Gå til innhold
Hundesonen.no

Snart Juul :D


BareLinn

Recommended Posts

...Jaaaaaaaaaaa :(

Nå er det knappe 2mndr igjen til jul :(

Flere enn meg som gleder seg? :(

Jeg tenkte kanskje vi kan ha en "Juletråd".. Hvor vi kanskje kan hjelpe hverandre med julegave-tips og kanskje vi kan si hva vi har gitt til andre, hva dere ønsker dere, hva dere har tenkt å kjøpe osv... :P

Jeg vet med meg selv at jeg trenger MANGE tips..

Besteforeldre, brodern (14år), foreldre (skilt) ,og ikke minst...Samboer/Kjærste.. osv...

Har kjøpt årets første gave da :P

- Kusine/m type - Lysestaker/Pynteting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Jeg gleder meg også litt til jul, har kjøpt inn litt julegaver enda da prisene i desember stiger med 7% på juletidene. Mike har en lang ønskeliste også!

Gleder meg skikkelig til å pynte i leiligheten og sette julekransen på døra og hvertfall til å pynte juletreet. Håper virkelig ikke at Mike tisser på juletreet i år også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ, for 1 uke siden sov jeg hos en venninne. Vi hørte på julemusikk hele kvelden og så på Disney filmene til søstera (med jule tema så klart) da var jeg 100% klar for å pynte treet der og da! :(

Gleder meg vilt, har planer om å begynne å handle snart. Skal for all del unngå i siste liten gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jul ja :( Kan ikke si jeg gleder meg til noe annet enn at det er ferie. Ser virkelig ikke frem til julegaveshoppinga og alt styret rundt det. Tiden om at jeg syns det er morsomt å pynte i huset er forbi. Hvem kan se frem til julestria? :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg feirer ikke jul, jeg gleder meg ikke til jul, og jeg skal kjøpe hele 3 julegaver hvis jeg gidder.

Jeg hater bruk-og-kast mentaliteten, vi-må-være-snille-med-hverandre-i-jula mentaliteten, tradisjonene og alt som foregår rundt alt som heter JUL.

Jeg tror jeg skal tilbringe hele jula på nærmeste pøbb. Og håper jeg får med noen, selvom jeg regner med at de fleste skal sitte hjemme å runke julenissen for playstation 3 mens de hiver innpå med flesk.

Peace.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja...

Nå lurte jeg vel egentlig på julgave-tips åsånn i samme tråden da :(

Hva har dere tenkt på å kjøpe til folk liksom? Heh...

Bra det ikke er bare meg som gleder seg :(:P

Jeg har bursdag 07.12 jeg.. litt før jul det..og det er bra, syns jeg :(

Julekort man får i posten..Julebrus i butikken..Julemarsipan..Pepperkaker osv..

DET er litt tidlig ennå... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg feirer ikke jul, jeg gleder meg ikke til jul, og jeg skal kjøpe hele 3 julegaver hvis jeg gidder.

Jeg hater bruk-og-kast mentaliteten, vi-må-være-snille-med-hverandre-i-jula mentaliteten, tradisjonene og alt som foregår rundt alt som heter JUL.

Jeg tror jeg skal tilbringe hele jula på nærmeste pøbb. Og håper jeg får med noen, selvom jeg regner med at de fleste skal sitte hjemme å runke julenissen for playstation 3 mens de hiver innpå med flesk.

Peace.

haha, du er så herlig opprørsk Kristina :(

Det finnes mindre bra ting med julen slik den er nå, men i all hovedsak må jeg si det er mye mer positivt enn negativt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er straks ferdig med julegavene. Har bare min mor og litt mer til hundene igjen. I år starta jeg tidlig, og kjøpte første julegave i mars faktisk.

Skal jobbe jula i år. Første gangen jeg skal gjøre det, så det blir sikkert litt spesielt å feire jul sammen med kollegaene mine. Kan hende at vi flytter selve julefeiringa til en dag jeg har fri. Må jo ikke feire den 24. egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER julen og gleder meg som en unge til jul allerede :(

Jeg har drukket julebrus og kjøpt et par gaver, men syntes at det er så koselig å kjøpe gaver når alle butikken er pyntet til jul, da får jeg skikkelig julestemning.

-men cred til Nirm som allerede er ferdig, det er jammen ikke dårlig til å være gutt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg feirer ikke jul, jeg gleder meg ikke til jul, og jeg skal kjøpe hele 3 julegaver hvis jeg gidder.

Jeg hater bruk-og-kast mentaliteten, vi-må-være-snille-med-hverandre-i-jula mentaliteten, tradisjonene og alt som foregår rundt alt som heter JUL.

Jeg tror jeg skal tilbringe hele jula på nærmeste pøbb. Og håper jeg får med noen, selvom jeg regner med at de fleste skal sitte hjemme å runke julenissen for playstation 3 mens de hiver innpå med flesk.

Peace.

Gud, så voksent.

