Gå til innhold
Hundesonen.no

Snart Juul :D


BareLinn

Recommended Posts

Etter å ha jobba i butikk i 8 år, hvor julemarsipan, julebrus, julesjokolade, juleditt og juledatt dukker opp alt i - ja, nettopp - oktober, så har jeg meldt meg ut jeg. Det er desember som er julemåneden, ikke oktober eller november.

Jeg syns ikke man skal begynne med julevarer (eller påskevarer 2 mnd før påske) alt i oktober - og joda, man får kjøpt julebrus alt nå :glare: - og ifjor så handlet jeg ikke julegodter før i slutten av november av prinsipp. Det får da være grenser for hvor lenge det skal være "glade jul", liksom.

Ikke er jeg med på den "store kjøpefesten" heller. Jeg kjøper gaver til barna mine (og fra de til faren deres), foreldra mine og lillebror, samt av og på-kjærsten. I vennegjengen kjøper vi stort sett noe fra hundene til hundene, og da er det som regel hundekjeks eller lignende, ikke dyre greiene.

Jeg gleder meg til advent da, det er koselig! Men jeg nekter å begynne å feire jul alt i oktober..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar
Jeg feirer ikke jul, jeg gleder meg ikke til jul, og jeg skal kjøpe hele 3 julegaver hvis jeg gidder.

Jeg hater bruk-og-kast mentaliteten, vi-må-være-snille-med-hverandre-i-jula mentaliteten, tradisjonene og alt som foregår rundt alt som heter JUL.

Jeg tror jeg skal tilbringe hele jula på nærmeste pøbb. Og håper jeg får med noen, selvom jeg regner med at de fleste skal sitte hjemme å runke julenissen for playstation 3 mens de hiver innpå med flesk.

Peace.

Jeg lurer bare på en ting i forbindelse med innlegget ditt, og det er om du alltid er snill mot andre, du som ikke trenger påskudd?

For de fleste er det faktisk fint å ha et påskudd for å være ekstra snill, og jeg er glad at vi har slike tradisjoner som gir oss det påskuddet...det skaper en god sirkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også av den oppfatning av at julen starter i DESEMBER, og ikke to måneder før. Derfor har jeg et horn i siden til alle butikker, nettopp fordi marsipan, pepperkaker, julebrus osv er ute allerede.

Når det er sagt; jeg ELSKER julen. Det er en hyggelig tradisjon, og jeg blir alltid i god stemning. Gaver og dilldall er ikke det som appellerer, men derimot at familien samles og man koser seg sammen. God mat og godt selskap :) I tillegg synes jeg det så koselig å pynte juletre og huset generelt, og jeg slår nesten krøll på meg av glede av "julelukt" og julesanger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. Det er mange som sier at de "hater" bruk og kast systemet, men er det noen som klarer å leve opp til sitt eget argument?

Vel- som sagt har jeg tidligere sagt fra til all familie og venner at jeg ikke ønsker meg gaver- det var ingen ting jeg trengte eller hadde bruk for, og at dersom de absolutt ville gi meg noe, så kunne de gi penger til en veldedig organisasjon. Det var et fint år det og. Men nå, som jeg bor for meg selv og har konstant dårlig råd, så er det mye jeg trenger, og da føler jeg det blir litt annerledes. Jeg ønsker meg ting jeg vet jeg kommer til å bruke, ikke ting bare for gavens skyld, men gjennomtenkte juleønsker. Også synes jeg det koseligste i verden er å kjøpe gaver til andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel- som sagt har jeg tidligere sagt fra til all familie og venner at jeg ikke ønsker meg gaver- det var ingen ting jeg trengte eller hadde bruk for, og at dersom de absolutt ville gi meg noe, så kunne de gi penger til en veldedig organisasjon. Det var et fint år det og. Men nå, som jeg bor for meg selv og har konstant dårlig råd, så er det mye jeg trenger, og da føler jeg det blir litt annerledes. Jeg ønsker meg ting jeg vet jeg kommer til å bruke, ikke ting bare for gavens skyld, men gjennomtenkte juleønsker. Også synes jeg det koseligste i verden er å kjøpe gaver til andre!

