Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem er den over deg?


Aya

Recommended Posts

Line:

- er 17.

- jeg tror Felix er første hunden? Eller? Hm. Ca 3,5 år, da eller?

- er en veldig glad og positiv jente som det er lett å kommunisere med.

- Felix er en aktiv dvergpuddel, lett-trent og fungerer godt sammen med de fleste hunder, tror jeg?

- å stille ut/JH, med alt det sosiale rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line

Hvor gammel tror du/vet du personen er? 17

Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund? Hatt hund så og si hele livet, drevet aktivt siden hun fikk felixen.

Hvordan oppfatter du personen over deg sin personlighet, kort fortalt? søt, blid, herlig positiv jente!

Hvordan oppfatter du hunden/e til personen over deg? verdens søteste og rareste puddel(kremt mammadalt)<3

Hva tror du personen over deg liker best ved å drive med hund? agility og utstilling

juks hvis man kjenner personen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WheatenMali

Hvor gammel? 18 - 19 år?

Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund? I 5 - 6 år..

Personlighet: Smart, fornuftig, blid og koselig

Hvordan oppfatter du hunden: En hund som har lært mye, som er morsom, sprudlende og glad

Hva tror du personen liker best ved å drive med hund? Lydighet, og turer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karina&Chica

Hvor gammel?

uten å smugtitte på hjemmesiden tror jeg du er 18-20 år...

Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund?

jeg tror du har hatt hund før, men du har nå din første egne hund

Personlighet:

omsorgsfull, smilende og sprudlende. Du har mange venner, men et par som du anser som veldig nære venner.

Hvordan oppfatter du hunden:

morsom og leken hund. kosegris av rang. Har egentlig ikke lov til å sove i sengen, men ender opp der likevel :P

Hva tror du personen liker best ved å drive med hund?

hverdagslydighet, turer og triks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silje

Hvor gammel?

Hun er 26 (eller kanskje muligens 25)

Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund?

Hun har vokst opp med hund, blant annet flat og cocker. Fikk Sheltie etter hun møtte Trond og har nå tre, Mala, Enya og Zimasnuppa.

Personlighet:

Fantastisk omsorgsfull, masse humor, intelligent. Utadvent og lett å like, men hun gir ikke SÅ mye av seg selv før hun virkelig kjenner noen, enn man kanskje kan tro.

Hvordan oppfatter du hunden:

Mala: Primadonna, skikkelig herlig kosete, "nabokjerring" som liker å følge med på det som skjer på gata gjennom persiennene. Enya er en liten motor, digger å trene, fullstendig pinne- og ballgal. Zima, lille blånissen, suuperkjapp og det fødte AG-emnet, lett-antennelig, veldig søt og kosete.

Hva tror du personen liker best ved å drive med hund?

Det er samværet i hverdagen, trening for morro skyld (ikke såå glad i pirking, hehe), lange, fine turer og utstilling. Så er det spenningen og utfordringene rundt avl og oppdrett..

Litt juks siden jeg kjenner henne, mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aya

Hvor gammel?

19, blir 20 i år? Tror jeg?

Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund?

Null peiling, men jeg gjetter på at hun har vokst opp med hund .

Personlighet:

Virker som en utrolig hyggelig person, med god humor og mye kunnskap.

Hvordan oppfatter du hunden:

Knott har jeg lyst til å møte! :blink: virker som en herlig hund med masse personlighet, i tillegg til at hun er utrolig pen.

Hva tror du personen liker best ved å drive med hund?

Tja... Samvær med hunden, trening, og moro med andre hunder og eiere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peers:

20-21 år gammel? Morsom jente, men har sprø humor. Holdt på meg hund i 5 år?

HUnden hennes er hvertfall veeldig glad i tisper, litt bedagelig og liker å tisse på sekker :blink:

Jeg tror Anette liker lydighet best med hund, men også selskap på turene som har blitt en vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bcRex

Hvor gammel tror du/vet du personen er? 88 eller 87-modell

Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund? Siden hun fikk Rex eller kanskje litt før, så jeg tipper ca 3,5 år.

Hvordan oppfatter du personen over deg sin personlighet, kort fortalt? Hmm.. Litt usikker på seg selv, men samtidig med en sterk vilje. Kan kanskje gjemme seg litt bak tøff og kul men innerst inne kanskje hun ikke er det..? :blink: I dont know!

Hvordan oppfatter du hunden/e til personen over deg? Rex virker som han har mye vilje og krever en fast hånd, mens Bocca (?) har jeg ikke lest noe særlig om enda..

Hva tror du personen over deg liker best ved å drive med hund? Selskapet, samt å se fremgang i forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IW:

- er 19.

- har hatt hund i ca 2,5 år?

- er snill og kanskje litt "forsiktig"? I alle fall til man har blitt ordentlig kjent med henne, da tror jeg hun er veldig åpen og også kan være litt eksplosiv. :blink:

- Mona krever muskler i eierens armer! Ellers så virker hun som en veldig artig, uvøren (er det egentlig et ord? eller tenker jeg på noe annet?) og omgjengelig hund, men samtidig tror jeg hun er nokså krevende.

- Jeg tror det IW liker best med å ha hund er å være sosial med andre hundeeiere - enten på treninger, kurs, turer eller utstillinger, også tror jeg hun syns det er veldig artig å legge merke til framgang - stort som smått - i trening av egen hund (enten det er lydighet, hverdagssituasjoner eller andre ting).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wesminster:

Født i 91 (tror jeg!), for jeg tror hun er 3 år yngre enn meg selv.