Jeg gleder meg til jul jeg, jeg koser meg med å kjøpe gaver til de jeg er glad i - og tilbringe tid sammen med dem. Siden jeg jobber skift har jeg tatt ut ferie fra den 22 - 27, og gleder meg stort til fridager, julemat, julepynt, julekos og tradisjoner. Julegavene har jeg ikke begynt på enda, venter på novemberlønna med halv skatt, så blir det bra :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg elsker jula.. Pepperkaker, gaver, musikken, pynte treet (faktisk :rolleyes: ), maten, snø, julebrus... :( Dessuten har jeg bursdag 22 desember :( Har ikke begynt på gavene enda, må vente til november/desember lønninga :(

Har ingen anelse hva jeg skal gi folk i år da ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg feirer ikke jul, jeg gleder meg ikke til jul, og jeg skal kjøpe hele 3 julegaver hvis jeg gidder.

Jeg hater bruk-og-kast mentaliteten, vi-må-være-snille-med-hverandre-i-jula mentaliteten, tradisjonene og alt som foregår rundt alt som heter JUL.

Jeg tror jeg skal tilbringe hele jula på nærmeste pøbb. Og håper jeg får med noen, selvom jeg regner med at de fleste skal sitte hjemme å runke julenissen for playstation 3 mens de hiver innpå med flesk.

Peace.

Jeg er egentlig litt enig med deg, spesielt når det gjelder den sinnsyke kjøpetradisjonen. Men jeg har funnet ut at jeg liker det at vi skal være sammen med familien, og være takknemlig for det vi faktisk har (som er sinnsykt mye). Jeg ser nesten aldri familien ellers, så da blir jula for meg en fin tradisjon. Jeg har tidligere meldt meg ut av kjøpepresset og hverken fått eller gitt gaver, og det var veldig OK- det er mye annet jeg liker ved høytiden enn gavene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til jula men hater å kjøpe julegaver, i fjor brukte jeg nøyaktig 0 kr på julegaver hvis jeg ikke husker helt feil :) ga bare bilder og ting jeg lagde i siste liten eller så gir jeg en lapp hvor det står at de får gave snart men etter jul har alle glemt den lappen så da er ikke det no stress.. I år har jeg planer om å kjøpe meg inn hos søstra mi så jeg slipper å stresse med no og hu kjøper alt hehe :) Er koselig å feire hjul med hele familien og hyttevennene :) Blir nok bondeparty i år å ja :) (Har hytte i løten og feirer da ferien sammen med alle bøndene haha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-men cred til Nirm som allerede er ferdig, det er jammen ikke dårlig til å være gutt :)

Etter å ha lovt meg selv å starte tidlig med julegaver hvert år, har jeg endelig gjort det. Og det blir ikke siste år. For det første blir kostnadene spredd utover året, man unngår "siste liten" shopping og man får faktisk kjøpt noe som er gjennomtenkt, og ikke bare noe man rasker med seg i stresset før jul.

(og så hater jeg overfylte shoppingsentre :) )

Jeg liker ikke dette med at julegaver skal koste så sabla mye. Og at vennskap skal måles i prislapper. Hører jo om folk som blir sure dersom de får for billige julegaver av venner. Dessuten så er det mye man kan gi, som ikke går under "bruk og kast". En middag, en filmkveld, en tur på kino, husvask, hjelp til å male huset, barnepass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom i julestemning i juni jeg. Ungene satte på filmen "Annabelles juleønske", og mer skulle det ikke til før julehjertet banket sterkt, og snørr og tårer rant hos ho mor. Men i juni går det fint å skylde på allergi :)

Jeg gleder meg masse til jul hvert år, men kanskje mest når det er en stund igjen. På lillejulaften når jeg sitter svett og fortumlet på toppen av kjøkkenskapet med den siste hybelkaninen i en hånd og salmiakkflaska i den andre, så synes jeg fenomenet jul er en smule oppskrytt ja.

Nå, derimot ser jeg for meg koselige kvelder med gløgg og julepyntlaging med ungene. Vaske ferdig alt i god tid. Handle julegaver i ro og fred. Julemusikk på stereon, og vakker hvit julesnø ute. Ooh idyll!

PANG! Der sprakk bobla! Den harde virkelighet ser nok helt annerledes ut ja, med hyperaktiv kjeftesmelle som fyker rundt siste uka før jul i øsende regnvær. Men det er så rart med det. Som Just Nielsen synger: Det blir jul allikevel :)

Den verste julehandelen tas på nettet. Sparkjøp er en fin ting. I år har jeg redusert antall gaver til 43, så den er grei. Har julebok som jeg skriver opp gavene til alle i, så svogern slipper å få slips 7 år på rad. Og så er den en veldig fin tipsbok. Det en fikk i fjor, kan en annen få i år.

Det hadde nå vært trist uten jula nå i mørketida likevel da. Så om jeg klager aldri så mye, så er det bare utenpå. Inni så er jeg nok et rettelig julemenneske egentlig. 3 søndag i advent foreksempel, det er en fin dag. For da baker vi kakemenn sammen med barnas venner. Det er den dagen i året jeg har hvit schæfer. Nuudelig: )

Jeg vil ha julegavetips for menn som har alt og har badehylla full av godlukt, og garasjen full av verktøy. Pfh. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns adventstiden er det beste jeg :) Å kunne glede seg til jul.

Jeg skjønner ikke at folk gidder å kjøpe julegaver så tidlig, det er jo så koselig å gå rundt i butikker og høre på musikk, se på all julepynten og bare komme skikkelig i julestemning mens man handler julegaver :)

PS. Det er mange som sier at de "hater" bruk og kast systemet, men er det noen som klarer å leve opp til sitt eget argument?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...