Åh åh åh, det synes jeg og! Jeg synes det er morsommere å se andre pakke opp det de har fått av meg, fremfor å åpne mine egne :) Men det er kanskje fordi jeg alltid legger hode og sjel i å finne ting jeg vet folk vil sette pris på og bli overlykkelige for å få.. Spesielt moro når de nesten tar til tårene av gavene de får, og på den måten synes jeg gaver er en fin måte å vise folk at man verdsetter dem.

Jeg kjøper ikke mange gaver, bare til de aller nærmeste som virkelig betyr noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh åh åh, det synes jeg og! Jeg synes det er morsommere å se andre pakke opp det de har fått av meg, fremfor å åpne mine egne :) Men det er kanskje fordi jeg alltid legger hode og sjel i å finne ting jeg vet folk vil sette pris på og bli overlykkelige for å få.. Spesielt moro når de nesten tar til tårene av gavene de får, og på den måten synes jeg gaver er en fin måte å vise folk at man verdsetter dem.

Jeg kjøper ikke mange gaver, bare til de aller nærmeste som virkelig betyr noe :)

Mm, helt enig. Helst ville jeg pakket opp mine gaver alene inne på soverommet, for jeg er ikke så veldig glad i å gjøre sånt foran andre. Og så kan jeg heller anlegge et passende ansiktsuttrykk før jeg kommer ut og takker:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iiik..! Gleder meg skikkelig til Jul. Da kommer jo brødrene mine hjem fra Trondheim. Jippi! Endelig noen å plage livet av! Neeeida, skal bli så koselig. Har plystret julesanger siden nyttår jeg :) Spurte keyboard-læreren min om jeg snart skulle få julesanger, men han syntes merkelig nok det var litt tidlig.

Har slike dager jeg lengter sååå mye etter jul.

Det beste med jul må vere å gå turer i hvitt verdensarv-landskap (om noen vet hva det er) Mens Tassen går rundt og gnir seg med den tettsittende dressen sin, som forøvrig ligner veldig på skilandslagets drakter. Haha.. Tassen Dæhli!

I de mørke kveldene er det kjempegøy å renne på kjelke sammen med vennene mine. Se hvem som klarer å velte de andre overende. ..ja, vi er litt smågale i Geiranger.

Det er så utrolig fint å se på snøen som daler ned utenfor stuevinduet.

Må nevne at i den første julen Tassen opplevde, så sto han opp midt på natta og åpna gaven sin (:

Vi har laget til kalendere vi, med bilder av Tassen og meg, som vi skal gi i gave, så noen gaver er allerede kjøpt, men ikke noe mer en det.

Jeg ønsker meg utrolig mye et digitalkamera. Tviler litt på om jeg får det da. Brødrene mine fikk da de var 18. Men det er da lov å håpe!

Ønsker meg puslespill med 2000 biter og fantasybøker. Hadde vert fint å få egen PC, en det ekke sjans engang, gidder ikke å håpe heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med 2ne at julesnopet/maten kommer aaaltfor tidlig. Hvem gidder å spise julemarsipan i oktober liksom? :)

Hvem gidder noen sinne å spise julemarsipan eller annen marsipan for den saks skyld? :)

