Gå til innhold
Hundesonen.no

Russ 2008

Guest Vicky

Recommended Posts

Skrevet

Hehe.. :flowers: Greit det, da.

Jeg synes halve moroa er det vi holder på med nå, nemlig å dekorere og fikse bilen, gensere, bukser osv. Det er kjempemoro å kunne være litt kreativ i forkant av russetiden.

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Går du økonomi da, eller? :flowers:

Har du snekkerbukse?

Blir fascinert av de med frakk eller heldress jeg! Helt uvant for meg.

Skrevet
Ja, det er jo det alle sier. MEN man vet ikke om man har bestått. Eksamen er jo ikke unnagjort engang.

-ja jeg er sær, og er den eneste jeg kjenner som ikke helt har forstått poenget :flowers:

Aldri skjønt russepoenget selv :P Og jeg har ikke vært russ, tross at jeg skulle vært det for mange år siden.

Skrevet
Når begynner dere i Rogaland? :P

Dåpen og kickoffet 25 april :flowers: Har forsatt masse å gjøre på buksa, så regner med jeg er ferdig i siste liten :rolleyes:

Skrevet

Savner russetiden jeg... Det var MORO :flowers: Det er to år siden jeg var russ, og da var jeg blåruss. I år er det broren min sin tur, og jeg misunner han litt gitt...

Skrevet

Det er synd mange ser på russetiden kun som en unødvendig utgift og fyllefest.. Jeg tenker det er mer enn som så jeg, da. Hvor mye penger en ønsker å bruke kan en liksom velge selv. Gøy kan man få det uansett :flowers:

Det er jo veldig sosialt og spennende, man møter nye folk, man må bruke hodet og tenke kreativt, man får sjansen til å gjøre noe litt annerledes!

Skrevet

Jeg var russ i 06, og synes det var kjempefint å feire at den "obligatoriske" (ja, for meg iallefall) skolegangen var ferdig. Jeg visste jeg kom til å stå i alle fagene, så det var ikke noe problem. Jeg brukte ikke spesielt mye penger, drakk ikke spesielt mye, men hadde det knallfint og kjempegøy uansett. Kos dere masse russ!

Skrevet
Åhh, dere er heldige!

Tror jeg blir russ i 2011, er ikke det lenge til? :P

Jeg og...

Jeg har egentlig aldri skjønt forskjellene på fargen til russeklærne. Hvorfor er det forskjellige farger :flowers:

Skrevet
Jeg og...

Jeg har egentlig aldri skjønt forskjellene på fargen til russeklærne. Hvorfor er det forskjellige farger :lol:

Nå husker ikke jeg helt dette, men rød er jo gjerne "vanlig" allmenn. Jeg var blåruss, fordi jeg gikk økonomisk linje på VGS. Grønn er vel naturVGS, mens svart er no bygg/elektriker-greier? :lol:

Skrevet
Nå husker ikke jeg helt dette, men rød er jo gjerne "vanlig" allmenn. Jeg var blåruss, fordi jeg gikk økonomisk linje på VGS. Grønn er vel naturVGS, mens svart er no bygg/elektriker-greier? :lol:

Svart er for de som går ut i læra etter to år. Rødt er for alle som får vanlig studiekompetanse, fra Tegning, form og farge til Idrett osv, i tillegg til de som tar allmenn påbygg.

Skrevet
Svart er for de som går ut i læra etter to år. Rødt er for alle som får vanlig studiekompetanse, fra Tegning, form og farge til Idrett osv, i tillegg til de som tar allmenn påbygg.

Takk, da lærte jeg noe nytt i dag :lol:

Skrevet

Uh, nå føler jeg meg nesten litt gammel her :lol: Jeg var blåruss i 2004, jeg... Det var vel mest for syns skyld (og for å slippe unna mine foreldres forslag om at jeg skulle være "JesusRuss" :lol: Ikke at det er noe galt i det, it's just not for me)...

Skrevet
grønn blir man etter 4 år med landbruksskole.

Nei, ikke nødvendigvis. "Grønn" (nå selges det vel bare røde dresser? Da vi var russ snakket de iallefall om at det var siste året for grønnrussen) er også dersom du tar VG1 Naturbruk, VG2 Naturbruk (med hest/hund/smådyr eller bare straigt naturbruk) og VG3 enten Agronom (da får du ikke studiekomp, men en "yrkestittel"), Naturbruk eller Allmenn påbygning.

Skrevet
Nei, ikke nødvendigvis. "Grønn" (nå selges det vel bare røde dresser? Da vi var russ snakket de iallefall om at det var siste året for grønnrussen) er også dersom du tar VG1 Naturbruk, VG2 Naturbruk (med hest/hund/smådyr eller bare straigt naturbruk) og VG3 enten Agronom (da får du ikke studiekomp, men en "yrkestittel"), Naturbruk eller Allmenn påbygning.

Det selges blå også i hvert fall, brodern har nettopp fått sin.

Skrevet
Det selges blå også i hvert fall, brodern har nettopp fått sin.

Ja, klart, jeg skrev feil. Blå, sort og rød selges, men jeg trodde grønn var ute av dansen ...

Skrevet
Ja, klart, jeg skrev feil. Blå, sort og rød selges, men jeg trodde grønn var ute av dansen ...

Ja, jeg har også hørt at grønn ikke er med lenger :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...