Gå til innhold
Hundesonen.no

hvordan lære hunden og ståå?


MarieR

Recommended Posts

river meg i håret hær! med kun en uke igjenn til storutstilling, trenger jeg desperat hjelp til hvordan jeg, på en uke (jada, vet det er sent og spørre, men jeg har en forferdelig tendens til og ska klare alt selv..vet nå at det ikke alltid går) kan lære pelsen og stå? han setter seg med en gang vi stopper, og om jeg legger hånden under han for og reise seg igjenn, setter han seg bare ned, jeg korrigerer, og prøver igjenn..jeg og hunden sto i et kvarter før han endeli sto..i 4 sekunder..! klynger meg til håpet om at på utstillingen vil det være så mye og se på at han står av seg selv. buhunden stilles fritt, det vil si, jeg slipper og stille han opp på en bestemt måte, men uansett så skal han jo stå, og halst se på meg! huff...hvorfor meldte jeg oss på den utstillinga..? :? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg holder på med Astix for han satt seg hver gang jeg prøvde med han.

Nå stiller jojeg hundene fritt da så jeglærer deå stå forran meg og da bare går jeg enten mot hunden hvis den setter seg eller fra densånn at den reiser seg forå komme nærmere og med en gang hunden står så får den godbiten også haler jeg ut tiden etterhvert. når står no astrix i noen minutter i hvertfall så håper jo at det holder til NKK´n i Bryne da, regner jo med at jo mere jeg får trent med han, jo bedre blir det etterhvert. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg lærte mine det så var jeg kjapp med å gi godbit bare de sto et par sekunder i begynnelsen. etterhvert som de begynte å skjønne det drøyde jeg godbiten mer og mer.

Hvor gammel er han forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte min først å stå på bordet. tokk han da ut i fra den vante situsjonen hvor han har lert at han må sitte pent med rompa i bakken får å få god bit. Da begynnte jeg med han i sittende stilling og dro godbiten (med hånda :) ) ut og opp fra bordet, da reise han seg nesten med en gang for å få tak i den (omvendt psykologi :) ), så roser man og fortsetter med innlæring som på andre øvelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...