Sånn ellers syns jeg jul er ganske hyggelig, men først når det faktisk begynner å bli JUL, dvs etter bursdagen min (5. desember) en gang. Jeg liker å drikke E.C. Dahls julebrus, jeg liker å spise pepperkaker, jeg liker å spise grøt med mandel i kantina hver tirsdag i advent, jeg liker å ha juleferie, jeg liker å spise hyggelig måltid med familien min på lille julaften, jeg liker å ha lange, rolige dager i mellomjula hvor jeg ikke gjør noe annet enn å se filmer og lese bøker, jeg liker fremdeles å få julestrømpe julaften morgen, ja, jeg liker å få gaver, men ikke når det tar helt av. Og jeg liker å gi gaver også, jeg - å tenke ut nøye hva hvem skal få (jeg gir ikke så ****** mange julegaver liksom, kun aller aller nærmeste familien min) og se at de blir oppriktig glade for å få det. Julegaver trenger faktisk ikke å være så utrolig dyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med 2ne at julesnopet/maten kommer aaaltfor tidlig. Hvem gidder å spise julemarsipan i oktober liksom? :)

Jeg gidder. :) Julemarsipan er kriminelt godt enten det er oktober eller desember. *slafs*

Moren min jobber på Fjordkjøkken (jaaa, de som lager Fjordlandmat), og de begynte å lage julemat i august, hvis jeg ikke husker feil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tips funnet på nett :whistle:

JULEGAVETIPS TIL HENNE:

Gavekort på hudpleie i salong.

Treningskort på treningssenter.

Lag et fotoalbum med deres beste minner eller noe slikt. Legg gjerne ved noen "standard" gaver. Eks: super eksklusiv sjokolade, dyreste smykket du har råd til (å gjerne litt til), blomster eller lignende.

Spa pakke på et hotell (gjerne i utlandet) med sin kjære, en julegave hun garantert ikke glemmer!

Hva er vel bedre enn et spa - opphold i julegave for henne. Dette er virkelig noe en kvinne trenger, som oftest er fulltidsarbeidende i tillegg til familie og barn hjemme. Gi henne en ukes opphold i luksuriøse omgivelser!

Roser, konfekt, og en romantisk middag.

Lag "slave for en uke – lappe bok"! En lapp per dag i syv dager. Eksempel: "masser meg i en time - lappen" eller "jeg vil kose - lappen", eller "skal vi ha sex - lappen"!

Rå skinnklær og en Harly Davidson.

Et smykke og en ring i tilbehør (gjerne perler).

Sexy undertøy (eller vanlig).

En dag på et SPA senter.

Time hos ansiktspleie, fotpleie og fransk manikyr. Noe som passer bra en mørk dag i januar!

Hvis du sitter alene med henne så kan det være litt artig å gi sexy undertøy, men vanligvis så hadde det vært finest med et diamant smykke, eller et gullsmykke med et hjerte der navnet til kjæresten er rispet inn. Husk det er ikke gaven som teller men tanken!

En ny bil!

Belgisk topp - klasse sjokolader med en god konjakk, to store bamse tøfler og verdens mest deilige pysj.

En helaften der hun kan være med venninner og shoppe for en viss sum, drikke vin og ende opp på et valgfritt utested - på din regning!

Å benytte sjansen til å ha litt tid sammen og komme nærmere hverandre kan være en god baktanke med en julegave. Forbered en helg dere skal ha sammen. Lag en plakat, der du viser hva du har bestilt (Hotell, restaurant, barnevakt osv...).

Varmeteppe eller varmeflaske m/morsomt trekk.

Et armbånd eller smykke hadde vært ganske fint.

Fin, enkel kjole, med matchende undertøysett og et pent smykke/øredobber.

En kjærlighetsweekend langt fra hverdagen (gjerne luksus, men kan også være en øde hytte med peis og skinnfell).

Tenk på noe du liker, venninner pleier å like det samme.. tenk på hvilken parfyme hun bruker og klesstil.. jeg pleier å kjøpe en kose bamse eller noe søtt som symboliserer at du er glad i henne.. DU MÅ kjøpe et kort... som det står noe vakkert på...

Billetter til show, teater, forestillinger som interesserer henne.

Aromaterapi.

Det er få ting som slår god kroppspleie, dufter, undertøy eller smykke, men for å finne på noe annet så kan man jo gi en gave som skal benyttes i felles skap, dette trenger litt velvilje og mot fra mannen da. Gi din kjære et gavekort på et salsa eller tango kurs, hvor du stiller opp som dansepartner. Det blir garantert en annerledes julegave som kan gi gleder langt ut i det nye året.

Be kvinnen din holde av en ettermiddag/kveld til deg. Slå gjerne i henne en hvit løgn for å ha henne for deg selv. Plukk henne opp på jobben, ha med en bukett roser, fortell hvor høyt du elsker henne. Som den mannen du er vet du hva som er yndlingsbutikken hennes.. Ta henne med dit og la henne velge seg ut et antrekk, som du betaler uansett pris, og vis interesse under hele seansen. Avslutt kvelden på et bedre spisested og la henne nyte all oppmerksomheten fra deg denne kvelden. Skal du være råflott har du pakket en liten overnattings bag til dere og bestilt rom på et bedre hotell.

Klær, parfyme, noe som ser søtt ut... smykker eller noe ...

En cd med favorittsanger, stemmen din, romantiske sanger... tror det smelter de fleste!

Konsertbilletter til hennes yndlingsband/gruppe/artist.

En ferietur med bare dere to!

Dior sparkling, en super glammy duo leppestift..

Den rådyre vesken vi alltid stopper opp å ser på, men aldri tar oss råd til.

Spa weekend med full skjønnhetspakke. Hva mer skal til for å føle seg som en komplett kvinne og dronning..

Hjemmelaget "gavekort" som gir full kroppsmassasje med gode oljer (omringet av levende lys.

Romantisk langhelg i en større by (ikke nødvendigvis i utlandet). Bo på hotell, gå på teater eller kino. Spis en romantisk middag og husk gå på shopping.

Lage noe flott selv. Fri helg fra unger og mas, tur for henne og en god venninne.. (krever litt research)

Digitalkamera.

SPA - behandling, som f eks. manikyr, pedikyr, aromaterapi, make-up, eller en behandling eller 2 hos fysioterapeut, eller alternativ behandling eller en frisør time.

En ukes opphold på Sanderson spa i London. En flott gave som man har mye igjen for, masse god velvære og massevis av ny energi.

Dag/helg på spa.

Abonnement på favorittmagasinet.

Komplimenterende produkter til parfymen hennes (som dusjsåpe og bodylotion).

Startpakke for noe hun har lyst til å lære seg - gitar med et "lære å spille" - hefte, maleutstyr osv, massasjeolje og "klippekort" på massasjer fra deg.

Videokamera.

Massasjeoljer og massasje fra ham.

Bok (Paulo Coelho).

Gavekort til Kondomeriet.

En flybillett som inneholder en helg til Paris til to, perfekt!

Massasje- time, god film og sexy undertøy.

En sex bok...hvis det er en god venninne.

En massasjetime på spa; fullstendig avslappende og midt i blinken for å slappe av i en stressende hverdag!

Diamanter.

JULEGAVETIPS TIL HAN:

Creative MuVo NX MP3 spiller.

Trådløse hodetelefoner til tv.

Mp3 spiller, samleboks med DVD filmer (eks: gudfaren), digital fotokamera eller videokamera (så lenge det heter digitalt). Eller kanskje bare erotisk massasje olje. (for hvem tror du den blir brukt på?).

Stor deilig dobbeltdyne som viser at du vil kose masse! Husk sengetøy…

Mannen burde vel etter hvert ha blitt lei av verktøy, slips og boxer - shortser i julegave. Gi også mannen et spa - opphold, så får han også oppleve hvor viktig det er å ta vare på kropp og sjel, i en ellers så stresset hverdag. Han trenger dette like godt som sin kone!

Motorsag, eller noe annet som får ham til å føle seg maskulin og barsk.

Blir det snø: Bygg en snøhule til han og ha en vinter piknik 1 juledag!

Massasjeolje og et privat massasjegavekort, der du er massøren.

En dag på en gokart bane.

Barbermaskin.

Sesongkort på fotballkamper med favorittlaget.

DVD - brenner.

