket, Constanse Ring, Forradt osv osv.. Veldig gode boker!

Oskar Bråthen. Ungen, Ulvehiet, Mathilde (liker du Falkberget liker du Bråthen forresten.. :frantics:

Alexander Kielland: Karen (pensum i sin tid), Gift, Fortuna osv.. Veldig gode bøker det også. :whistle:

Mvh LivB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tore Renberg - Mannen som elsket Yngve

Tore Renberg - Kompani Orheim

Lars Saabye Christensen - Beatles

Lars Saabye Christensen - Bly

Lars Saabye Christensen - Saabyes cirkus

Lars Saabye Christensen - Amatøren

Ingvar Ambjørnsen - Innocentia Park

Ingvar Ambjørnsen - Brødre i blodet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...