Har holdt på med hund ganske lenge, sånn rundt 5 år (det er vel kanskje ikke klassifisert som "lenge", men for meg er det lenger enn meg selv :blink: )

Stille og rolig, selv om hun har meninger og gjerne deltar på happeninger. Men Ingvild er ikke den som danser på bordet på fest, liksom. Allikevel kan hun komme med saklige og morsomme kommentarer som kanskje ikke er forventet :blink: Ikke en person man kan herse rundt med, selv om hun er "rolig og stille".

Tinka, hehehe... Her snakker vi dype sjokoladebrune øyne som bare BER deg om å VÆRSÅSNILL fååå potetmos! Eller annen mat (i Vikingskipet). Tinka er vel en litt mer krevende labrador enn den vanlige småfeite man ser for seg.

Det jeg tror Ingvild liker best med å ha hund, er ikke konkurranser og å delta på disse. Men jeg tror hun er veldig tilfreds med å få gå tur, tenke på ting og bare være sammen med hunden. Og også å få ha venner i hundemiljøet og finne på ting sammen med disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wesminster:

Hvor gammel tror du/vet du personen er?

Jeg mener å huske at ho er 16?

Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund?

Hm. Vet egentlig ikke, 5-6 år kanskje?

Hvordan oppfatter du personen over deg sin personlighet, kort fortalt?

Ei jente med egne meninger, stor interesse for hund og hundesport, snill og glad jente!

Hvordan oppfatter du hunden/e til personen over deg?

Jeg tror Tinka (?) er en rolig, snill og matglad labrador (som de oftest er :blink: ).

Hva tror du personen over deg liker best ved å drive med hund?

Det sosiale, trening og utstilling!

Men ja, er absolutt ikke sikker. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camilla:

HUff ble skikkelig usikker på alder, men tipper 18-19. Følelse av at ho er smågal, med en herlig humor. Får andre i humør, og tar en del med et smil.

Ho har drevet med hund i 4 år? Joy(?!) er nok litt mer livlig av seg, mens Baghera er litt mer bedagelig, og tar livet med ro.

Camilla liker selskapet og alt det en hund gir henne, ved hundehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monica:

Hvor gammel tror du/vet du personen er?

Rundt 20 år.

Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund?

Tror hun har holdt på med hund i rundt 4 år kanskje.

Hvordan oppfatter du personen over deg sin personlighet, kort fortalt?

Ei veldig grei jente, litt negativ innimellom kanskje. :lol:

Hvordan oppfatter du hunden/e til personen over deg?

Jeg tror Rex er en livlig og glad hund, med masse personlighet. Bocca ei søt lita jente, med sjarm!

Hva tror du personen over deg liker best ved å drive med hund?

Samarbeidet mellom hund og eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monica:

Hvor gammel tror du/vet du personen er? 20

Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund? 4-5 år? men hatt hund side hun var liten

Hvordan oppfatter du personen over deg sin personlighet, kort fortalt? En kjempe koselig jente, med humor, og som slik som meg kan vere litt pessemist kanskje? hehe

Hvordan oppfatter du hunden/e til personen over deg? Rex er en livelig BC hanne, som jeg tror kan finne på noen pøbelstreker. Bocca er en kjempe søt liten dame som sjarmerer de fleste i senk.

Hva tror du personen over deg liker best ved å drive med hund?

Samspillet, selskapet, og gleden ved hund

Kjersti:

Hvor gammel tror du/vet du personen er? 17-18?

Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund? 5 år?

Hvordan oppfatter du personen over deg sin personlighet, kort fortalt? En kjempe triveig og positiv person.

Hvordan oppfatter du hunden/e til personen over deg? Taika tror jeg er en snill og rolig hund som går sammen med de fleste hunder, og er artig å trene

Hva tror du personen over deg liker best ved å drive med hund?

Samspill og glede ved hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DONNYGUTTEN:

Hvor gammel tror du/vet du personen er? 18 ?

Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund? 4-5 år?

Hvordan oppfatter du personen over deg sin personlighet? Snill og blid, litt sjenert kanskje?

Hvordan oppfatter du hunden/e til personen over deg? God som dagen er lang, energisk og livlige.

Hva tror du personen over deg liker best ved å drive med hund? Å kunne kose seg med forskjellige hundesporter.

Jeg kjenner deg ikke godt da (A)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel tror du/vet du personen er? 19

Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund? Fikk hund til konfirmasjonen, men har hatt hund i familien før. tror jeg

Hvordan oppfatter du personen over deg sin personlighet, kort fortalt? utadvendig og morsom!

Hvordan oppfatter du hunden/e til personen over deg? Pito er liten og tøff, rask og flink i agility. Twiggy kjenner jeg såvidt. Jeg vet at hun er søt!

Hva tror du personen over deg liker best ved å drive med hund? Agility og utstilling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hvor gammel tror du/vet du personen er? 16

Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund? Fått hund inn med morsmelka. Alltid hatt hunder rundt seg.

Hvordan oppfatter du personen over deg sin personlighet, kort fortalt? Kunnskapsrik, ivrig og varm

Hvordan oppfatter du hunden/e til personen over deg? Tror alle er veldig førerorienterte, ivrig på å lære nye ting og har herlig personlighet. Litt små-rampete?

Hva tror du personen over deg liker best ved å drive med hund? Utstilling, også det å jobbe med hundene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel tror du/vet du personen er? 16

Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund? Så vidt jeg vet har familien hatt newfoundlandshunder og jakthunder når hun var liten, men første hund hun fikk ansvar for var den ene newfoundlanderen.

Hvordan oppfatter du personen over deg sin personlighet, kort fortalt? Morsom og snill!

Hvordan oppfatter du hunden/e til personen over deg? Cita er liksom bare flink og lydig, Tia er vill og gal med stor arbeidsmotor!

Hva tror du personen over deg liker best ved å drive med hund? Utstilling og lydighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...