Abonnement på Vi menn (eller favoritt bladet).

Et slips eller en borremaskin for å få han til å gjøre noe inne.

En ny bil!

Fyll en hel kul boks med lapper som du skriver forskjellige ting du må gjøre for han på. Eks. en deilig massasje, lage favoritt middagen, slutte å mase i de neste 10 min. osv. Han kan bare bruke kortene en gang.

Leie en tøff bil til han som han kan vise seg i en hel dag!

Hvorfor ikke gi en spesiell opplevelse? Gode forslag er fallskjermhopp eller rallykjøring? Dette vil helst sikkert bli satt pris på, da man lever lenge på slike opplevelser.

Bok (Biografi om favorittmusikeren, person etc.)

Klokke.

Smykke.

Parfyme/etterbarberingsvann.

Drill eller en annen elektrisk "verktøydings" han ikke har fra før.

Aromaterapi, tur for to..

For å ikke gi han de samme kjedelige sokkene eller underbukser, og han ikke er den letteste personen å finne gave til, så gi han gave kort på ansikts pleie hos en skjønnhets salong. En ganske uvanlig gave å gi til en mann, men han vil garantert like det, selv om han ikke innrømmer det.

Gi han et selvlaget klippekort med 12 klipp som gjelder når han vil det. Hvert klipp kan f. eks bestå av sportsaktiviteter hvis han er sportsidiot. Turer på byen med venner, kose kvelder med deg hvor han bestemmer temaet for aftenen - slik som 1001 natt, herskerinne/hersker. mat og vin kveld, lekekveld med litt avanserte ting ved siden av, ol.

Spill inn en cd der du spiller inn hans favorittsanger, deres sanger, romantiske sanger, stemmen din alt du kan komme på som kan være oppmuntrende.... genial julegave om dere bor langt unna hverandre! :0) *gutter elsker duppedingser, ting som man egentlig ikke har litt bruk for engang, som man bare har for å ha...

Eksklusivt sengesett...

Konserttur til favoritt artisten.

Digitalkamera.

Flaske god konjakk.

Golf kurs. Noe utradisjonelt.

Elektroniske "duppedingser" (som f.eks. radio som kan henge i dusjen...eller en mp3-spiller!), lekkert kort - eller sigarettetui, billetter til en konsert med en artist/gruppe han liker, et nytt spill (til spillekonsollen hans), selvlagd gavekort på massasje, striptease eller noe annet han vil sette pris på!

En scrapbook med masse bilder og minner om dere...

Hårfjerningstime (voks)

Bok (Paulo Coelho).

Et nytt skjerf med nye hansker.

Sexyyyy Undertøy????! Noe han kommer aldri til å glemme, bruk fantasien!

Et personlig "gavekort" på erotisk massasje med tilbehør!

Fotballkamp - billetter, konsert og sokker:)

En sex bok...hvis det er en god venn.

En DVD-spiller med brenner, i tillegg til en film som man kan kose seg med sammen!

Kilde; Woman24.no

Hvis ikke ; JULEGAVETIPS.COM :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mm jeg skal også have købt nogle julegaver, det eneste er at de ikke skal være store og tunge, da de skal sendes med posten til danmark <_< så jeg skal tænke mig godt om. Skal købe gaver til 7 personer i danmark

Min mor 65 år

far 60

bror 39

bror 35

bror 16

søster 12

bedstefar på 85

Så jeg skal have fundet på noget, er nødt til også at være lidt kreativ, da min far og bedstefar er typerne der har "alt", køber det selv hvis de mangler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

det er sååå kjipt... flyttet hjemmefra og ingen har tenkt på å gi meg kalender i år (med mindre overraskelser venter i posten, oh så glad jeg blir da)

Julen er herlig! Vinter, snø (ellers blir det liksom ikke helt jul), gløgg, kaker, familie, gaver, koselig musikk... alt ved julen er fint (utenom eksamen, husvask og alt for kort ferie til å gjøre alt det koselige)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...