Lemen Skrevet 17. Oktober 2007 Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2007 Hjelp...! Jeg skal guide en delegasjon med hyggelige dansker rundt i Oslo på fredag, og jeg har akkurat fått beskjed om at 2 av danskene sitter i relativt store rullestoler.. Jeg hadde et opplegg klart, men nå må jeg finne et spisested som har rullstoltilgang og plass til oss. Planen var å spise en grei og billig lunsj, men hvor..? Vi kommer mest sannsynlig til å ta turen til Vigelandsparken og shoppe litt på City/Byporten, muligens stikke innom Astrup Fearnly/Samtidskunstmuseumet, men det kommer ann på været og hva danskene har lyst til. Men mat må vi jo ha.. Det er en del år siden jeg sist bodde i Oslo, og jeg kan ikke komme på et eneste spisested som er tilrettelagt for rullestol (med unntak av en og annen MCDonalds..) Vet dere om noen? Er det forresten noen som vet om jeg må bestille handicap taxi på forhånd..? Jeg er evig takknemlig for all hjelp! Mvh LivB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 17. Oktober 2007 Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2007 Paleet shopping senter. De har restaurant i kjelleren, og heis ned. Fint å komme seg til for rullestolbrukere (i hvert fall normale stoler), men de har ikke toalett i den etasjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lemen Skrevet 17. Oktober 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2007 Åh, takk snilleste! Paleet er kjempesentralt og alt mulig : ) *lettet* Og jeg som trodde min største ufordring med guidingen ville bli språket, jeg skjønner nemlig ikke dansk... Det viste seg at danskene skulle komme i "reise-rullestoler" om jeg forsto de rett, og det håper jeg at jeg gjorde... Det er forøvrig skammelig at Oslo er så innmari dårlig tilrettelagt for rullestolbrukere, jeg har aldri letet så fælt etter et passende spisested noensinne. Mvh LivB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 17. Oktober 2007 Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2007 Paleet har forresten toaletter i en annen etasje til rullestolbrukere. Så de kommer seg på do der. Prisene er jo OK, og mat av forskjellig smak også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 18. Oktober 2007 Rapporter Share Skrevet 18. Oktober 2007 Aker brygge er forholdsvis rullestol vennlig. Det er ganske vanskelig å finne passende steder med handicap tilgang, ja. De stedene som er best er ofte hoteller.. Vi har opptil flere rullestolbrukere i familien og jeg selv satt i stol en periode pga sykdom, da fikk man føle problemstillingen på kroppen, bokstavlig talt. Men ett fint alternativ for turister er faktisk en runde med oslo sporveier sine båter i Oslo fjorden. Koster det samme som en bussbillett og tar ca 1 time. Du må / bør bestille rullestol taxi på forhånd, gi dem tids og reise planen, men ikke forvent at de kommer når de skal. Det er nemlig slik at handicappede må ta drosjen når den kommer og det betyr +/- 30 min fra avtalt tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar